21 Aralık 2011 Çarşamba

vee... AŞUREM


Merhaba hepinize :)
İşte nihayet aşuremle geldim. Geçtiğimiz cuma yaptım aşuremi ama ancak paylaşıyorum sizlerle. Herkesin bir aşure yapma tarzının olduğunu düşünüyorum doğrusu. Ben  aşureyi sütsüz  ve pişerken içinde kabuk tarçınsız asla düşünemiyorum. İşte bu da benim aşure tarifim. Allah herkesin aşuresini kabul etsin inşallah ( Amin ).

MALZEMELER:
  • 2,5 su bardağı aşurelik buğday
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • yarım su bardağı pirinç
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • yarım su bardağı kuş üzümü
  • 10-15 adet kuru kayısı
  • 10 adet kuru incir 
  • 1 adet portakalın kabuğunun yarısı
  • 6,5 su bardağı şeker (Damak tadınıza göre azaltabilir ya da çoğaltabilirsiniz )
  • 1 su bardağı fındık
  • 1 adet elma ( kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış)
  • 1 adet  ayva ( kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış )
  • 1 adet kabuk tarçın
Üzeri için:
  •  Ceviz kırıkları, toz tarçın, susam,çam fıstığı  ve nar taneleri
 YAPILIŞI:
  1. Bir gece önceden nohut, buğday ve fasulyeyi ayrı ayrı suda bekletin. Ben genelde sıcak su döküp bekletiyorum.
  2. Ertesi gün nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı haşlayarak pişirin.
  3. Buğdayı da genişçe bir tencereye alın, üzerini 3 parmak geçecek kadar su ve sütü ekleyip haşlamaya başlayın. Kabuk tarçını da pişen buğdayın içine atın ve ara sıra karıştırarak pişirmeye devam edin.
  4. Buğday yavaş yavaş pişerken kuru üzüm ve kuş üzümünün üzerine kaynar su döküp, biraz şişmeleri için bekletin.
  5. Pirinçleri de su ekleyerek biraz yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  6. Karanfilleri küçük bir tencere ya da cezvede su ile kaynatın. Daha sonra karanfilleri çıkartın içinden. 
  7. Buğdaylar  iyice yumuşayıp dağılınca, koyu bir kıvama ulaştığında biraz sıcak suyu ekleyin ve 5 dakika daha kaynatıp nohut ve fasulyeyi ekleyin. 10-15 dakika daha kaynatın ve pirinçleri ekleyin. Bu arada sıcak kaynamış suyu her zaman hazır bulundurun ve kıvamı her koyulaştığında azar azar su ilavesi yapın.
  8. Karanfilli suyu, kayısıları, kuru üzümleri, kuş üzümlerini, fındıkları, elmayı, armudu, minik minik doğranmış ( beyaz kısmı alınmış olmalı ) portakal kabuğunu ekleyin ve 5 dakika daha kaynatın. Şekerini ve en son doğranmış inciri ekleyin( aşureyi karartmaması için en son koyuyoruz ) , su oranını ne çok sulu ne de çok koyu olmayacak şekilde ayarlayın. 5 dakika daha kaynatın ve altını kapatın. 
  9. Aşureyi kaselere paylaştırın ve biraz ılıdıktan sonra üzerini istediğiniz gibi süsleyin. Ben nar taneleri, kırılmış ceviz, hindistan cevizi, susam, çam fıstığı, susam ve tarçın ile süsledim.
          Afiyet olsun.

28 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ALLAH kabul etsin canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Allah kabul etsin canim.cok nefis gorunuyor:-)
Sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım,rabbim kabul etsin inşallah...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Cok lezzetli gorunuyor, yapan ellerin dert gormesin canim...

essu dedi ki...

süslemesi cok hoş olmus ellerine saglık Allah kabul etsin

barni'nin mutfağı dedi ki...

Allah kabul etsin.evinizin bereketi bol olsun.Çok güzel görünüyorlar:))

Bulbulunyeri dedi ki...

Allah kabul etsin.Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Sunum çok şık olmuş.
Sevgiyle kal.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

allah kabul etsin canım...
yaa ben yeniden özledim aşureyi:)
bi daha mı yapsam..:)
ellerine sağlık canım..
sevgiler...
:)

Hayatın Tatları dedi ki...

allah kabul etsin canım. bende yaptım ama yayınlamak fırsat olmadı. hiç sütle yapılanından yemedim nasıl tadı değişiyor mu acaba?

Noblesse dedi ki...

ellerine sağlık, Allah kabul etsin.

u.aydin dedi ki...

Ellerine saglik hayatim allah kabul etsin.nefis gorunuyor.nasil canim istedi bak simdi .yapsammi acabaaa:)))))

Unknown dedi ki...

Allah kabul etsin canım afiyetle
sevgiler

Herdemlezzet ~Arzu~ dedi ki...

allah kabul etsin... ellerinize emeğinize sağlık :))

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

ellerine sağlık allah kabul etsin..

ASLI dedi ki...

ALLAH kabul etsin...
görüntü cok sik olmus suzi

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize sağlık, Allah kabul etsin hakikaten herkesin yapması ve herkesin elinden tadı farklı oluyor.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım ALLAH kabul etsin tekrarın nasip etsin rabbim
sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Cok güzelAllah kabul etsin afiyet seker olsun .Hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum öptüm.

Ballı Cimcime dedi ki...

Maşallah ellerine sağlık Suzancım, nefis gözüküyor. Ben de senin yaptığın tarzda seviyorum, daha bi leziz oluyor. Allah kabul etsin.

Bu arada bloguma hoşgeldin hemen bu harika blogunu takibe alıyorum Seni ve güzel yavrularını öptüm, sevgiler:)

Nil dedi ki...

kahvaltı yapmayanlardanım ama aç karnına tatlıya bayılırım. şimdi olsa ne güzel yerdim. allah kabul etsin.

Unknown dedi ki...

Allah kabul etsin canım..
Missler gibi kokusu geldi sanki..
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

caferengigül dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

NİRVANA dedi ki...

canım ellerine saglık allah kabul etsin...seni mimledim haberin olsun...

Oglak Kizlari dedi ki...

Allah kabul etsin.
İki şekere nazar değmesin.

Sevgiler
Bir şeker annesi Çiğdem

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım allah kabul etsin:)

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

nefis görünüyor elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Hola guapa!!! Tienes traductor en el blog? Me gustan tus recetas, pero no entiendo el idioma...
un saludo.

İkiz Annesi dedi ki...

Ellerine sağlık canım Allah kabul etsin inşallah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...