31 Mart 2011 Perşembe

HIDIRELLEZ PİLAVI

    
               Kaç gündür fırsat bulup şöyle bir kafamı toparlayıp giremedim bloguma ama hep aklımda inanın. İşim bitmiyor evde bu sıralar, benim şekerlerde güneşi görüp park diye tutturunca, bir de araya park sıkışınca, hadi bakalım parka gidelim , kumlara bulanalım, eve gelip banyo yapalım derken gün bitiveriyor. Dün de kızımla beraber çarşı pazar gezdik. Oğlum babasıyla evde kaldı, giderken eşime tavukları haşlamasını söylemiştim gelince hıdırellez pilavı yapıcam diye. O da sağolsun canım haşlamış tavukları, bir de öğrendim ki canım arkadaşım komşum Çiğdem faranjit olmuş yatıyormuş.Hemen ona  tavuk sulu şehriyeli çorba yapıp götürdüm şifa niyetine, bu gün daha iyiymiş allahtan... 

             Gelelim tarifimize...Müzeyyen Teyze'nin yaptığı  hıdırellez pilavını daha önce dostlarla güzel bir gün  yazımda fotoğraflamış benimde yapınca tarifini yayınlayacağımı yazmıştım. Nihayet yapmak kısmet oldu. Çanakkale'de Hıdırellez zamanı yapılan ve dağıtılan bu pilav Müzeyyen Teyze'nin dediğine göre aslında  kuzu etiyle yapılırmış  ama kuzu eti sevmeyenler  ya da  ağır bulanlar tavukla yapa yapa genelde tavukla yapılır olmuş. Aslında ilk kez yaptığım bir tarifi yayınlamak pek düşüncemde; yoktu acemi şansı güzel olur, ikincide bu lezzeti tutturabilirmiyim diye ama heveslendim işte.Hem değişik hem de oldukça pratik bir tarif, bizler beğendik inşallah sizler de beğenirsiniz. Yorumlarınız bekliyorum merakla, sevgiler....


MALZEMELER:
  • 6 adet tavuk pirzola ( tavuğun diğer parçalarından da olabilir )
  • 2 su bardağı pirinç
  • 6 su bardağı tavuk suyu
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet dereotu
  • yarım demet taze soğan
  • tuz
  • 2 çay kaşığı karabiber
 YAPILIŞI:
  1. Pirinçleri yıkayın, önceden ılık tuzlu suda bekletin.
  2. Tavuk parçalarını  tencereye koyun,  tuzunu ilave edin, su ile haşlayarak pişirin.Haşlandıktan sonra süzerek tavuk suyunu ve tavuk pirzolaları ayırın.
  3. Maydanoz,dereotu ve taze soğanları iyice yıkadıktan sonra ince ince doğrayın.
  4. Suda beklettiğiniz pirinçleri süzün, doğradığınız dereotu,maydanoz ve taze soğanla birlikte karıştırın. Karabiberide ilave edin,karıştırın.
  5. Fırın tepsisine pirinçli bu karışımı yayarak dökün.
  6. Üzerine tavuk pirzolaları dizin ve tavuk suyunu pirinçlerin üzerini kaplayacak şekilde dökün.
  7. 200 derece fırında pirinçler suyunu çekene kadar 30-35 dakika pişirin.Afiyet olsun.

17 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

bu pilav adını ilk duydum ama harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Aycan dedi ki...

Pilavın rengi gibi tadınında muhteşem olduğu kanaatındayım canım.
Nefisss



sevgiler;

Unknown dedi ki...

İlk kez duydum hıdırellez pilavını çok da merak ettim.
Görüntüye bakılırsa çok lezzetli görünüyor.Size afiyet olsun canım.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

BENDE İLK KEZ DUYDUM AMA SÜPPER GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK...

olsada yesek suzan dedi ki...

Sevda,
Aycan,
Hayat Cafe ve
yedirenk çok teşekkür ederim...

memolininannesi dedi ki...

hiç duymamıştım ama bizim oraların kapamasına benziyor eline saglık

Unknown dedi ki...

değişik ellerine sağlık

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm bende ilk defa duydum ama eminim harikadır sen yaptıgına göre...ellerine sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

İlk defa duydum ama nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

OZLEM ANNE dedi ki...

cok guzel gorunuyor, bende bunun sadesini yaparim, ama biz BURYAN deriz :) ellerinize saglik.

Hayatın Tatları dedi ki...

ellerine sağlık canım. bende mimin var fırsat bulurda cevaplarsan sevinirim :)

PaSaSofraM dedi ki...

cok güzel ve lezzetli görünüyor ellerine saglikarkadasim:)
gercektende olsada yesek:)
cumaniz mübarek olsun

Adsız dedi ki...

Sabah sabha canım istedi :) Ellerinize sağlık ...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm güzelmiş dereotu koydum ama diğer yeşillikleri pilava koymamıştım deneyeyim bunu
ellerine sağlık
hayırlı cumalar

Unknown dedi ki...

BEN BU FIRINA ATILAN PİLAVI DENK DÜŞÜREMİYORUM BİR TÜRLÜ YA LAPA OLUYOR YADA TIKIR BİRDE BU ÖLÇÜYLE DENEYİM BAKALIM ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

Ferkay dedi ki...

Ne yalan söyleyeyim bende hiç duymamıştım, ellerine sağlık pilav nefis görünüyor.
Ziyaretin için teşekkür ederim herzaman beklerim. bende takipçinim.
Sevgiler..

ZUHAL dedi ki...

Merhaba demek için uğradım.İki şekerli mutfak, çok hoşmuş.Güzel paylaşımlarda buluşmak üzere.Sevgiyle kal....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...