22 Mart 2011 Salı

KABAK TATLISI




              Kabak tatlısı sever misiniz? Ben bayılırım özellikle annem yapmışsa. Bir de bu kabakların özelliği annemin bizzat Giresun'da yetiştirmesi yani tamamen organik. Her yıl bahar ayları gelince annem  hemen gider köye, bahçesinde her tür sebzeyi eker ,yetiştirir. O patlıcanları, biberleri, domatesleri, fasulyeleri dalından koparıp taze taze yemeye doyamaz insan.Yazları bizde gidip yaralanıyoruz bu nimetten büyük bir zevkle hemde. Giresun'a gidince sonsuz yeşillik ve ciğerlerimize çekmeye doyamadığımız, oksijen neymiş anladığımız muhteşem temiz havadan mı ne iştahımız bir açılıyor ailecek (gerçi benim iştahım hiç bir zaman kapanmıyorda ) yedikçe yiyoruz :)


             Neyse gelelim tatlımızın yapına... Hani kabaklar bir gece önceden şekerde bekletilir ya annem öyle yapmadı  bu sefer. Misafirlerimiz geleceği için hemen bir kabak kesip pişireyim dedi. Annemle beraber kabağı kestik, temizledik, dilimledik güzelce. Sonra geniş yayvanca bir tencereye dizdi kabakları annem.Üzerlerini örtecek kadar şeker serpti, iki su bardağı su ekledi. Tencerenin kapağını kapatıp,su kaynayınca altını kısıp orta ateşte 40-50 dakika kadar pişirdi. Sonuç bence harikaydı. Bazen bende bu şekilde pişirip  10-15 dakika fırınlıyorum. Kabak tatlısının üzerine ceviz çok yakışır ama annem malumunuz her zaman elinin altında kavrulmuş fındık olduğu için üzerine fındık döktük. Anne elinin değdiği her şey güzel, Allah onları başımızdan eksik etmesin. İnşallah sizlerde beğenirsiniz, sevgiler....



9 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık.Kabak tatlısına ailece bayılıyoruz

canimçektipişirdim dedi ki...

canııım sen giresunlumuydun:)giresuna geldiğinde muhakkak bana da beklerim..bende bayılırım giresun kabagına:)

mutfagabuyrun dedi ki...

kabak tatlısını sevmeyen yoktur sanırım.ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.sevgiler.

nesrin dedi ki...

Suzan hakikaten olsa da yesek. Bu sene pek fazla kabak tatlisi yapamadim. Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

kim sevmez bilmiyorum ellerine sağlık bu yıl okadar tükettimki:)

olsada yesek suzan dedi ki...

Tadına doyamadım teşekkürler...

Canım çekti pişirdim gerçekten çok sevindim kısmet olursa bu yaz gelirsek çok isterim görüşmeyi :)

Sevdacım teşekkürler...

Nesrincim gel buyur son bir kabağım var sana feda olsun...

Cafe portakal değilmi ya sevilmez mi teşekkürler...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım en sevdiğim tatlılardan biridir sevgiler...

İkiz Annesi dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık bayılırım kabak tatlısına:)

Unknown dedi ki...

Üzerinde tahin birde bol cevizde varsa doyamam yemeye
Anneciğinin ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...