6 Nisan 2011 Çarşamba

BEYAZ LAHANA SARMASI

 
            
            Merhaba arkadaşlar...Dün akşam misafirimiz vardı, bir yandan evi toparlamak ( toparlanan yerler şekerlerim sayesinde hemen dağıtılıyor tabi ) bir yandan hazırlık yapmak yordu beni, yaşlanıyormuyum neyim :) Mutfakta ben hazırlık yaparken kızımın " anne bende yardım edeyim, bende çırpıyım, bende getiriyim " leri ve oğlumunda ablasından geri kalmaması, benim de işimi hızlıca bitirme çabamdan dolayı  çok yoruldum anlayacağınız. Yoksa böyle zamanlar dışında iki şekerli mutfak çok keyifli...
             Geçenlerde beyaz lahana sarması yapmıştım ve alelacele fotoğrafını çekmiştim. Bu tarifi sizlerle paylaşıp hemen kaçıyorum, yapılacak işler beni bekler görüşmek üzere sevgiler....


MALZEMELER:
  • 1 adet orta boy beyaz lahana
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 adet büyük boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 8-9 dal maydanoz
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • tuz
  • karabiber, nane,kimyon 
PİŞİRMEK İÇİN: 
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • yarım yemek kaşığı domates salçası
  • kaynamış su 
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Lahananın kat kat olan yapraklarını, yaprakların dip kısmından bıçakla keserek tek tek ayırın.
  2. Derin bir tencereye su koyup kaynatın.
  3. Kaynayan suyun içine lahana yapraklarını atın, 1-2 dakika daha kaynattıktan sonra süzgeçe alın. Hem fazla sularının akması hem de soğuması için bekletin.
  4. Sarmanın içi için, soğanları küçük küçük doğrayın, maydanozları kıyın ,diğer malzemeleride katın ve karıştırın.
  5. Lahana yapraklarının kalın damarlı kızımlarını bıçakla ayırın, hazırladığınz içten yarım kaşık koyun, yaprağın kenarlarını içe doğru kıvırarak iç harcı dökülmeyecek şekilde sarın.
  6. Tüm sarmaları tenceye yanyana aralarında boşluk kalmayacak şekilde dizin. Salçayı bir kase suda eriterek sarmaların üzerine dökün. Zeytinyağını ve tuzunuda ileve ederek sarmaların üzerinini kaplayacak kadar kaynamış su ekleyin. Sarmaların pişerken üste çıkmaması için ağırlık olması maksadıyla sarmaların üzerine oturacak şekilde bir tabak koyun.
  7. Kaynadıktan sonra ocağı kısarak düşük ayarda pirinçler yumuşayıncaya kadar 40-45 dakika pişirin. Afiyet olsun.

    20 yorum:

    mine dedi ki...

    çabuk yorulma beni de düşündürüyor biryandan yaş biryandan kilo ne olacak bilmem : )

    evcilik dedi ki...

    bayılırım ben bu lahanalı sarmalara.
    görüntüde süper,benimkiler genelde daha şişman oluyolar:))
    ellerine sağlık,sevgiler.

    İkiz Annesi dedi ki...

    Bayılırım lahana sarmaya çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım:)

    yedirenk dedi ki...

    ay en sevdiğim sarma tipidir,ellerine sağlık...

    aslı dedi ki...

    Çok severim çok:))
    Ne kadar da güzel sarmışsınız, nefis görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgiler...

    Unknown dedi ki...

    çok severim lahana sarmasını üzerine biraz sumak gezdirdinmi pişerken hmm ellerine sağlık

    olsada yesek suzan dedi ki...

    güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim çok mutlu oldum :)

    Tümay Öztürk dedi ki...

    Yanında da bol limon. Hımmm nefis:) Ellerine sağlık...

    mutfagabuyrun dedi ki...

    çok severim canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    Özgen dedi ki...

    Arkadaşım ellerine sağlık çok severim lahana sarmasını çok güzel hazırlamışsın sevgiler...

    Unknown dedi ki...

    Ellerine saglik canim benim, bayilirim lahana sarmasina.... Ayrica da biraktigin yorumuna cok tesekkür ediyorum... Sevgilerimle,

    Sanattryemek dedi ki...

    ne guzel sarmissiniz elinize saglik hepsi simetrik goruntu super,yaninada yogurt olsada yesek zaten canim istiyordu,buralarda boyle sarmalik lahana yok ki:(

    necla dedi ki...

    slm ziyaretiniz için teşekkür ederim bende sık sık uğrarım artık tarifler süper bikaçtanesi yapılacaklar listesinde ilk sıraya yerleştiler bile..
    sevgiler

    meleginmarifetleri dedi ki...

    Bayılırım lahana sarmasına ellerine sağlık..
    Hoşçakal..

    yildiz dedi ki...

    Valla arkadasim sana misafir olasim geldi,ellerinize saglik

    behlulksn dedi ki...

    ellerinize sağlık yiyenlere şifa olsun.sevgiler

    Duru Mutfak dedi ki...

    bize de lahana saracak biri lazım ben de gezmeye gitsem de bana da dolma sarsalar

    Unknown dedi ki...

    Çok severim ama üşenirim yapmaya..
    Bol yoğurtlu offf nasıl güzel olur.
    Ellerine sağlık canım.
    Öpüyorum.

    Narince dedi ki...

    Afiyet olsun, şeker olsun...

    Adsız dedi ki...

    Ellerinize saglik,cok nefis.
    Hayirli cumalar

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...