8 Kasım 2012 Perşembe

KAHVALTILIK KIRMIZI BİBERLİ SOS


ANNE OLMAK GURUR DUYMAKMIŞ :)
      Çok mutluyum ve gururluyum bu günlerde...Kızımın öğretmeninden o kadar güzel şeyler duydum ki kızım hakkında ve bana teşekkür edince öğretmenimiz nasıl gururlandım anlatamam. Hangi anne mutlu olmaz gururlanmaz ki hem çocuğuyla hem kendiyle ? Anne olanlar beni çok iyi anlayacaklardır. Hele benim gibi gurbette olan ve kimseden yardım almadan iki çocuk büyütmeye çalışanlar çok daha iyi anlarlar... Her anne gurur duyar evladı ile ama başkalarından ağzından duymak inanılmaz mutluluk verir. Hayatta en zor şey anne olmakmış... Ahh ahhh çektiğim sıkıntıları anlatsam roman olur herhalde. Ama onların bir gülüşüyle sıkıntılarını unutup her şeye değer diyor insan. Canım kızım, canım oğlum ; iki şekerlerim benim iyi ki varsınız sizi çok seviyorum... Allah hepimizin her zaman evlatlarından yana güzümüzü güldürsün inşallah...

      Aslında sosumdan uzun uzun bahsedecektim ama mutluluğumu paylaşmak istedim sizlerle önce. Bir ay oldu ben bu sosu yapalı, kahvaltıda çok seviyorum şöyle ekmeğe sürüp beyaz ya da kaşar peyniri ile yemeyi... Kırmızı biberin bu hafta pazarda 1 tl. idi kilosu . Hatta alıp biraz daha yapsam mı diye düşünmedim değil. Hala yapmadıysanız eğer kırmızı biberin bu son günlerini kaçırmayın derim. Hadi bakalım buyurun tarifime...




MALZEMELER:
  • 3 kilo kırmızı biber
  • 3 kilo domates
  • 5-6 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • yarım demet maydanoz 
  • yarım demet dereotu
  • kuru nane, kekik, kimyon, köri ( hangi baharatları isterseniz katın )
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Kırmızı biberlerin üzerlerine bıçak ile bir iki delik açarak fırın tepsisine dizin ve 200 derece fırında 30-35 dakika közlenmesi için pişirin.
  2. Fırında közlenen biberleri soğuduktan sonra kabuklarını soyup çekirdeklerini temizleyin ve derin bir tencereye koyun.
  3. Domatesleri yıkayın ve dörde kesip tencereye ekleyin.
  4. Közlenmiş biber ve domatesleri blendırdan geçirin ve tencereyi ocağa koyup suyunu çekene kadar ara sıra karıştırarak kaynatın.
  5. Suyunu çekip koyulaşan karışıma sarımsakları rendeleyip ekleyin, damak tadınıza göre istediğiniz baharatları katın.
  6. Maydanoz ve dereotunu da ince ince kıyıp ekleyin. 
  7. Zeytin yağını, sirkeyi ve damak tadınıza göre tuzunu da ekleyip karıştırın. Altını kapatın ve sıcakken kavanozlara koyup, kapağını iyice sıkıştırın ve kavanozu ters çevirip vakumlanması için soğuyana kadar bekletin.
  8. Küçük kavanozlara koyarsanız istediğiniz zaman açıp kullanabilirsiniz. Ayrıca yerken içine ya da üzerine kırılmış ceviz de koyabilirsiniz çok yakışıyor. Afiyet olsun.

15 yorum:

durme durme dedi ki...

Sabahları ben de çok seviyorum elinize sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

sarımsak olduğu için ancak haftasonu yiyebiliyoruz ,ailecek bayılırız ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş ben de kahvaltılık soslar arıyordum paylaşımınız için teşekkürler..

Unknown dedi ki...

bu yıl sos hazırlayamadım ellerine sağlık afiyetle tüketin sevgiler

bahar006 dedi ki...

Nefis görünüyo, ellerine sağlık:)

Nil dedi ki...

bunlar nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Bende bayılırım bu soslara onlarsız kahvaltı kahvaltı değil bizim evde :)

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende bayılıyorum bu tür kahvaltılıkları her tür peynirle yemelere.

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim bu tür kahvaltılık sosları beraberinde peynir yemeleri en güzeli.Ben peyniri tek başına yemesini pek sevmediğimden tam benlik bu soslar.Sevgilerimle canımmm

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Muhammara gibi olmuş Suzancım, ne nefistir kimbilir. Kırmızı bibere biterim zaten:) Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ellerıne saglık canım evet gercekten cok lezzetlı oluyor bende baharatsız olarak kavanozda yaptım..

Aicha Dalgic dedi ki...

Bayildimmmmmmm
Delissimoo olmusss harika
Gorunuyor)
Ellerinize saglik afiyet bal seker
Olsunn
Çok seker bir blogunuz var çok
Birde fotolarin kalitesi çok guzel
Yemekler çok leziz gorunuyor
Bende size seve seve bloguma
Beklerim
Bisous bisous
www.fraise-framboise.blogspot.com

pansiyon rehberi dedi ki...

Biberli kahvaltılık sos ararken rastladım blogunuza,tarifi en kısa sürede eşim deneyecek inşallah,blogunuzu takibe aldım,google plus'tan ekledim.Benim bloguma da ziyaret eder,yorumunuzu esirgemezseniz sevinirim.Hoşçakalın

Adsız dedi ki...

Kırmızı biberim acı değil bu sosa bul biberi kata bilir miyim bugün yapacam hemen cevap yazın

Unknown dedi ki...

Bugün yaptım çok güzel oldu tsk ederim elinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...