16 Aralık 2011 Cuma

HAVUÇLU KEREVİZ SALATASI

         Geçen hafta bizim için kereviz haftasıydı diyebilirim. Çiğdem'in sayesinde pazardan aldığımız kerevizi maşallah üç seferde pişirdim ancak bitirdik :) Çiğdem ile pazarda gezerken bu gün ne yapsak da yesek derken, pazarda boy boy sıralanmış kerevizleri görünce canımız zeytinyağlı kereviz çekti. Hatta Çiğdem mis gibi kereviz yemeği borcamda servis hali gözümün önüne geldi deyince tamam portakal da alalım yaparım dedim. Büyük kerevizler çok güzel görünüyordu, bu bize fazla dedim ama Çiğdem olsun alalım yeriz dedi. Fiyatı da oldukça uygundu. Kocaman kerevizi 2.5 liraya aldık. Tabi kereviz oldukça büyük olunca yarısını kullandık. Bir kereviz sever olarak  daha önce de tarifini verdiğim zeytinyağlı portakallı kerevizi güzelce pişirip afiyetle yedik. Hatta kerevizle pek arası olmayan Çiğdem'in eşine kereviz olduğunu söylemedik önce, tabi benim şeker kızım "kereviz bu Ercan Amca" diyene kadar. Ama çok beğendi ve afiyetle yedi. Portakal kerevizin tadını bambaşka bir lezzet haline dönüştürüyor gerçekten. Bakınız zeytinyağlı portakallı kereviz tarifi için tık tık..
 
          Bir kaç gün sonra kalan kerevizin yarısından da bu güzel salatayı yaptım.Kereviz çiğ olarak rendelenerek de yapılan bu salatayı ben biraz tavada pişirip yapıyorum. Çocuklar da böyle olunca dah iyi yiyorlar. Çiğdem'in eşi yine kereviz olduğunu anlamadı. Hatta, " kereviz bitmedi bir kere daha pişireceğim :) " deyince ne bereketliymiş diye gülüştük :) Kerevize doyduk yani hadi bakalım buyrun tarifimize :)

MALZEMELER:
  • 1 adet orta boy kereviz
  • 1 adet havuç
  • 1 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • 1 diş sarımsak
  • dereotu
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Kerevizi ve havucu soyun ve rendeleyin.
  2. Bir tavaya zeytinyağını koyun, rendelenen kereviz ve havucu da ekleyin. Havuç ve kerevizleri biraz yumuşaması için 4-5 dakika kadar ara sıra karıştırırarak pişirin ve altını kapatın.
  3. Yoğurdun içine ezilmiş sarımsağı, mayonezi ekleyip karıştırın.
  4. Kereviz ve havuç karışımını yoğurtlu karışımın içine ekleyip karıştırın.
  5. Kıyılmış dereotunu ve damak tadınıza göre tuzunu da ekleyip karıştırın. Servis tabağına alıp üzerini istediğiniz gibi süsleyin. Afiyet olsun.
olsa da yesek suzan diyor ki; ben üzerini kereviz yaprağı ile süsledim. Siz de böyle yapabilir, dereotu ya da kerevize çok yakışan ceviz ile süsleyebilirsiniz. Cevizim kalmadığı için ben bu sefer ceviz eklemedim ama içine kırılmış ceviz eklemenizi tavsiye ederim.

15 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor,sevgıler..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok sevdiğim birsalatadır kereviz.yemeğini yapmasamda salatasına bayılıyorum canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aynı şekilde hem havucu, hem de kerevizi ayrı ayrı salata yaparım ben de...

ikisi birlikte de eminim güzel olmuştur
denenecekler listesine aldım gitti :))

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kerevizin elde bıraktığı kokuya bayılıyorum. .
Sevgiyle kal.

bırtutamkekik dedi ki...

eeee harika olmuşş buu:)
havuç koymak neden benim aklıma gelmedi hiiç:)
ellerine sağlık tatlım..
hayırlı cumalar..
muhabbetle..

Unknown dedi ki...

maharetli hatunsun vesselam. Her tarifini beğeniyorum. Bende kereviz salatasını havuçlu yada elmalı yiyenlerdenim. Böylece kokusu daha aza indirgenmiş oluyor. Ellerin dert görmesin. Hayırlı cumalar sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım bir dahakine bende pişirerek deneyeceğim..
Ben çok seviyorum ama ev halkı yüz vermiyor.
Birde böyle denemeli..
Ellerine sağlık canım..

Nil dedi ki...

ben geçen çiğden yaptım. yine çok güzel oldu. bir dahakine soteleyeyim. ellerine sağlık

Pasta sarayim dedi ki...

Ayri ayri yaptigim oluyor ikisini bir arada denemedim,güzel fikir...
Tadi eminim cok lezzetli olmustur.Ellerine saglik...sevgiler

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bir türlü yoğurtlu salatalar da mayoneze alışamadım ben ve kullanmıyorum genelde. Ellerinize sağlık.

bittermutfakta dedi ki...

Bende yemeğinden çok salatasını yapıyorum.Şöyle bol sarımsaklı yoğurtlu bol cevizli..ama genelde pişirmem çiğ olarak yerim. havuç hiç koymamıştım.Bide böyle deneyeyim..
Ellerinize sağlık
sevgiler

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Çekilişe beklerim :)

http://elifindefterinden.com/2011/12/19/hediyelerim-varrrrrr/

sevil şahin dedi ki...

harika olmuş tatlım ellerine sağlık
sevgiler

mine dedi ki...

çok severim çook hergün yesem bıkmam heralde ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...