19 Temmuz 2012 Perşembe

MISIR UNLU PATLICAN KIZARTMASI ( HAMSİ PATLICAN )


GİRESUN 'DAN HEPİNİZE SEVGİLER...
     Evet iki şekerimle birlikte Giresun'da annemlerdeyiz. 15 gündür mis gibi tertemiz Karadeniz havasını soluyoruz yani... Karadeniz'de olup da buraya ait yöresel bir tarif vermemek olmaz tabi. Ben daha önce yaptığımda çekmiştim bu fotoğrafları, koşturmaktan ve gezmekten paylaşmak şimdiye kısmet oldu ama iyi de oldu. 
      Adının kızartma olarak geçtiğine bakmayın aslında çok az yağ ile tavada çevrilerek pişiriliyor.  Piştikten sonra ki görünümünden dolayı hamsi tavaya benzediği için hamsi patlıcan diye isimlendirenler de var bu yemeği. Patlıcan gibi taze fasulye ve taze bezelye de aynı şekilde pişiriliyor ve ben hepsini çok seviyorum doğrusu...
       Zaman su gibi akıp geçiyor değil mi. Hayırlısıyla bir Ramazan Ayı'na daha kavuşuyoruz. Hepimize ve tüm müslüman alemine hayırlı ramazanlar diliyor, Giresun dönüşü görüşmek üzere diyorum. Sevgiler...
          
MALZEMELER:
  • 5-6 adet patlıcan
  • 1 buçuk su bardağı mısır unu
  • tuz
  • 6  yemek kaşığı sıvı yağ
sarımsaklı yoğurt sosu için;
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • kırmızı pul biber, nane
  • tuz
YAPILIŞI:



1. Öncelikle patlıcanları alacalı soyun ve biraz tuzlu suda bekletin. Patlıcanların boyu uzun olanlarını ortadan ikiye kesin. Sonra patlıcanları kalın olan tarafından ince tarafına doğru uzunlamasına artı şeklinde ama diplerinden ayrılmayacak şekilde dörde kesin.


2. Bir tencereye su koyun ve kaynatın. Patlıcanları kaynayan suyun içine atın ve patlıcanlar yumuşayıncaya kadar haşlayın.

3. Haşlanan patlıcanları sudan çıkartın ve sularının süzülmesi için bekletin.



4. Patlıcanları elinizle hafifçe(kalan sularını almak için ) sıkın.

5. Mısır ununa damak tadınıza göre tuz ekleyip karıştırın, geniş bir kaba dökün ve patlıcanları iyice mısır ununa bulayın.





6. Teflon bir tavaya ya da düz kapaklı bir balık  tavasına 3 yemek kaşığı sıvı yağı koyun ve mısır ununa buladığınız patlıcanları yan yana dizin.

7. Tavayı ocağın üzerinde ara sıra çevirerek yani tavanın yerini değiştirerek patlıcanların iyice kızarmasını sağlayın.


8. Patlıcanların bir tarafı iyice kızardıktan sonra diğer tarafını da aynı şekilde kızartmak için kapak yardımı ile patlıcanları çevirin. Çevirmek için düz kapağı tavanın üzerine kapatın ve kapaktan tutarak tavayı ters çevirin. Kapak sayesinde patlıcanları dağılmadan çevirmek kolay olur. Düz kapağınız yok ise düz bir aynı boyuttaki düz bir tabak da olur.



 9. Tavaya tekrar 3 yemek kaşığı sıvı yağ koyun. Patlıcanların  pişen  yüzü   üste  gelecek  şekilde yavaşça kapağı  hafifçe  eğip  kaydırarak ( yanda ki gibi ) tavaya tekrar  koyun.  Yine tavayı  çevirerek  aynı şekilde patlıcanları  kızartın.   




10. İki tarafı da kızarmış olan patlıcanları yanında sarımsaklı yoğurt ile servis etmek için sarımsakları ezin ve damak tadınıza göre tuzunu da ilave edip yoğurda karıştırın. İsteğinize göre yoğurda kırmızı pul biber ve nane de ekleyin. Afiyet olsun.

21 yorum:

Unknown dedi ki...

Enfes görünüyor...karadeniz li bir arkadaşım bahsetmişti ben de denemek istiyordum siz de çok güzel resimlemişsiniz ilk fırsatta deneyeceğim...ellerinize sağlık...benim bloğuma da beklerim..

Durucayaşamak-Eda dedi ki...

hııımm bir karadenizli olarak bayılırım ben patlıcan kızartmasına.Hatta dediğin gibi taze bezelye ve fasulye kızartmasınada.hepsi çok lezzetli olur.Bezelye açık ara favorim ama.sokak başlarındaki el arabalarındaki bezelyelerden yazın geldiğini anlarım ve hep mutlu olurum:)

Coşkunlu Figen dedi ki...

ımmm nefis patlıcanı çok severim basit lezzetli bir tarif...biraz yağlı ama olsun...kesinlikle denemeliyim...bu arada hamsi gibim görünüyor gerçekten...aa bide bezelyelisini nasıl yapcaz ki ?

sarımutfak-hande dedi ki...

haziran sonu giresundaydım bende senin yazını okuyunca hemen oralar gözümün önüne geldi.bu patlıcanıda damaktadı gülde yemiştim çok güzel oluyor ellerine sağlık canım
iyi tatiller
hayırlı ramazanlar

nesrin dedi ki...

Ne güzel görünüyor, ben önce hamsi zannettim. Ellerine saglik, hayirli ramazanlar.

anne eli gibi dedi ki...

bende sık sık yaparım ,bizde patlıcan balığı deriz,ellerine sağlık canım,iyi tatiller..

Noblesse dedi ki...

GERÇEKTEN HAMSİYE BENZİYOR VE NEFİS GÖRÜNÜYOR, EŞİMDE GİRESUN GÖRELELİDİR AMA HİÇ DUYMAMIŞTIM, ELLERİNE SAĞLIK.

vişnap dedi ki...

Bu nefis bir şey canım bazen yumurtada kırıyorum ben isteğe bağlı o da çok nefis oluyor.Ellerine sağlık olsun,hayırlı ramazanlar..

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım harika bir lezzet Hayırlı ramazanlar...

Fincan Teyze dedi ki...

bir Giresunlu olarak oralarda olmayı nasıl istedim bilemezsiniz. Bizdede çok yapılır özellikle bezelye...
ellerinize sağlık

Nilgün Komar dedi ki...

of of of offff harikaaaa kokusu burnumda tadı damağımda sanki!!

olsada yesek suzan dedi ki...

kurabiye canavarı; çok teşekkür ederim takipçinizim zaten sevgiler...

duruca yaşamak; evet bezelye benimde favorim çok teşekkürler :)

çoşkunlu figen; o kadar yağlı olmuyor dene göreceksin, bezelyelisini en kısa zamanda paylaşacağım teşekkürler :)

sarı mutfak-hande; çok sağol handecim sana da hayırlı ramazanlar:)

nesrin; çok teşekkürler :)

olsada yesek suzan dedi ki...

anne eli gibi ; çok sağol canım:)

noblesse; mutlaka biliyorlardır bence çok teşekkürler :)

vişnap; evet yumurta katanlar da var her şekilde güzel teşekkürler hayırlı ramazanlar :)

özgen; çok teşekkürler canım :)

fincan teyze ; çok teşekkürler hemşerim :)

nilgün komar; gerçekten de öyle çok teşekkürler canım

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık.ben de Samsundan sadece bu tarif için mısır unu aldım.biraz memleket havası da yakalmış olurum.Yaz hamsisi gibi bi lezzet sanki.

ihlamurcum dedi ki...

Tam yaza uygun ama mısır unuyla ne yalan söyleyeyim hiç denemedim, hemen unumu taze alıp, deneyeceğim.Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık harika bir tarif bence kesinlikle denemeli.. Karadeniz den selamlar ;) gelmek isterseniz bende bloğuma beklerim..

Unknown dedi ki...

sayenızde bnde yaptım ne kadar trakyalı olsamda becerdım esım tırebolulu bayıldı ALLAH razı olsun

Unknown dedi ki...

paylaşım için tesekkurler ellerınıze sağlık ne kadar trakyalı olsamda becerdım esım tırebolulu bayıldı yerken

Unknown dedi ki...

dün denendi bile :) bence harika :)

Sevda ÜNLÜ dedi ki...

Merhaba ben de Karadenizliyim...İki gün önce aynısını bende misafirlerime yaptım bayıldılar.Ellerinize sağlık..Bu arada takipçiyim bana da beklerim...Sevgiler

Adsız dedi ki...

meraba acaba kışlık dolaba haşlayıp koysak olurmu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...