29 Nisan 2011 Cuma

ISPANAK YATAĞINDA PEYNİRLİ ERİŞTE

          
          Ispanak ve erişte bizim evde çok sevilir. Bende ikisini birleştirerek değişik bir sunum yapmak istedim. Bence gayet pratik ve lezzetli oldu.  Tamamen benim tarafımdan uydurulan yemeğimin adı da pek havalı oldu hani :)
           Annemin torunları bol bol yesin diye Giresun' da yaptığı erişteleri makarna gibi haşlayıp suyunu süzerek değilde, pilav gibi pişiririm  yıllardır ben.Önce şehriye gibi az bir erişteyi yağda rengi değişene kadar kavururum sonra kalan erişteleri eklerim, tuzunu ve suyunu katarım; kapağını kapatıp pilav gibi suyunu çekene kadar pişiririm. Böyle hem erişte daha lezzetli oluyor hemde haşlanan suyla giden vitamin ve minareller kaybolmamış oluyor. Bilmeyen yada denemeyen varsa erişteyi bir de böyle pişirmeyi deneyin derim. Ne kadar pratik olduğunuda göreceksiniz ve benim gibi erişte hem kurtarıcınız hem de vazgeçilmeziniz olacak, umarım beğenirsiniz ....sevgiler....

MALZEMELER:

 ıspanak yatağı için:
  • yarım kilo ıspanak
  • 2 adet orta boy kuru soğan
  • 6-7 dal dereotu
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • bir tatlı kaşığı tuz
erişte için:
  • 2 su bardağı erişte
  • 2 buçuk su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2  yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
  • beyaz peynir ( istediğiniz kadar, her tür peynir olabilir )
  • dereotu
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle bir tencereye yağı koyun, yarım su bardağı erişteyi yağda rengi koyulaşana kadar karıştırarak kavurun. Kalan erişteleride ekleyin, 1-2 dakika daha karıştırın, sıcak suyu ve tuzunu ilave edin. Tencerenin kapağını kapatın, kısık ateşte erişteler suyunu çekene kadar pişirin.
  2. Ispanakları ayıklayın, bol suda iyice yıkayın ve doğrayın.
  3. Soğanları yemeklik doğrayın.
  4. Genişçe bir tavaya sıvıyağını ekleyin, soğanları yağda yumuşayıncaya kadar kavurun. Ispanakları da ekleyin,  kavurmaya devam edin. Ispanaklarda yumuşayıp suyunu çekene kadar karıştırarak kavurun. Dikkat edin ıspanaklar çok fazla kavrulup erimesin.
  5. Dereotlarını ince ince kıyın ve tuz ile beraber ıspanaklara ilave edin. 1-2 dakika daha kavurun ve altını kapatın.
  6. Ispanakları servis tabağına genişçe yayarak yatağı oluşturun. Erişteyi de ıspanak yatağının üzerine koyun. Eriştelerin üstüne beyaz peyniri ufalayın ve kıyılmış dereotu serperek servis yapın. Afiyet olsun.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

erişte tarifini sevdim bizde yapan olmadığı için artık hazır alıcam:))ama böyle pişiricem söz:)
bu arada hakikattende havalı yani ismide kendide:)
ellerinde sağlık

necla dedi ki...

çokda harika görünüyor canım ellerine sağlık gerçekten sağlıklı bol vitaminli ve doyurucu bir yemek olmuş bu afiyet olsun sizlere

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Ne kadar güzel görsel bir şölen olmuş.
Erişteye bayılırım, hiç pilav gibi pişirmemiştim denemek lazım.
Sevgiyle kal.

Reyhani dedi ki...

Buradaki tarifler çook güzel ellerinize sağlık..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Tam vitamin deposu olmuş..ellerine sağlık..


30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.süper bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

erişteyi bana da eşimin anneannesi gönderir ve bizim evdede çok sevilir.ellerine saglık.

Disalce dedi ki...

canım yemeğin nefis olmuş..erişte pişirme yöntemine bittim doğrusu .çok güzel..bende yapayım bundan sonra..ellerine sağlık

Aycan dedi ki...

Köy eriştesi nasılda lezzetli oluyor değil mi canım?

çok hoş bir sunum olmuş valla bayıldım.


Sevgilerimle çok öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

her ikisinide ayrı ayrı çok severim ama bu şekilde tam şu sıralar bana lazım olan yemek olmuş. Diyet:(
ellerine sağlık canım

belguzaranne dedi ki...

bılhassa çocuklar için çok besleyıcı elınıze sağlık

minikkasif dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

İkiz Annesi dedi ki...

Değişik bir tarif olmuş canım ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor ayrıca:)

Duygu dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, cok sik ve leziz bir yemek olmus. Ispanak ve eriste guzel bir uyum. Ellerinize saglik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...