17 Nisan 2011 Pazar

JÖLELİ BİSKÜVİLİ KEŞKÜL


           Neler oluyor, nedir bu bendeki ağırlık anlamadım iki gündür. Bir de haftasonu ama canım hiç bir şey yapmak istemiyor. Bilgisayarı alıyorum elime, sonra yazarım deyip bırakıyorum. Dünden beri yazamadım bir türlü jöleli bisküvili keşkülün tarifini. Bu arada güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum ve her yorumla ne kadar mutlu olduğumu söylemek istiyorum :) Bir anda ne tatlı yapayım derken içimden geldiği gibi yaptım bu tatlıyı inşallah yapınca da beğenirsiniz. Her türlü sütlü tatlı ile yapılacilecek bir tarif. Görüntüsü de çok güzel ve ayrıca oldukça hafif bir tatlı. Üçü birarada tatlıma buyrun bakalım.....

MALZEMELER:

12 adet tart kalıbına göre;
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • yarım çay bardağı pirinç unu
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket çilekli jölenin yarısı
  • bebe bisküvisi
YAPILIŞI:
  1. Keşkül için; bir tencereye sütü, şekeri ve pirinç ununu alın, sürekli karıştırarak koyulaşıp göz göz olana kadar pişirin. Ocaktan almadan önce vanilyayı da ekleyip karıştırın. Soğuması için bekletin.
  2. Bir paket jölenin yarısını kullanacağımız için paketin üzerindeki tarife göre  yarı ölçü kullanarak jöleyi hazırlayın. 
  3. Tart kalıplarını suyla çalkalayın ve hazırladığız  jöleyi paylaştırarak tart kalıbının içine az miktarda dökün. Soğuması için bekletin.
  4. Soğuyan jölenin üstüne keşkülü dökün. Bebe bisküvilerini ikiye kırarak keşküllerin üzerine yerleştirip soğuması için buzdolabında bekletin.
  5. Tart kalıbını ters çevirerek servis yapın. Afiyet olsun....



    13 yorum:

    İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

    Tarifi vermenize çok memnun oldum.Tabakta hoş görünüyor.
    Teşekkürler...

    Sanattryemek dedi ki...

    hemen denemek lazim bu tarifi ;)

    Unknown dedi ki...

    o agırlık bendede var.havalardandır diye düşünüyorum.ellerine saglık.

    SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

    Tarif icin tesekkurler canim,goruntusuyle istah kabartiyor.
    Sevgilerimle...

    İkiz Annesi dedi ki...

    Hemen deneyeceğim canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor:)

    mutfagabuyrun dedi ki...

    sunum çok güzel canım.hem kolay hem görüntü güzel hemde lezzetli bir tatlı olmuş.daha ne olsun.öpüyorum.

    Limon çiçekleri dedi ki...

    Olsada yesek:))Nede güzel görünüyorlar öyle ellerinize sağlık.

    Adsız dedi ki...

    inşAllah çabuk geçer bu rehavet tarifleriniz çok güzel çünkü.ellerinize sağlık..selam ile..

    Unknown dedi ki...

    ellerine sağlık görüntü çok şık koly da gözüküyor yapmama lazım yoksa bir önceki yorumumdan sonra küsmem lazım:)
    ellerine sağlık

    lezzet-i mekan dedi ki...

    ne kadar hoş görünüyor, dolapda iyice doğuyunca yazın sıcak günlerinde çok ferahlatır, ellerine sağlık. iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    çeşnici Handan dedi ki...

    Görüntüsü süper çok beğenmiştim tarifi aldım teşekkürler. Ellerine sağlık canım.

    canikom dedi ki...

    harika...jöle zor çıkar nasıl çıkardınız kalıptan.

    olsada yesek suzan dedi ki...

    canikom merhaba, tarifte de yazdığım gibi kalıbı kullanmadan önce su ile çalkalayınca jöle kalıba yapışmıyor ve kolay çıkıyor, sevgilerimle...

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...