24 Mart 2011 Perşembe

RULO KATLI İRMİKLİ PASTA

               Dün yaptım bu pastayı arkadaşlar ama benim şekerlerle uğraşmaktan fırsatım olmadı yayınlamaya.  Yapımı pratik,görüntüsü değişik olan bu pastayı çok severim. Bana   63.  Porselen  Demlik  Çay  Etkinliği  için  davetiye  gönderen  sevgili   Paşa sofram 'a  çok teşekkür ediyorum ve bu tarifimi etkinliğe yolluyorum.İnşallah beğenirsiniz. Sevgiler...

MALZEMELER:
  • 3 paket rulo kat ( 120 gr.lık paketler )
  • 5 su bardağı süt
  • 10 yemek kaşığı irmik
  •  9 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 paker vanilya
  • 1 paket kakaolu krem şanti
  • 1 bardak süt (krem şanti için)
  • 3 adet muz ( arası için )
  • hindistan cevizi (üzeri için )
YAPILIŞI:
  1. Bir tencereye süt,irmik ve şekeri koyun,koyulaşıp muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.
  2. Kıvamını aldıktan sonra margarini ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Altını kapatıp soğuması için bekletin.
  3. Krem şantiyide süt ile çırpıp hazırlayın.
  4. Kelepçeli bir kalıbın  ( kelepçeli kalıp yok ise rulo katları dizeceğiniz her hangi bir kabı streç film ile kaplayıp daha sonra streç film yardımı ile pastayı çıkarabilirsiniz) kenarlarına irmikli tatlımızdan biraz dökerek rulo katları üzerine dizin.
     5. Rulo katları kenarlara dizdikten sonra irmik tatlısını içine dökün.
    6. İrmik tatlısının üzerine muzları dilimleyerek dizin. Muzların üzerine de kakaolu kerm şantiyi dökün.

  
    7.Üzerine bol hindistan cevizi ile süsleyin. 3-4 saat buzdolanında bekletin.Afiyet olsun. 

25 yorum:

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Rulo katlar ne hoş süsleme malzemeleri, Elinize sağlık.

canimçektipişirdim dedi ki...

Canım ya çok güzel olmus.bu pastayı yapmayı çok istemişimdir..dün baska bi blogta görmüştüm ve yine içim gitmişti bu pastayı yapmak bana sart oldu:)

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

canım nasıl çekti anlatamam bu kadar mı güzel bir görüntü olur.ellerine sağlık canım sevgiler.
yorum kısmındaki kelime doğrulamayı kaldırabilirsen sevinirim. zira zaman kaybı.

Aycan dedi ki...

Canım,Nede güzel bir fikir yaratmışsın.Bayıldım valla ellerinize sağlık.

olsada yesek suzan dedi ki...

Aylin hanım çok teşekkürler.

Canımçekti pişirdim, yap tabi senin pastanı da göreli teşekkürler..

Ezgili tarifler, kelime doğrulama olduğunun farkında değildim sağol uyarın için bende hoşlanmıyorum karşıma çıkınca çok teşekkürler..

Aycan,çok teşekkür ederim mutlu oldum..

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor harika !!!
Gerçekten insanın iştahını açan bir görüntü..
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım harika olmuş ben de buna benzer bir pasta yayınlamıştım istersen bakabilirsin sevgiler...

Sanattryemek dedi ki...

zaten rulo kati cook severim bide irmik ile birlesince nefis olmustur eminim, simdi olsada yesek :)

mine dedi ki...

harika gözüküyor doğrusu demli çayımın yanına bir dilim rica etsem : )
hayırlı cumalar canım

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle çok çok güzel olmuş. Bir ara bende yapacağım. Ellerine sağlık. Sevgiler...:)

balböcükleri dedi ki...

işte şimdi olsada yesek be suzan dedirttin bana ellerine sağlık

yedirenk dedi ki...

canım pastan çok farklı vede şık olmuş,ellerine sağlık...

PaSaSofraM dedi ki...

günaydin arkadasim güne böyle bir güzel pastayla baslamak gercektende cok güzel:)
ellerine saglik harika olmus. Cokda tsk.ediyorum

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım
pasta süper olmuş ellerine sağlık bende bir benzerini kedidili bisküvilerle yapmıştım ama rulokat daha çok ilgimi çekti hemde irmikli nefis olmuştur eminim denemem lazııııım:)
sevgiler

behlulksn dedi ki...

görüntü süper olmuş ellerinize sağlık .sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

çok güzel ellerine sağlık
ziyaret ve yorum için teşekkürler
izlemeye aldım seni sevgiler

Vijdan dedi ki...

Çok güzel olmuşş ..
Ellerinize sağlık...
Bende rulokatlı bir pasta yapmayı çok istiyorum ama bir denk gelmedi :)

Sevgiler

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Tariflerinize bayılıyorum Suzan Hanım.
Paylaşım için teşekkür ederim.

Swotpisces dedi ki...

gerçekten harika bir görüntü, denemek istiyorum ben bunu. (:

gülcan dedi ki...

Çok güzel olmuş canım çekmedide değil hani.....Ellerinize sağlık....İlk fırsatta deneemeyi düşünüyorum

ZYNP dedi ki...

çok güzel görünüyor denicem bunu :D
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

günaydin arkadasim ellerine saglik cok hos bir pasta olmus
sevgiler
ugurbocegi1

Adsız dedi ki...

Kelepçeli kalıbın kaç cm olduğunu yazabilir misiniz? Bir de ölçüler tablosu koyarsanız süper olur blogunuza. Malum artık su bardakları boy boy, çeşit. Ben 200 ml olarak düşündüm bir bardak ölçüsünü.
Ellerinize sağlık, başarılar diliyorum.

Unknown dedi ki...

ne güzel pratik bir tatlı iyi fikir:)

Temizlik Şirketleri dedi ki...

çok güzel görünüyor muhteşem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...