2 Nisan 2011 Cumartesi

DOMATESLİ ARPA ŞEHRİYE PİLAVI ve MİM

               Arpa şehriye pilavını sever misiniz? Ben ve şekerlerim çok severiz. Genelde domatesli yaparım, domatesler tezgahlarda yerini aldı ama daha henüz domatesin mevsimi değil.Bu yüzden bu tür domatesli yemeklerde geçen yaz kayınvalidemin yaptığı kavanoz domatesleri kullanıyorum ve  kalan son kavanozumu da bu pilavı yaparken kullandım. Şehriye pilavını bazıları önce yağda esmerleşinceye kadar kavurup ondan sonra suyunu ekleyerek yapar. Esmerleştirerekte denedim ama bu şekilde daha çok hoşuma gidiyor. Hangi şekilde yaparsanız yapın şehriye pilavının lezzeti bir başka oluyor.
             Tarifime geçmeden önce sevgili Hayatın Tatları 'nın bana göndermiş olduğu mim için çok teşekkür ediyorum ve cevaplamak istiyorum. Bu benim ilk mimim  ve diğer mimlerden farklı olarak buzdolabımızın üsündeki magnetleri fotoğraflayıp yayınlıyoruz. Soru cevaplamaktan daha eğlenceli geldiğini söylemeliyim. İşte gecenin bu saatinde fotoğrafını çektiğim buzdolabım.....        
             Buzdolabımın  üstünün dolu dolu olmasını severim hele ki fotoğraf olmasına bayılırım. Bu mimle fotoğraflarımı değiştirmem gerektiği geldi aklıma zira bu fotoğraflar iki sene öncesine ait.
            Bu resmi kızım yaptı, resimdekiler de biz yani ailesi oluyoruz. Her yaptığı resmi "anne buzdolabına asmazsan küserim " diye getirip buzdolabına asar prensesim.
           Ben de bu mimi beni izleyen tüm blog arkadaşlarıma gönderiyorum, mim için tekrar çok teşekkür ediyorum ve tarifime geçiyorum.Hepinize mutlu bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum.Sevgiler....

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı arpa şehriye
  • 1 buçuk su bardağı sıcak  su
  • yarım su bardağı rendelenmiş domates
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 adet tavuk bulyon
  • tuz
 YAPILIŞI:
  1.  Tencereye şehriyeleri ve yağı koyun, 1-2 dakika şehriyeleri kısık ateşte kavurun.
  2. Domatesi, sıcak suyu, bulyonu ve tuzunu ekleyip karıştırı, kısık ateşte tencerenin ağzını kapatıp suyunu çekene kadar ara sıra karıştırarak pişirin.
  3. Pilav piştikten sonra altını kapatın, tencerenin ağzına iki kat kağıt havlu koyun 10-15 dakika demlendirin. Afiyet olsun...
NOT: Bu ölçüleri arttırarak pilavınızı istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz. Tuz ölçüsünü belirtmiyorum damak tadınıza göre kararını siz belirleyin diye.

10 yorum:

Aycan dedi ki...

Canım, pilavın çok güzel görünüyor.Bir gün bende deneyeceğim.


sevgiler;

büşra dedi ki...

çok severim, ellerinize sağlık

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm pilavının sunumuna bayıldım.çok şeker olmuş:)bu pilavı bende merak ediyorum,denemek istiyorum.senin tarifini denerim inş..

mutfagabuyrun dedi ki...

buzdolabına bakmaktan pilava bakamadım canım.senin dolabı görünce benim dolapta bomboş.öpüyorum canım.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

pilavin sunumu cok hos olmus canim ellerine saglik!
cicilerin cok güzel, güle güle mutlu günlerde kullan..sicacik sevgiler

yedirenk dedi ki...

canım severim ben bu pilavı tabiki...sende çok güzel yapmışsın ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

hem en sevdiğim hemde en çok yptığım pilavdır ellerinize sağlık
size afiyet olsun

çeşnici Handan dedi ki...

Bu pilava bayılırım sunum harika olmuş ellerine sağlık.

Özgen dedi ki...

Arkadaşım eline sağlık en sevdiğim pilavlardan biridir bu sevgilerimle... Kızının resmi de çok şekermiş:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Pilav enfes görünüyor ama ben bu lezzeti hiç denemedim.Artık zamanı gelmiştir diye düşünüyorum.Bu arada 200. izleyicim olarak teşekkürlerimi iletiyorum..Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...