8 Mart 2011 Salı

SODALI BÖREK


HASTAYIM AMA MUTLUYUM :)
         Kaç gündür ilgilenemiyorum blogumla çünkü hastayım, keyifsizim. İki şekerlerim hafif kıgınlıklarını attılar, bana geçti herhalde. Bir kaç  gündür kötüydüm ama bugün iyi hissediyorum kendimi. Hastalanmadan önce canım arkadaşım Ümmühan' daydım.Kahvaltı için yaptığı sodalı böreği hemen fotoğrafladım.Pratik lezzetleri sevenler için mükemmel bir seçim bence. Üstü sodadan dolayı çıtır çıtır, içi bol peynirli su böreği lezzetinde bir börek.
        
          Bu arada diğer blogcu arkadaşlarımın ziyaretleri ve yorumlarından dolayı mutluyum :) Hepinize çok teşekkür ediyorum ve her zaman bekliyorum.
Sevgiler...



 MALZEMELER:
  • 4 adet yufka
  • 1 buçuk su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • yarım kilo  lor peyniri yada yağsız peynir
  • maydanoz
  • bir şişe soda(madensuyu)
  • susam
YAPILIŞI:
  1. Maydanozları kıyın,  peyniri ezip hepsini karıştırın.Damak zevkinize göre tuz,karabiber,pulbiber ekleyebilirsiniz.
  2. Süt,sıvıyağ ve yumurtayı bir kabın içerisinde iyice çırpın.
  3. Yağladığınız tepsiye yufkanın birini büzerek serin.Serdiğiniz yufkanın üzerine hazırladığınız karışımdan her yerine biraz sürün.İkinci yufkayıda serip onun üzerine sütlü karışımdan sürüp peynirli maydanozlu harcı heryerine eşit olarak dökün.
  4. Üçüncü ve dördüncü yufkalarıda üzerlerine sütlü karışımdan dökerek serelim.
  5. En üstüne sodayı dökün, susam serperek 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
NOT:  Sodalı böreği bir gün önceden buzdolabında bekletirseniz daha lezzetli olacağını görürsünüz AFİYET OLSUN...   

8 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

geçmiş olsun arkadaşım.börek harika olmuş.bende yaparım sürekli.arkadaşının ellerine sağlık.sevgiler.

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.çok hoş bir blog. ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

GEÇMİŞ OLSUN...
ÜMMÜHANIN ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE...

Aycan dedi ki...

geçmiş olsun canım.börek harika görünüyor.Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çok geçmiş olsun.acil şifalar diliyorum.ellerine saglık.

yedirenk dedi ki...

geçmiş olsun canım,böreğin çok güzel olmuş,ellerine sağlık...bundan sonra bende sizi izleyenlerdenim....

sarımutfak-hande dedi ki...

sodalı börek en sık yaptığım börek sanırım ailecek bayılırız ellerine sağlık canım çok güzel olmuş kendine iyi bak acil şifalar dilerim

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

suzancim, öncelikle cok cok gecmis olsun tez sifalar diliyorum...
sevgili arkadasin ümmühanin ellerine saglik böregi gercekten enfes görünüyor.. olsada yesem :))) sanada sifa olsun InsAllah..
kocaman sevgilerimi gönderiyor cici bir gün diliyorum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...