6 Aralık 2011 Salı

ELMALI AYVA TATLISI


         Akşam çayı sofram  için özene bezene yaptığım ayva tatlımın tarifine geldi sıra.  Hani bazı tarifler vardır; yapmaya,yemeye ve anlatmaya doyamazsınız işte bu tarif benim için öyle. Ayva tatlısı sevmeyenler olabilir. Şimdi tam da ayvanın zamanıyken bir de bu şekilde elmalısını deneyin derim. Anlaşıldığı üzere ben ayva tatlısına bayılırım. Ama illaki elmalı olacak. Sade ayva tatlısını da severim ama tercihim kesinlikle elmalı olanından yana.  Mis gibi karanfil kokulu kıpkırmızı  ayvanın üzerinde muhteşem üçlü elma,tarçın, cevizin lezzetleri birleşince bir de üstüne krem şanti ile tam bir lezzet şöleni bence. Kaymak da konulabilir ama ben kaymağın bu hafif lezzeti ağırlaştırdığını düşünüyorum ama kaymaklıya da hayır demem doğrusu. 
          Zevkler ve renkler tartışılmaz elbet. Her kesin damak tadı ve zevki mutlaka fark eder. Benim de ayva tatlısı yaparken ve yerken en zevk alıp hoşuma giden şey kesinlikle ayvanın kıpkırmızı olması. Renksiz bir ayva tatlısını yerken nedense zevk almam. Aman gıda boyası var sağlıksız, diyebilirsiniz. Canım her gün yemiyoruz ya ayva tatlısını. Ayva çekirdeklerini koy pişirirken kırmızı oluyor da diyebilirsiniz. Evet öyle de yapıyorum ama ben canlı kırmızı seviyorum:)
           Ayvalar piştikten sonra tencere de kalan ve ayva çekirdeklerinin sayesinde jöle kıvamında olan suyunu asla ziyan etmem, hemen bir saklama kabına alırım ki başka bir tatlı yapımında kullanırım mutlaka. Sizde kesinlikle atmayın derim, her türlü sütlü tatlı,kek,cheesecake ya da pastanın üzerinde kullanabileceğiniz  ayvalı bir jöleniz oluyor böylelikle. 

          Bu kadar ballandıra ballandıra anlattıktan sonra buyrun bakalım tarifime...

MALZEMELER:
  • 5 adet ayva
  • 1 buçuk su bardağı toz şeker
  • 4-5 adet karanfil
  • 2 su bardağı su
  • 2 adet elma
  • 5-6 adet ceviz 
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • yarım paket krem şanti
  • yarım su bardağı süt ( krem şanti için )
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle ayvaları güzelce yıkayın ve kabuklarını soyun.
  2. Soyulan ayvaları enine ikiye ayırın ve bir bıçak ya da kaşık yardımı ile çekirdekli kısımlarını oyarak çıkarın. Çekirdeklerini atmayın, ayvaları pişirirken ayvalara kırmızı rengini vermesi ve jöleleştirmesi için kullanacağız.
  3.  Ayvaları soyma ve oyma işlemleri biraz uzun süreceğinden ayvalar kararmasın ayvaları limonla ovabilir ya da limonlu suda bekletebilirsiniz.
  4.  Ayvaları, yayvanca bir tencereye, oyuk kısımları yukarı gelecek şekilde yerleştirin. Ayva çekirdeklerini de tencenin içine serpiştirin. Gıda boyası katmayacaksanız eğer ne kadar çok çekirdek olursa o kadar çok kızarırlar.
  5. Suyu bir kaba alın ve içine çay kaşığının ucuyla gıda boyası ekleyin ve karıştırın. Bu karışımı her bir ayvanın üzerinden gezdirerek dökün.Karanfilleri de suyun içine atın.
  6. Toz şekeri de ayvaların üzerine eşit gelecek şekilde dökün.
  7. Tencerenin kapağını kapatın,  önce yüksek ateşte  sonra su kaynamaya başlayınca da kısık ateşte bir saat pişirin.
  8. Elmalı harcı hazırlamak için elmaların kabuklarını soyun ve rendeleyin. 
  9. Rendelenmiş elmaları bir tavaya alın, iki yemek kaşığı toz şeker ekleyin ve ara sıra karıştırarak elmalar yumuşayıncaya kadar pişirin.  Altını kapattıktan sonra tarçını ve cevizi ekleyip karıştırın.
  10. Pişen ayvaları bir servis tabağına alın ve üzerine  tencerenin dibinde ki jöleli sudan azıcık gezdirin ve soğuduktan sonra elmalı harçtan paylaştırarak koyun.
  11. Krem şantiyide süt ile hazırladıktan sonra elmalı ayvaların üzerine istediğiniz şekilde koyun. En son üzerine  isteğinize göre çekilmiş antep fıstığı da dökebilirsiniz. Afiyet olsun.

30 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

harika görünüyor. gerçekden tam ayva zamanı yapılması gerek:) ellerine sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

gerçekten insan yemeğe kıyamaz bunu çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık

olsada yesek suzan dedi ki...

şehrinaz;bence de mutlaka yapılmalı teşekkürler canım...

sarı mutfak-hande; çok teşekkür ederim canım...

muhabbetsofrasi dedi ki...

olsada yesek şimdi :)

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.harika olmuş canım.ben kıyıp yerdim ama.nefis görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Suzan'cım ellerine sağlık enfes gö
rünüyor sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Suzancim tek kelimeyle harika. Tadina bakmak isterdim :)

u.aydin dedi ki...

hayatim ellerine saglik.cok lezzetlidir eminim.tatli olan hersey gibi.favorim tatlilardir da.sevgiyle kal.

essu dedi ki...

sana misafirlige gelmek istedim siz o ayva tatlısını yerken :) canım cektirdin yani ♥ cok güzel görünüyor ellerine saglık canım

Petrl dedi ki...

Selam .. beni takip etmeniz beni cok sevindirdi bende sizin bloggunuzu takip ediyorum bundan sonra :)
umarim yorumlarinizla beni sevindirirsiniz.. ve bende sizin tariflerinizden yararlanirim :)
sevgilerimle Hatice

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşemler.....
Şimdi tam da olsada yesek oldu.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Görsel olarak sahane tadi kim bilsin nasil. Ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

bayılırım ama krem şanti yerine kaymakla tercih ederim:))
busene daha hiç yapmadım aşurelerim bitsin hemen yapacam.

Hayatın Tatları dedi ki...

dehşet bişey olmuş bunlar yaaa! Bittim burda. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık Suzancım

kalpkurabiye dedi ki...

bravo sana balım ellerine sağlık:)
çok albenili olmuş bu tatlılarınn:))
sevgiler..

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis sağlıklı bir tatlı ellerine sağlık,sevgiler

mutfakcini dedi ki...

Pek severim ellerine sağlık canım :)

Noblesse dedi ki...

öyle nefis bir görüntü ki bu, tarifi aldım, yapılacak, çok teşekkürler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok severim sizinde sunumunuz çok şık omuş ellerinize sağlık:)

yemekbiraşk dedi ki...

ay ay çok şık şıkıdım nefis bişey olmuş:) ellerine sağlık canım
sevgilerimle

bırtutamkekik dedi ki...

amann amann..
ne cici bir tatlı bu böyleee:))
ellerine sağlık suzancım...
çok severim o mayhoşş tadını..
:))
bir çatal aldım ucundan gülüm...
muhabbetle..

zeymurancafe dedi ki...

harıka olmus canım nefıs nefıs ellerıne sağlık,sevgiler..

lezzet-i mekan dedi ki...

çook güzel görünüyor, elma ayva bir arada süper olmuş. güzel bir hafta sonu dilerim sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Annemde ayva tatlısına elma rendesi koyar hep. Nefis olur. Ellerine sağlık canım.

SeneminYemekleri dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar .Elmalıyıda çok merak ediyordum not alınmıştır. BU arada blogumda çekiliş düzenledim katılırsan çok sevinirim.

caferengigül dedi ki...

Ayva tatlısı, hemde elmalı....olsa da yesem şimdi çayımın yanında.Ellerinize sağlık.

LeylaK dedi ki...

elmalı ayva tatlısını ilkkez görüyorum :) değişik bir fikir. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı...

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

ne zamandır aklımda üşenipte bi türlü yapamıyordum unutmuştum yeniden aklıma getirdiniz çok leziz görünüyor elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık tatlınız çok güzel görünüyor. Ben de şimdi deneyeceğim.Daha önceleri ben de gıda boyasını çok kullanırdım. Carminden üretildiğini öğrendikten sonra bir daha hiç almadım. Öyle ki pembe ve kırmızı renkli jelibon kek vs. yemiyorum. Sevgilerle..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...