12 Nisan 2011 Salı

ŞARLOTUM ( SUZAN'IN ŞARLOTU )


HERKESİN ŞARLOTU KENDİNE :)

            Yıllar önce bir arkadaşımın davetinde yemiştim, çok beğenip adı ne diye sorduğumda "şarlot"  demiş ve ne kadar sempatik bir adı var bu pastanın diye düşünmüştüm. Arkadaşım şarlotu;  petibör bisküvü ve krem şantiyi karıştırıp üzerine de çikolata sos dökerek yapmıştı ama herkesin şarlotu kendine deyip  kendimce bir şeyler daha ekledim  ve kendi şarlotumu yaptım. İnternetten baktığınızda çeşitli şarlot tarifleri görmeniz mümkün. Sonsuz çeşit çıkartılabilecek bir tarif.  Hem çok pratik, hem de her zaman evimizde bulunan malzemelerden ne varsa konulabilecek bir pasta. Yazın da çilekli bazen de dondurmalısını yapıyorum harika oluyor. 
            Şarlotum meşhurdur benim :) çünkü bir kere yiyen hemen tarifini istiyor ve Suzan'ın şarlotu diye tarif veriyorlar. Şarlotu hiç ölçülü yapmadım hep göz kararı, aslında çoğu şeyi göz kararı yaparım ama sizlere tarif vereceğim diye her şeyi ölçülü yapar oldum inanın. Aklımda ne çok tarif tutuyormuşum, şimdi bir çoğunu bu sayede kağıda döker oldum. Geçenlerde ilk defa şarlotumu yiyen bir arkadaşım çok beğendi ve tarifini istedi. Bende göz kararı yaptığımı söyledim ama aşağı yukarı ölçüleri verdim. İki gün sonra aradı beni, şarlotu tutturamamış, çok yumuşak olmuş. Bisküvileri fazla koymasını, karıştırırken koyu kıvamlı olması gerektiğini söyledim tekrar. İkinci denemesinde başarmış, hatta misafirleri çok beğenmiş tarifi isteyip adı ne demişler "Suzan' ın şarlotu "demiş. Gülüştük....
            Ben şarlotumu yaparken bebe bisküvisi kullanıyorum, petibörden daha çok yakıştırı yorum. Krem şantinin içine bebe bisküvisi, dilimlenmiş muz, damla çikolata ve kırılmış ceviz katıyorum. Üzerine servis sırasında dökülen çikolata sosla bomba bir pasta oluyor aslında. Akşam gelen misafirlerime servis için dolaptan çıkardıktan sonra alelacele fotoğrafını çektim şarlotumun, çikolata sosunu dökmeden çekmişim, yoksa görüntü dahada süper olacaktı. Neyse bir daha ki sefere öyke çekerim.; havalar biraz daha ısınsın, dondurmalısını yaptığım zaman artık...

MALZEMELER:
  • 1 paket bebe bisküvisi ( 250 gr.)
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt ( krem şanti için )
  • 2 adet muz
  • yarım su bardağı kırılmış ceviz
  • yarım su bardağı damla çikolata
ÇİKOLATA SOSU İÇİN:
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)
  • 2 su bardağı süt
YAPILIŞI:
  1. Genişçe bir kap içerisinde krem şantiyi sütle beraber çırpın.
  2. Bebe bisküvilerini ortadan ikiye kırın, krem şantinin içine ekleyin.
  3. Muzları dilimleyin, bir kaç dilim ayırıp krem şantiye ekleyin.
  4. Kırılmış ceviz ve damla çikolatalarıda krem şantiye ekleyip karıştırın.
  5. Herhangi derin büyük bir kase yada kalıbın içini streç filmle kaplayın.Görünmesini istediğiniz şekilde ayırdığınız muz dilimlerini kabın dibine yerleştirip krem şantili karışımı içine dökün. Üstünü kaşık yardımı ile bastırın ve düzgünleştirdikten sonra streçfilm ile kapatın. Buzdolabında en az iki saat bekletin.
  6.  Çikolata sosu yapmak için bir tencereye tüm malzemeleri koyun, orta ateşte koyulaşana kadar devamlı karıştırarak pişirin. Soğuması için ara sıra karıştırarak bekletin.
  7. Şarlot iyice soğuduktan sonra servis tabağına kabı ters çevirin, streç filmi çıkarın. Üzerine çikolata sosu dökün,  dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.
NOT: İsteğe göre kakaolu krem şanti ile de yapabilirsiniz.  Bebe bisküvisi yerine petibör bisküvi yada piknik bisküvilerden de kullanabilirsiniz.

      29 yorum:

      mutfagabuyrun dedi ki...

      bende parfe diyorum ama adı ne olursa olsun tadı harikadır canım.yaz gelsede yapsak .ellerine sağlık.öpüyorum.

      yedirenk dedi ki...

      arkadaşım nefis olmuş,ellerine sağlık...

      behlulksn dedi ki...

      yaz geldi pastalarda yaza yakışır oldu soğuk,soğuk ellerinize sağlık sevgiler

      Aycan dedi ki...

      Canım, ben çok seviyorum bunu ama hiç yapmadım.Çok nefis görünüyor ellerine sağlık.

      Sevgiler;

      MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

      ÇOK DEĞİŞİK BANA GÖRE ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SALIK CANIM

      hobivakti dedi ki...

      Harika görünüyor. :)

      Tarifi hemen alıyorum. En kısa zamanda denemek istiyorum. :)

      Ellerine sağlık.

      canimçektipişirdim dedi ki...

      cnm ellerine sağlık buna benzer bişey ablamda yapıyordu çok güzel oluyor..

      Unknown dedi ki...

      bende yapıp havamı atayım bari:)
      cevremde yemedim eee onlarda bende görsün dimi ama:)hehe
      ellerine sağlık

      necla dedi ki...

      canım bende ara ara misafirler içi değişiklik olsun diye yaparım pratik ve leziz olur muzlu yapmadım hiç eminim çok güzel olu en kısa zamanda deniyeyim..
      afiyet olsun sizlere

      olsada yesek suzan dedi ki...

      sevda; parfeden bisküvüsi daha yoğun olduğu için pasta gibi parfeden farklı olduğunu düşünüyorum,çok teşekkür ederim..

      yedirenk; çok teşekkür edrim.

      hilal hanım, evet dondurmalı tatlıları özledik valla teşekkürler.

      aycan; çok teşekkürler.

      fatma; çok teşekkür ederim.

      hobi vakti; deniycek olmana sevindim çok teşekkürler.

      canım çekti pişirdim; tatlı olurda güzel olmaz mı teşekkürler.

      sezobigo; yap tabi şarlotun olsun, havan olsun :) teşekkürler.

      Unknown dedi ki...

      Canım inan şarlotuna bayıldım.Kocamaaaaan bir dilim olucaktı şimdi ahhhh :(((
      Ellerine sağlık.
      İnan çok canım çekti.
      Öpüyorum.

      İkiz Annesi dedi ki...

      Çok güzel görünüyor bayıldım:)En yakın zamanda deneyeceğim canım:)

      susamcorekotuFeriha dedi ki...

      çok nefis olduğu kesin:)eline sağlık,sevgiler

      Özgen dedi ki...

      Eline sağlık arkadaşım tam bir yaz pastası ve çok da kolay sevgiler...

      Sanattryemek dedi ki...

      yine cok leziz bir tarif,elinize saglik

      ASLI dedi ki...

      Ben bunu yaparim.Afiyetlede yerim :)
      Eline saglik

      lezzet-i mekan dedi ki...

      hiç böyle soğuk pasta denemedim, yazın dondurma dolaptan eksik olmayınca aklımada gelmedi, bu yaz bende unutmazsam cocukların damak zevkine göre kendimce bir şarlot yapayım bakalım, ellerine sağlık, güzel bir gün dilerim sevgiler.

      Tarif diyarı dedi ki...

      Yaz sıcağında yenilecak çok güzel bir lezzet bence ellerinize sağlık

      oytunla hayat dedi ki...

      tarifinize bayıldım, hemen deneyeceğim :))

      sarımutfak-hande dedi ki...

      bu değişik bir şarlot olmuş ama güzel görünüyor tarifi kaptım deneceğim bende ellerine sağlık canım

      mintinin dünyası dedi ki...

      sevgili arkadaşım benim.
      ellerine sağlık diyorum.nefis olmuş maharetlim.
      sana sevgilerimi gönderiyorum.

      SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

      Suzanin sarlotu,adi da kendi de harika eline saglik canim.
      Sevgilerimle...

      çeşnici Handan dedi ki...

      Yazın sıcak günlerinde harika olur bu. Havalar ısınsın da yapıp yiyelim artık. Harika olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

      Adsız dedi ki...

      hazır krem şantiyi hazır bisküvi ile karıştırıp üstüne çikolata sosu dök orjinal tarif yarattım diye ortalıkta gezin iyi valla

      olsada yesek suzan dedi ki...

      sevgili adsız, adını yazmadan yorum bırak iyi valla :) bi de krem şantiyi meyve ile karıştırdığım orjinal bir tarifim var onu da ben yarattım gezinmeye devam ediyorum sevgiler...

      Gamze dedi ki...

      Bulduğum en güzel ve açıklayıcı şarlo tarifi, teşekkürler..
      Ellerinize sağlık.
      Son yorumunuz da çok başarılı :)

      olsada yesek suzan dedi ki...

      Gamze; çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)

      Adsız dedi ki...

      ellerinize sağlık.. gayet pratik ve şık bir pasta olmuş yada şarlot ;)

      Unknown dedi ki...

      Tarif çok güzel ve pratik pastadan bile çok çok güzel oldu Tüm misafirlerim bayıldı teşekkür ederim

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...