20 Nisan 2011 Çarşamba

7 DAKİKADA PİŞEN ISLAK KEK



           7 dakikada mı? Nasıl pişer dediğinizi duyar gibiyim :) Bilenler bilir elbet, evde bir mikrodalga fırınınız varsa kekler 7 dakika, muffinler 3 dakikada pişer, benim şekerler gibi sabırsız çocukları olanlar için ideal diye düşünüyorum. Baksanıza hemen başına koştular, yemek için nasılda iç geçiriyorlar. Sıcak daha, sosunu dökmememi bekliyorlar bende çektim bu anı çok hoşuma gitti doğrusu.
           Eşimin çok istediği benim gereksiz ve zararlı bulduğum mikrodalga fırın 2 sene önce eşimin bana süpriziyle girdi mutfağımıza. İlk başlarda kullanmaya çekindim ama kullandıkça anladım ki zamandan müthiş bir tasarruf sağlıyor. Gece bir çok kez kalkıp oğluma süt hazırlaması bana nasıl işkence gelirdi; sütü cezveye dök, cezvede ısıt, sonra biberona koy.... Oysa sütü direk biberona koy 30 saniye sonra hazır. Oley....Ama ben bu rahatlığının farkına varana kadar  kullanmama inadım yüzünden 2 ay geçti tabi. Sakıncalı  mı gerçekten ve çevremdeki insanların sadece yemek ısıtmak amacıyla kullandıkları bu fırının başka işlevleri de olmalıydı. İnternetten günlerce araştırdım, okudum ve mikrodalgada yapılabilecek bir sürü tarif buldum. Ayrıca dikkatli ve bilinçli kullanıldığı zaman mikrodalganın zararının olmayacağı konusunda sonunda ikna oldum. Kesinlikle mikrodalgaya koyduğum herşeyin üstünü mikrodalga fırınlar için özel olan kapakla kapatıyorum.  Çocukları mikrodalga çalışırken mutfağa sokmuyorum. Eşim bu yüzden gülüyor bana ama olsun yine de tedbirli olmakta fayda var. 
           Islak kek öğrendiğim ve yaptığım ilk tarifti. Büyük kurtarıcım oldu çoğu zaman, aniden bir misafirim mi geldi hemen 5 dakikada yapıyorum atıyorum mikrodalgaya daha çay demlenmeden kek pişiyor. Ne zaman yaptın bunu diyen şaşkın yüzlere çok şahit oldum bu yüzden ve yıllardır mikrodalga kullanan birçok tanıdığım benden öğrendiler kek ve yemeklerinde mikrodalgada pişirilebileceğini. Zamanla bu tariflerimi de paylaşacağım sizlerle, dün şekerlerimle beraber yaptığımız ıslak kekimizin tarifini hemen veriyorum. Fotoğraf çekmek hep son anda geliyor aklıma, şekerlerle olduğu kadar artık...

Kekimiz pişmeyi bekliyor.


Suay'ım; keki kürdanla delmek görevi ona aitti.

Sualp'im; keki ablasından önce yemek görevide ona ait :)

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 buçuk su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağından biraz fazla un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
YAPILIŞI:
  1. Derin bir kabın içinde süt, şeker,kakao ve sıvıyağı iyice karıştırın. Bu karışımdan bir çay bardağı ayırın.
  2. Kalan sütlü karışımın içine yumurtayı ekleyip iyice çırpın. Unu,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ilave edin. Normal kek hamurundan daha akışkan bir kıvam oluyor, şaşırmayın.
  3. Yuvarlak küçük borcamı yağlayın ve kek hamurunu dökün. Mikrodalga fırında 800 watta ve 7 dakikaya ayarlayıp pişirin.
  4. Kek fırından çıkınca bir kürdan ile gelişigüzel batırıp çıkararak delik açın ve ayırdığınız sosu yayarak üstüne dökün. Dilimyeyip, hindistan cevizi dökerek servis yapın. Afiyet olsun.
  NOT: Mikrodalga fırını ilk kez kullanacaksanız kullanma kılavuzunu çok iyi okumanızı tavsiye ederim. Her türlü keki mikrodalga fırında yapabilirsiniz ama  mikrodalgada kullanılabilir işareti olan silikon kalıplar ve borcamlar dışında metal kalıplar asla kullanmayın.



47 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık mikrodalga fırına bakıs açım değişti:))ben sağlık açısından istemiyordum ama pratikliği aklımı çeldi..

Aycan dedi ki...

Offffff diyorum başka bişey diyemiyorum.
Yaaaa ben istiyorummmmmm.

Canım ellerine sağlık.Süper grünüyor.

Sevgiler;

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Eline saglik canim.Muhakkak pratikligi var ama yinede ben yan etkilerinden dolayi hala kullanmayi reddedenlerdenim.
Sevgilerimle...

necla dedi ki...

yerim ben bu yaramazları çok tatlılar maşallah... bende yok ama almayı düşünüyorum tayin işi belli olunca tüm mobilyalar değişecek zaten ilk iş almak olucak gerçekten çok pratikmiş bu alıncada ilk iş deniyeceğim senin tarifi mutlaka afiyet olsun kuzulara
yani bişey kafama takıldı mikrodalga pişerken çocukları neden mutfağa sokmuyorsun merak ettim

olsada yesek suzan dedi ki...

canım çekti pişirdim, pratikliği bence de kesinlikle tartışılmaz, teşekkürler canım...

aycan, diyettesin unutma:) teşekkürler canım..

sevalce lezzetler, tabiki canım bende çok dikkatli kullanmaya çalışıyorum...

necla, çok sağol canım hakkınızda hayırlısı olsun,ne bileyim zararlı bir etkisi gerçekten varsa eğer çocuklar etkilenmesin diye...

Unknown dedi ki...

bende saydıgın sebeplerden dolayı mikro dalga fırın almadım evime.ama alsammı diye düşünüyorum şimdi.ellerine saglık.

mutfagabuyrun dedi ki...

bende aldım ama eşimden dolayı hala kullanmaya geçemedim.aslında tedirginlikde var tabiii.ama gerçekten kekde harika olmuş canım.ellerine sağlık.bu arada bugunu kek günü ilan ettik değilmi canım.:)))öpüyorum.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

En güzeli de böyle güzel minikler için hazırlanmış olması. Oğlumda kakaolu keklere bayılıyor. Ellerine sağlık.

fatmazade dedi ki...

gayet pratik,bukadar kısa sürede görmemiştim ellerine sağlık

marifet ellerimizde dedi ki...

ay maşallah maşallahh kekede maşalah ama en cok o fıstıkla yakışıklıya maşallah:)annaesi ellerine sağlık..

Limon çiçekleri dedi ki...

Senin şekerlerin sabırsızlıkları her hallerinden belli:)Bu keki kesinlikle deneyeceğim.Merak ettim şimdi,hiç cesaret edemiyordum açıkçası..ellerine sağlık.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

En sevdiğim hatta tek sevdiğim kektir ıslak kek.Mikrodalgam olsaydı kesin denerdim çok pratik olmuş çünkü ellerinize sağlık.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım benim böyle bir fırınım yok ama olsun biz de 40 dakikada yaparız çok güzel olmuş sevgiler...

Sanattryemek dedi ki...

harika birsey bu,cok pratik,bu guzel tarifi eklediginiz icin tesekkur ederim,eyvah misafir geldiye son bu tariften sonra;)deniycem ama oncelikle sizinki gibi bir kabak almam lazim
sevgiler

Unknown dedi ki...

bende devamlı kullanırım ama yemekleri ısıtmak için ,poşette patates felan yaparım ama keki hiç yapmadım çünkü beim ki nin ayarı basit yani ısı -derece felan anlayamıyabiliyorum.ama dediğin gibi süt ısıtmak için bire bir:)
birde bende çok araştırıştım sağlık açısından bir endişen olmasın bir problem yaratmıyormuş.hatta MEKİLAM var belki bilirsin o bu konuda baya bilgili ondan da duymuştum.
ellerni sağlık canım benim afiyet olsun miniklere

OZLEM ANNE dedi ki...

kek gercekten cok guzel gorunuyor , ellerinize saglik,. Bu arada ben yaklasik 10 yildan fazladir kullaniyorum , cok ama cok memnunum. Benimki baya bir tefarruatli aslinda bir cok kek pisirebildigim gibi ayri ayri dugmeleri sayesinde ne pisireceksem ustune basmam yeterli oluyor :) harika kumpir patetes yapiyor mesela, 10 dakikada .. ama sut isitmada ayni fikirdeyim , 30 saniyede biberon hazir :) sevgiler kucuk guzellere xxx

olsada yesek suzan dedi ki...

Eylem, kesinlikle almalısın çok pratik teşekkürler..

Sevda, ilk zamanlar bende çekiniyordum ama şimdi olmazsa olmazım oldu, kesinlikle kek günü canım...

Seda'nın günlüğü, çok teşekkür ederim...

fatmazade, çok teşekkürler...

marifet ellerimizde, çok teşekkür ederim...

limon çiçekleri, kesinlikle denemelisin memnun kalacağından eminim, teşekkürler...

olsada yesek suzan dedi ki...

sevtap, canım yakın olsaydık hemen yapar getirirdim sana gerçekten çok teşekkürler...

özgen,tabiki canım çok teşekkürler..

ASLI dedi ki...

COK RASTLADIM BU TARIFE AMA DENEMEDIM.MERAK ETTIM SIMDI TADINI

YeMeK vAkTi dedi ki...

PEkte güzel görünüyor ellerine sağlık canım

olsada yesek suzan dedi ki...

Sezobigo, ilk zamanlarki tedirginliğim gitti şimdi çoğu şeyi mikrodalgada pişiriyorum müthiş bir tasarruf zamandan teşekkürler..

özlem anne, büyük kolaylık gerçekten kumpir bende yapıyorum, patlicanlarımı bile çok rahat pişiriyorum çok teşekkürler canım...

aslı, tadı çok güzel oluyor tavsiye ederim...

yemek vakti aylin çok teşekkür ederim canım bende...

Adsız dedi ki...

bu mikrodalga müthiş bişey...7 dakikada kekin pişmesine inanamamıştım ilk duyduğumda.7 dakika boyunca izledim ve hızlandırılmış bir film sahnesi gibiydi...filmin sonundada müthiş bi tat ve görüntü:)ellerine sağlık arkadaşım...:)

Unknown dedi ki...

Canım bend ekullanıyorum mikro dalga..
Doktora sormuştun kullanmadan önce bana çcukları içine sokup pişirmedikçe zararlı değil dedi.
Çok güvendiğim bir doktor olduğu için için rahatlamıştı.
Kekde yaprım arada çokda güzel olur.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Tarif şık ve kolay görülüyor, çok teşekkür ederim.bende mikrodalganın zararları konusunda çekiniyordum fakar tupperwarenin kaplarından kullanmayabaşladıktan sonra o korkuyu attım içimden.Fotolarda gördüğüm üzerini örtme kapağında eğer plastik karışımı var ise bence o kapağıda kullanmayın.plastik olup olmadığını anlamak için kapağın bir kenarını yakıneğer yapışıyorsa ve o malum koku mutfağı kaplıyorsa o kapağı derhalyok edin derim ben.İyi günler.

Adsız dedi ki...

benm microdalgam 600watt :(

Unknown dedi ki...

Olsun sizde 10 dakikaya ayarlayın aynı şey...

Unknown dedi ki...

Bu arada ben de denedim muhteşem oldu bir dahaki sefer şekerini birazcık azltacağım...kolay ve pratik teşekkür ederim bu keki bize kazandırdığınız için...

Adsız dedi ki...

ben çok beğendim teşekkürler

bengibi benimgibi dedi ki...

suzan hanım, tarifinizi denedim hakkaten çok güzel oldu. hem pratik hem de nefis. tamamını yememek için kendimi zor tuttum :) ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Nasıl yani 7 dk da kek mi???

zeyno dedi ki...

Bende salata kabında yaptım 10 dakka ve çokta güzel geldi

Adsız dedi ki...

Ay cok guzel oldu yapmaya yemege doymuyoruz cocuklarla tesekkur...

Adsız dedi ki...

kolay gelsin ben mikro dalga almak istiyorum tecrübeli birisi olarak bana ne tavsiye edersiniz
bir de mikro dalganız ızgaralı mı ve kaç lt ve de kaç walt

hilal dedi ki...

çok güzel oldu tarifiniz için teşekkurler ama 1 su bardağı şeker kafi geldi

Adsız dedi ki...

Ben portakal ve ceviz de koyuyorum daha güzel oluyor tavsiye ederim :))

Adsız dedi ki...

Benim firinin markasi kenwood kaç volt oldugu yazmiyo low yaziyo med yaziyo higt yazıyo acaba hangisine denk gelir bilgilendirir misin

olsada yesek suzan dedi ki...

Sevgili adsız en yüksek olan ısı da yani high da pişirebilirsiniz. Mutlaka kürdan testi yapıp yani bir kürdanı piştikten sonra keke batırıp çıkarın temiz ise kürdan pişmiş demektir. Eğer değilse bir dakika daha pişirebilirsiniz. Teşekkürler sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sut olmasa olmaz mı

gbozcuk dedi ki...

Ellerinize sağlık, uzun süredir tarifinizden ıslak kek yapıyorum ve herkes bayılıyor tarife:)Nefis bir tarif...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli bir tarif oldu ancak fırında yaptım ben.Sizin gibi önyargiliyim mikrodalgaya.:( mikrodalgam sizinkiyle aynı model watt ayarını nerden ayarliyorsunuz? Zamandan tasarruf etmek adina ögrensem sayenizde kurtulsam şu önyargidan çok iyi olacak :)

seymabalaban dedi ki...

Denedim süper oldu teşekkürler tarif için

Unknown dedi ki...

Ben ibrahim 27 yaşındayım, tarifinize göre yaptım sağolun, fakat şu 700w olayını yapamadım heralde biraz cıvık oldu dipleri. Düşük ayarda yaptım sanırım. Ama yine de çok güzel oldu.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Şu 700w olayını tam yapamadım heralde erkek elinden bu kadar. Sağolun

Unknown dedi ki...

Bugün 3. Defa yapıcam harika muhteşem superrrrr çok çok güzel oluyo teşekkürler :)

gülten dedi ki...

Bende yaptım birisi hamur oldu birisi içi yanmış. Tadını da iyi bulmadım açıkcası, 7 dk. içi pişmedi, daha fazla da beklettim alt üst normalken içi simsiyah yanmış :(((

Unknown dedi ki...

Sayenizde evin ıslak kek sorumlusu oldum eşim her misafir geldiğinde istiyor erkeklerin işide zor. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...