22 Nisan 2011 Cuma

ENGİNAR DOLMASI


ŞİMDİ ENGİNAR ZAMANI :)

           Enginar pazar tezgahlarında yerini almaya başladı, yaşasın :) Şimdi enginar zamanı. Enginarla  evlendikten sonra ( 8 sene önce )  tanıştım bende. Hiç unutmuyorum mayıs başında İzmir Menemen'de her perşembe kurulan pazara gittiğimizde ağzım açık kalmıştı. Niye  mi ben hiç bu kadar çok enginarı birarada görmediğim için ki bütün pazar nerdeyse baştan aşağı enginar doluydu. Bunu nasıl pişiriyorlar acaba ve tadı nasıl diye düşünmüştüm açıkçası, kayınvalidem yapayım ben görürsün demişti. Yapılışı basit geldi bana ama asıl süpriz olan yeme şekli oldu benim için. Enginarın yapraklarını tek tek koparıp, sıyırarak yemek bana çok değişik geldi, çok sevdim. Normalde sert duran ve kopması zor olan yapraklar piştikten sonra pıt diye kopuveren ve midye dolma yer gibi yenilen, yaprağın dibindeki o küçük beyaz kısmı ne kadar lezzetli oysa. Çanak şeklinde yemeyi de seviyorum ama bütün dolma hali çok daha keyifli bende. Hele ki yapraklar bitince enginarın kalbine ulaşmak yani lezzetin kalbine ulaşmak harika. Eeee bu kadar ballandıra ballandıra anlattım,hiç yapmayanlar  yaparsınız artık hak verirmisiniz bana bilmem.


        Benim şekerler bile bayıldılar bu şekilde yemeye, enginarın kalbine ulaştığımız anı fotoğraflayamadım şekerlerimin sabırsızlığı yüzünden bir daha ki sefere artık.  Bu arada enginarın ne kadar faydalı olduğunu anlatmama hiç gerek yok herhalde. Çanak şeklinde sevmeyen çocuklara bu şekilde elleriyle koparıp yemek çok eğlenceli gelecektir diye düşünüyorum. Benimkiler yarıştılar resmen. Enginar yeme serüvenimiz şimdilik bu kadar. Yeni maceralarda buluşmak üzere hayırlı cumalar....

Enginar dolması pişmeden önce....
MALZEMELER:
  • 1 adet bütün enginar
  • 1 adet limon
  • yarım su bardağı pirinç
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • çeyrek demet dereotu
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • bir tatlı kaşığı nane
  • bir tatlı kaşığı yenibahar
  • tuz

YAPILIŞI:
  1. Enginarın sapını enginar tencerede dik ve düz duracak şekilde   kesin, en dışındaki sert yaprakları soyun, atın. Sapını atmayın, sert kabuğunu soyun, biraz kalınca dilimleyin. Enginarla beraber sapını pişirmek için ayırın.
  2. Dolmanın içi için, soğanları minik minik doğrayın. Pirinci yıkayıp soğanlara ekleyin. Dereotunu, salçayı, zeytinyağını, naneyi, yenibaharı, tuzunu ve bir limonun suyunu ekleyip, karıştırın.
  3. Enginarın alt yapraklarından başlayıp, elinizle yaprakları açarak, dolma içini yaprakların dibine doğru yaprağın yarısını geçmeyecek şekilde doldurun.
  4. Çok geniş olmayan enginarın sığabileceği ve pişmesi için  kapağını kapatabileceğiniz boyda bir tencereye enginarı yerleştirin. Enginarın dilimlenmiş saplarını da enginarın yanlarına yerleştirin.
  5. Pirinçler dağılmayacak şekilde bir yaprak boyunda su ekleyip kısık ateşte tencerenin kapağını kapatıp 45-50 dakika  pişirin.
  6. Sıcakken ve elle yapraklarını kopararak yiyin. Afiyet olsun.

16 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm çok değişik olmus hiç bu sekilde görmmiştim ellerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim harika bir sunum olmuş.sankı çiçek gibi.ellerine sağlık.hayırlı cuamlar dılıyorum.

yedirenk dedi ki...

oh canımcım sunum şahane olmuş,ellerine sağlık....

necla dedi ki...

süper bir lezzettir bu egeliler çok yapar böyle ama annemin yaptığını yemeye doyamamz insan
eminim sende çok güzel yapmışsındır görüntü gel ye beni diyor çünkü
burada bulmak imkansız maalesef enginarı memlekete gittiğimizde görebiliyoruz ancak enginarı sarmaşık arapsaçı ebegümecini canım egenin şifalı lezzetleridir afiyetler olsun sizlere

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bende canım enginarla muhabbetim aynen senin gibi ama şu resimden sonra cesaretlendim ve yapmaya karar verdim .size afiyet olsun ellerine sağlık
sevgiler canım

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım..benim bildiğim enginar dolması böyle değildi yapraklı pişiyor fakat içinde pirinç yerine bezelye, havuç, patates istersende kuşbaşı et konuyor. öyle de güzel oluyor..ama bu da çok hoş görünüyor..

Egeden Tarifler dedi ki...

Çiçek gibi ne güzel olmuş görüntüsü, elinize sağlık.

olsada yesek suzan dedi ki...

canım çekti pişirdim,

sevda,

yedirenk, çok teşekküer ederim...

necla, biz siirtteyken kayınvalidem gönderirdi hep bulmak zor orada evet egenin otlarıda lezzetleride çok güzel çok teşekkürler...

fatma, yap tabi harika olacak gör çok teşekküer ederim...

adsız, evet öyle yapanlarda var ama genelde pirinçlr yapılıyor, yorumun için çok teşekkürler..

ege, çok teşekkürler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

çok şık bir sunum olmuş

eline sağlık olsun

bolkepce dedi ki...

Ege'ye gelince insan türlü türlü ot tanıyor. Ben de İzmir'de tanıştım enginarla, kerevizle ve hatta daha yeni şevketi bostanla. Hepsi mükemmel. Şimdilerde iş arkadaşlarımın elinde çokça sarmaşık otu görüyorum. Yumurtalı yapıyorlarmış, arapsaçında olduğu gibi. Bunları sıraya almak lazım sanırım. Alıntı: Merak ne güzel şey, güzel şey merak...
Hoşçakalın.

Unknown dedi ki...

ENGİNARIN HER HALİNİ HER ÇEŞİDİNİ ÇOK SEVİYORUM .ÇOK LEZZETLİDİR KENDİLERİ..
ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

hanımanne dedi ki...

Aman Yarabbim sanat eseri gibi olmuş MAŞALLAH arkadaşım :) bayıldım tarife enginar sever olarak hemen yapmak istiyorum. Ellerin dert görmesin.
sevgilerimle.

behlulksn dedi ki...

çok güzel olmuş cafe portakal sitesinde gördüm ilk bu şekil yapılışı .Bir sorum olucak içini ayıklamadanmı doldurdunuz acaba?sevgiler

olsada yesek suzan dedi ki...

muhabbet sofrası çok teşekkürler...

bolçepçe, katılıyorum size hepsini denemek lazım teşekkürler....

candan tarifler, çok teşekkürler..

uysal anne, çok mutlu ettin beni çok teşekkürler...

hilal hanım, enginarın orta kısmındaki tüylerden bahsediyorsunuz sanırım, yerken onları atıveriyoruz tamamen temizlemesi zor zaten temizleyenler varsa bilmiyorum,çok teşekkürler sevgiler...

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Ellerine sağlık. Ben 30 yaşından sonra yemeye başladım bir çok sebzeyi. Enginarda bunlardan biri. Şimdide çok seviyorum.

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

biz hiç bu şekilde yapmayız ama bayıldım denemeliyim mutlaka ellerine sağlık canım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...