18 Ekim 2012 Perşembe

PATATESLİ KEK


         Her zaman kurtarıcı bir tarif olmuştur benim için patatesli kek. Malzemelerin ve yapılışının pratikliği nedeniyle tabi ki...Hele ki bu sıralar... Kızımın ödevleri, okumaları yüzünden sürekli onunla ilgilendiğimden kolaya kaçıyorum mutfakta sormayın.
          Birinci sınıf annesi olmak kolay değilmiş, sanki bende okula gidiyormuş gibi hissediyorum kendimi. El yazısı yazmayı yeniden öğreniyorum kızımla.Okumamız ve yazmamız iyi ama bir de şu yavaş yazmadan kurtulsak, ödevlerde sayfalar dolusu olunca bu annenin sabrı nereye kadar dayanır siz düşünün artık :) Bu arada elime kalem alıp yazı yazmayı unutmuşum bunu fark ettim. Gerçekten unutmuşum, ne kadar zorlanıyorum yazı yazmaya, yazım değişmiş sanki. Tabi alışmışım klavyeye, tuşlara basarak yazmak kolay. Annemin dediği  gibi " bu bilgisayarlar çıktı hiç bir şeyin değeri kalmadı, kimse kimsenin yüzüne bakmıyor internete bakmaktan " diye, annem haklı yine. Bazı değerlerimizi farkında olmadan kaybediyor muyuz ne? 
      Bu konu hakkında yaz yaz bitmez aslında ama tarifimi hemen yazıp; kızımı, oğlumu ve kendimi hazırlayıp okul yollarına düşmem lazım. Ya işte anlayın halimi :) Hadi buyurun tarifime...

MALZEMELER:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 buçuk su bardağı un
  • bir paket kabartma tozu
  • tuz
  • 4 adet patates ( orta boy )
  • 5-6 dal dereotu
  • 4 dal taze soğan
  • karabiber, kimyon, kuru nane, pul kırmızı biber ( isteğinize göre )
  • susam
YAPILIŞI:
  1. Derin bir kapta yumurtaları, yoğurt, sıvı yağ, un, kabartma tozu ve damak tadınıza göre tuzu ekleyip iyice çırpın.
  2. Patateslerin kabuğunu soyun ve minik minik küp şeklinde doğrayıp karışıma ekleyin.
  3. Dereotu ve taze soğanları ince ince kıyın ve ekleyin.
  4. İstediğiniz baharatları da ekleyin ve güzelce karıştırın. 
  5. Yağlanmış bir borcama ( ben kare büyük boy kullandım )döküp, üzerine bol susam serpin.
  6. 180 derece fırında 30-35 dakika pişirip, dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun.

30 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

ellerinize sağlık bayılırım.

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık,afiyet olsun,

Gurme Şirine dedi ki...

tarifi aldım mutlaka deneyeceğim canım...
ellerine sağlık...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tuzlu kekler bayılıyorum,buda nefis bir keke benziyor..Yarın sabah kahvesine deneyeceğim.ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık bende yapacağım ama patatesler haşlanmışmı acaba?

Unknown dedi ki...

patatesi ve patatesli tarifleri seviyorum ben. hep derim bir evde soğan ve patates varsa birçok şey yapılır diye. eline emeğine sağlık. gerçekten de kurtarıcı bir tarif bu. sevgiler tatlım...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık aynı durumdayız arkadaşım sevgiler...

olsada yesek suzan dedi ki...

hepiniz sağolun arkadaşlar güzel yorumlarınız için :)

olsada yesek suzan dedi ki...

Adsız , hayır patatesler haşlanmıyor, çiğ olarak yapılıyor, yalnız minik minik doğramanız önemli... çok teşekkür ederim inşallah memnun kalırsınız :)

Unknown dedi ki...

Yarıyıldan sonra rahatlarsın inşAllah canım:)
Rabbim yardımcın olsun hakikaten hiç kolay değil.
Kek de nefis gözküyor,şifa olsun:)

Adsız dedi ki...

Patatesi rendelesek olurmu acaba

olsada yesek suzan dedi ki...

Adsız böyle yazıyorum adınızı belirtseydiniz keşke, evet rendeleyip de yapabilirsiniz sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba ben ilknur, ellerinize sağlık güzel görünüyor inşallah tadıda görüntüsü gibidir,mutlaka deneyeceğim, kolay gelsin

banu deniz dedi ki...

merhaba keki yaptım patatesler pişti ama kek biraz hamurumsu oldu, bakalım soğuyunca güzelleşir belki, yine de teşekkür ederim

Fatma Yorgancı dedi ki...

Tarifi dün denedim. bire bir bu ölçülerle yaptım. nefis oldu. bundan sonra sizin tariflerden yapacağım bütün ikramlarımı :)

eda dedi ki...

Bu tarif süper

eda dedi ki...

Çok güzel tarif eline sağlık

Adsız dedi ki...

Kac kisilik :)

Adsız dedi ki...

3

Havva dedi ki...

Merhabalar Suzan hanım,paylastiginiz tum tarifler icin tesekkur ederim:)mutfakla yeni yeni tanisan biri olarak tariflerin basit ve leziz olusu daha bir yapma istegi uyandiriyor:) ellerinize saglik..

Güliz'in Dünyası dedi ki...

Yaptım çok güzel oldu...Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Bugun yaptım çok güzel oldu tarif ölçüsü tam çok teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Bugun yaptım çok güzel oldu tarif ölçüsü tam teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Deniyecem insallah guzel olur paylastiginiz icin tsk okul hayati zordur kolayliklar diliyorum

Unknown dedi ki...

Deniyecem insallah guzel olur paylastiginiz icin tsk okul hayati zordur kolayliklar diliyorum

Unknown dedi ki...

Hayırlı seneler çörek otu kullanarak yapabilirmiyim

Adsız dedi ki...

Bende birinci sinif annesiyim soylediklerinize katiliyorum bidebizim isteksiz zorla odev yapma sorunumuz var tarifinizi simdi denicem sonucu yazarim simdiden tesekurler

Unknown dedi ki...

Ben üstüne çörek otu kullandım daha yararlı tavsiye ederim. Tarif için teşekkürler

Unknown dedi ki...

Börek yaparken iç harcına patates rendesi kullanmıştım bir keresinde. Ama küp küp dogramanin lezzetini vermio benim görüşüm

Unknown dedi ki...

Ben suan deniyorum çörek otu attim bakalim nasil olacak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...