27 Aralık 2011 Salı

TEREYAĞLI ve MISIR UNLU POĞAÇA

          Bir karadenizli olarak mısır ununun yeri her zaman farklıdır benim mutfağımda. Annem de bize sık sık mısır unlu kek ve poğaçalar yapardı çocukluğumda o yüzden çok alışık olduğum ve sevdiğim bir tattır. Annem  Giresun'da kendi yapar mısır unu ve tereyağını, her zaman bulunur evimiz de yani. Bende bunları poğaçalarda ve keklerde kullanırım güzel olur. 
         Sevgili Yemek Vakti Aylin'de  tereyağlı mısır unlu poğaça tarifini görünce hemen denemek istedim. Özellikle üzerine mısır unu dökülmesine bayıldım ve çok lezzetli oldular gerçekten.  İlk yaptığımda fotoğraflarını çekememiştim. Yanında bir de zeytinli poğaçalar da yapmama rağmen baktım ki benim şekerler ve eşim pusuya yatmış poğaçaları bekliyorlar anladım hemen tükenecek bunlar çabucak daha fırın tepsisindeyken fotoğrafladım. Denemediyseniz ve tereyağı-mısır unu ikilisini seviyorsanız mutlaka deneyin derim.

 MALZEMELER:
  • 150 gram oda ısısında tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta(1 sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1,5 su bardağı sade kek un(veya normal un)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu(normal un kullanacaksanız 1 paket)
İç malzemesi:

  • 1 kase rendelenmiş izmir tulumu ( ben beyaz peynir kullandım )
Üzeri için:
  • 1 yemek kaşığı mısır unu

 YAPILIŞI:
  1. Hamur malzemelerinin hepsini bir kaba alıp iyice yoğurun. Mandalinadan biraz küçük parçalar koparıp ortasına tulum peyniri koyun ve istediğimiz şekilde kapatın.
  2. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp mısır unu serpiştirin.180 derece ön ısılı fırında kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirin.
AFİYET OLSUN...

35 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyorlar bende deneyeyim bunu ellerine sağlık canım

CANBOGAZDAN dedi ki...

Ben Egeliyim ama ben de cok severim misir ununu. Degisik bir pogacaymis, cayimin yanina bir tanesini isterim ;) Ellerine saglik canim...

Unknown dedi ki...

ELİNE SAĞLIK CANIM

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Ben de karadenizlilik hiç yok ama un ve mısır unu karışımını çok seviyorum çok lezzetli geliyor.Ben de denemek üzere not aldım.

bırtutamkekik dedi ki...

ama bunlar çok güzelll:)
ellerine sağlık canımm...
aldım bi tanecik müsaden ile...
muhabbetle...:)

mine dedi ki...

mısır ununa biraz mesafeli olsak da (gdo nedeniyle) içim gidiyor böyle tariflere ellerine sağlık canım

memolininannesi dedi ki...

en son yediğim poğaçadan sonra hastaleik oldum.. uzun bir müddet poğaça görmek istemiyorum sanırım..
eminim ki sizinkiler lezzetli ve sağlıklıdır. ellerinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

resime bakınca poğaçaların nasılda lezzetli olduğu belli canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

marifet ellerimizde dedi ki...

oh mıs kokmustur ev ellerıne saglık canım benım...........

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel, pufidik pufidik görünüyorlar.
Sevgiyle kal.

Noblesse dedi ki...

Karadenizli değilim ama mısır ununu ben de çok severim, ellerine sağlık, nefis:)))

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik. Gercek tereyagi ve dogal bir un olunca tadinin kotu olmasi dusunulemez.

Sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

canım harıka gorunuyor ellerıne sağlık ,canım cektı valla

Unknown dedi ki...

merak ettim çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık
yapmalı en kısa zamnda.

birincisin dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

ellerin dert görmesin suzancığım. yine döktürmüşsün maşallah. sevgiyle canım.

pastabahçem dedi ki...

çıtır çıtır görünüyor ağızda ericekmiş gibi ellerinize sağlık

ASLI dedi ki...

ohh mis gibi..
cayla ne güzel gider.
yapicam bunu Suzi :)

SeneminYemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. Nice Mutlu Yıllara ♥

Missbone dedi ki...

Headerları ekledim, güzel günlerde kullanın.:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ellerine sağlık canım, nefis görünüyorlar. Ben daha denemedim ama seninkileri de görünce hemen denemeliyim diye düşündüm.
Sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)

özlem dedi ki...

Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

Tümay Öztürk dedi ki...

Herşeyin gönlünce olduğu sağlıklı, mutlu, çikolata kokulu bir yıl diliyorum. İyi seneler:)

Unknown dedi ki...

Seni mimledim suzancığım belki cevaplamak istersin. sevgiler. iyi seneler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Görüntüsü benimkilerden güzel olmuş:)Ellerine sağlık canım

2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Yeni yılın sağlık huzur mutluluk getirmesini dilerim.. tüm dilekleriniz gerçek olsun.. mutlu yıllar..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım..
Aldım bir tane..
İsteklerinin gerçekleşeceği,musmutlu bir yıl diliyorum canım.
Sevgiler.

*mehtap dedi ki...

ağız tadımızın yerinde olduğu bir yıl dilerim,mutlu yıllar.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

çok güzeller canım iznin olursa 4 tane aldım biz 4 kişiyiz.

Adsız dedi ki...

istediğim gibi olmadı tadı fena değil ama hamuru toparlayana kadar canım çıktı

olsada yesek suzan dedi ki...

Adsız merhaba, hiç öyle toparlanmayacak bir hamur olmuyor ama bir yerde bir hata mı yaptınız acaba yine de denemenize sevindim, sevgiler...

Adsız dedi ki...

bende yaptım ama un oranları az bayağı bi un ekledim ayrıca biraz yağı fazla geldi ama ağızda dağılıp gidiyor tadı güzel teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

merhaba, ben de bir oflu olarak tarifi gorur gormez denedim. belirtildigi gibi beyaz un tariftekinden daha fazla koymam gerekti ama bunda yumurtanin buyuklugu kasikla koyulan yogurt miktari da etkili olabilir sanirim. bunlarla beraber lezzeti oldukca basariliydi. tattirdigim arkadasim fevkaledenin fevkinde oldugunu soyluyor :)

sevinc

Unknown dedi ki...

Bende bu akşam iftara deneyeceğim bu tarifi beceririm inşallah:)

Adsız dedi ki...

https://instagram.com/p/1AgvvMldw0/ kusursuz bütün ölçüleri ile:) yaptim yeni çok güzel oldu:) teşekkür ederim tarif için:) ben içine maydonoz ve kasar koydum:) linkde de resmi var:) paylastim instragram hesabimdada:) nisanli bir karadeniz gelini olarak da favori bir numarali poğaça tarifim oldu:) ama lezzet de misir ununun dogalligi ve güzelliği de önemli bence:) ben bu konuda sansliyim şükür:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...