9 Mart 2011 Çarşamba

DAMLA ÇİKOLATALI MUFFIN

 
          Karlı bir günden, tüm arkadaşlarımın gönderdiği geçmiş olmuş mesajlarının verdiği mutlulukla kocaman bir merhaba. Dün sabah başlayan kar yağışı, akşama doğru hızlandı ve bembeyaz bir örtü kapladı her yeri.Benim iki şekerler çok mutlu oldular yağan karı seyrederken.Akşam dayanamadık kızımla çıktık kartopu oynamaya.Daha yeni iyileşmişken diyeceksiniz ama ne yapayım kaçırılır mı bu fırsat.Çok eğlendik, üşüdük, ıslandık, yorulduk. Ama prensesim çok mutluydu karlar arasında, onun için herşeye değer.Tabi yinede inşallah  hastalanmam :)
            Evettt gelelim muffinlere.Dün kızımın isteği üzerine yaptım.Kızımın elleri değmeden olmaz,çırpmada yardım etti bana.Benim uzun zamandır kullandığım bir tarif bu.Ana tarifim bu,ana tarif diyorum çünkü içine ne katarsam oluyor.Mesela bazen kakaolu,bazen kuru üzümlü,bazen havuçlu cevizli yani istediğim şekilde yapıyorum.Ben dün damla çikolatalı olarak yaptım.Üzerine önceden yapmış olduğum hazır keşkülden koydum.Böylede güzel oldu.Sizler ister çikolatalı sos ister herhangi başka bir sos kullanarak da yapabilirsiniz.
 
 

MALZEMELER:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 buçuk su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı damla çikolata
YAPILIŞI:
  1. Yumurtaları ve şekeri bir kabın içerisinde köpük köpük olup,şekerler eriyene kadar iyice çırpın.
  2. Yoğurdu ve sıvıyağı ekleyin iyice çırpın.
  3. Ayrı bir kapta un,kabartma tozu ve vanilyayı karıştırın,sıvı olan karışımın üzerine bu unu karışımı ilave ederek hepsini karıştırın.
  4. En son damla çikolatalarıda ilave edin.
  5. Kağıt kalıpları tek tek fırın tepsisine dizin,kağıt kalıbın yarısını biraz geçecek şekilde kaşıkla doldurun.180 derece fırınsa 30-35 dakika pişirin.
NOT:Muffinler piştikten sonra üzerine istediğiniz şekilde bir sos yapabilirsiniz.Ben önceden yapmış olduğum  hazır paket keşkülü kullandım.Sizde hazır sos veya kendiniz yapıp üzerine dökebilirsiniz.AFİYET OLSUN.... 

 

10 yorum:

yedirenk dedi ki...

canım muffinlerin harika görünüyor,ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM. UFAK PRENSESİN ÇOK TATLI MAŞALLAH..ALLAH ANALI BABALI BÜYÜTSÜN BU FISTIĞI..
SEVGİLERİMLE..

canimçektipişirdim dedi ki...

sizin ve kızınızın ellerine sağlık suzan hanım harika görünüyor

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş küçük prensesin ellerine sağlık.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhabalar sizlerede geçmis olsun...aman dikkat edilmeli. Senin ve kizinin eline saglik kizin muffinlerden daha da seker...
Ayrica tekirdag'da oturuyormusun çok mutlu oldum:))

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

o güzel ellerden çıkan herşey güzel lezzetli olur zaten..maaşllah

Unknown dedi ki...

Oyoyoy yerim ben o fistigi, masallah ne kadar da tatli annesi gibide hamarat!!! ALlah nazarlardan saklasin

behlulksn dedi ki...

eskiden annem yapardı okul çıkışı evde bayram ederdik.ellerine sağlık canım

Sanattryemek dedi ki...

masallah kiziniz cok tatli muffinleride..oglumda cok seviyor muffinleri bu tariften onun icin deniycem

olsada yesek suzan dedi ki...

hepinize çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için çok mutlu oldum sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...