27 Nisan 2011 Çarşamba

ISPANAKLI BÖREK


            Bu böreği geçen hafta yaptım ama yayınlamak kısmet olmadı bir türlü. Ispanağın son zamanları artık daha fazla bekletmemeyim dedim. En sevdiğim börek çeşididir ıspanaklı börek , benim şekerlerde çok severler. Her yiğidin bir yoğurt yeme şekli olduğu gibi, herkesin de kendine göre bir börek yapma şekli vardır diye düşünüyorum. Ben böreğin içine ıspanağı her zaman çiğ olarak koyarım. Zaten ıspanak çabuk pişen bir sebze olduğu için kavurmaya gerek duymuyorum. Bir de yumurta sürmem ben böreklerin üzerine ya  yoğurt ,sıvıyağ,su ya da sadece sıvıyağ ve su sürerim. Gayette  güzel kızarıyor börekler ve daha pratik geliyor bana. Yufkamızda hazır olunca ıspanakları iyice ve defalarca yıkamak dışında çok kolay geliyor bana bu böreği yapması.


MALZEMELER:
  • 5 adet yufka
  • yarım kilo ıspanak
  • yarım su bardağı su
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 2 orta boy soğan (isteğe göre)
  •  karabiber,kimyon,nane
  • tuz
üzeri için:
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su
  • susam, çörek otu
YAPILIŞI:
  1. Ispanakları ayıklayın ve bol suda iyice yıkayın. Çok küçük olmayacak şekilde doğrayın.
  2. Soğanlarıda yemeklik şekilde doğrayın, ıspanaklara ilave edin.
  3. Ispanaklı harca tuz, karabiber, kimyon ve naneyi  damak tadınıza ve isteğinize göre ekleyin ve karıştırın.
  4. Yufkaları genişce bir yere serin, ortadan ikiye kesin. 
  5. Su ve sıvıyağı bir kasede iyice çırparak karıştırın. Yarım yufkanın üzerine yufkanın her yerine gelecek şekilde yağlı karışımdan sürün. Ispanaklı harçtan yufkanın geniş tarafına bir sıra halinde 2-3 yemek kaşığı kadar koyun.
  6. Yufkayı boyuna sarın , sonra bir ucunu içe doğru kıvırın ve etrafını saracak şekilde gül böreği şeklinde sarın.
  7. Diğer yufkalarıda bu şekilde sarın ve yağlanmış bir tepsiye dizin.
  8. Yoğurt, su  ve sıvıyağı iyice karıştırIn. Böreklerin üzerini kaplayacak şekilde sürün.
  9. Susam ve çörek otunu  da böreklerin üzerine dökün. 200 derece fırında güzelce kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.
NOT: Yumuşacık bir börek istiyorsanız börek fırından çıkar çıkmaz üzerini başka bir fırın tepsisiyle kapatıp bekletin.

    11 yorum:

    necla dedi ki...

    çokda güzel görünüyor tarif benim yaptığıma benziyor ben su yerine yumurta ekliyorum öylede çok güzel oluyor ellerine sağlık canım size afiyet bal olsun

    Aycan dedi ki...

    Bende ıspanaklı ve pırasalı böreklere bayılırım canım.Ispanağın zamanı geçmeden yapsamda yesem.Canım benim ellerine sağlık.Süper görünüyor.
    Öpüyorum.

    mutfagabuyrun dedi ki...

    bende dün akşam yapmıştım canım.aynı ıspanaklı gül börek:))))
    harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    Unknown dedi ki...

    ellerine sağlık çok severim çok.çokda güz<el görünüyor olsada yeke haikatten:)

    ASLI dedi ki...

    Himmm güzel gözüküyorlar.Bir itiraf daha hic denemedim ispanakli börek.Bununla baslasam mi acep ?:)

    canimçektipişirdim dedi ki...

    cnm bayılırım bu böreğe gece gece cnm çekti:)

    İkiz Annesi dedi ki...

    Ellerine sağlık canım bizim evdede çok sevilir kış boyu eksik olmadı:)

    HÜLYA dedi ki...

    sıcacık bir sohbet ve candan bir dostla lezzeti ikiye katlanır valla.. ellerine sağlık canım.

    yedirenk dedi ki...

    canım çok güzel olmuş,ellerine sağlık....

    Reyhani dedi ki...

    Enfes görünüyor ellerinize sağlıkkkk :))

    Unknown dedi ki...

    Aman Allah'ım gecenin bu saatinde bana börek yaptıracak bu nefiss görüntü..
    Ellerine sağlık canım
    Öpüyorum.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...