20 Mart 2011 Pazar

HAMSİ TAVA


          Merhaba arkadaşlar ben geldimmm. Evimize döndük nihayet, sizler için bir sürü tarif biriktirdim bu arada. Gelir gelmez blogumu açtım ve gitmeden önce hazırladığım tarifimi yayınlayayım dedim.Yeni tariflerle en kısa zamanda görüşmek üzere özlemişim yaaa....
          
          Balık bizim evimizde çok sevilir, özellikle kışın hamsi olmazsa olmazımız.Eşim canı her çektiğinde alır hemen hamsi tava yapılır.Sebzeli buğulamasınıda çok yaparız.Karadenizli olduğumdan mı ne hamsinin üstüne balık tanımam. Mısır unu ise hamsi tavanın olmazsa olmazıdır, lezzeti ayrıdır. Un ile yapanlarda var ama ben mısır ununu şiddettle tavsiye ediyorum. İnşallah beğenirsiniz .Sevgiler...

MALZEMELER:
  • Hamsi
  • Mısır unu
  • Sıvıyağ veya tereyağ
  • Tuz
YAPILIŞI:
  1. Hamsilerin kılçıklarını ayıklayarak temizleyin.
  2. Hamsileri güzelce yıkayın sularının süzülmesi için süzgeçte bekletin.
  3. Suları süzülen hamsileri tuzlayın.
  4. Hamsileri bir kap içinde mısır ununa iyice bulayın
  5. Tavayı ısıtın, sıvıyağı ekleyin ve tavayı ateşten alın. Hamsileri aralarında boşluk kalmayacak şekilde tavaya dizin. Çevirirken dağılmamaları için hamsileri sıkı sıkı dizmeye dikkat edin.
  6. Tavayı tekrar ocağa alın ve hamsileri pişirmeye başlayın. Hamsiler kızardığında kenarları düz bir kapak yada düz bir tabağı  hamsilerin üzerine kapatıp  tavayı ters çevirerek hamsileri kapağın üzerine alın. Kapağın üzerine aldığınız hamsileri kapağın üzerinde kaydırarak  tavaya alın ve diğer tarafınıda pişirin.
  7. Biraz daha sıvıyağ ekleyin iyice kızartın.
NOT: Hamsi tava sıcakken ve yanında bolca salata ile afiyet olsun.

8 yorum:

yedirenk dedi ki...

canım yaa gerçektende olsada yesek yani:))ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

hoşgeldin:)
ellerine sağlık olsun...

canimçektipişirdim dedi ki...

canım ellerine sağlık bir karadenizli olarak bayılırım bende mısır unuyla kızartılmıs,bol limon sıkılmıs hamsiye:)canım çekti vslla:)olsada yesek:)

Yeşim dedi ki...

Blogunun ismiyle uyumlu bir yemek olmuş olsada yesek:)))

olsada yesek suzan dedi ki...

Yedirenk,cafe portakal ve canım çekti pişirdim yorumlarınız için çok teşekkür ederim :)

Unknown dedi ki...

mısır unu çok yag çektigi için ben beyaz unla yapmayı tercih ediyorum.ama mısır unu ile tadı harika oluyor.ellerine saglık.

Aycan dedi ki...

Canım,Ellerine sağlık.Valla ben hamsiden başka balık pek sevmiyorum. görüntüde süper olmuş.

mine dedi ki...

hem besleyici, hem kolay, hem lezzetli hem de mevsiminde çok uygun fiyatlı daha ne olsun bir de bu nefis görüntü olduktan sonra : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...