2 Aralık 2011 Cuma

FELLAH KÖFTESİ

        Akşam çayı soframdaki ikramlara devam. Benim aklımda tamamen başka bir salata yapmak varken eşim "fellah köftesi yapar mısın" deyince beyim istemiş ben yapmaz mıyım :) dedim ve başladım yapmaya. El oyalayıcı olduğu ve hiç hesapta olmayan bir tarif olduğu için sona bıraktım  tabi haliyle yapmam uzun sürdü, zor yetiştirdim. Hatta domates sosunu misafirler geldikten sonra yaptım. Hal böyle olunca son anda yaptığım ve hemen tüketildiği için ( Allah'tan bir poz çekmişim ) elimde ki tek fotoğraf bu, vakitsizlikten istediğim gibi çekemedim fotoğrafını inşallah beğenirsiniz.
         Adanalı canım arkadaşım Ümmühan'dan öğrendiğim genelde hep onun elinden yediğim ve çok sevdiğim fellah köftesini bu sefer ben O'na yaptım. Tabi tam not aldım, bu çok mutlu etti beni. Bu harika lezzet hakkında ne diyebilirim ki fellah köftesini bilenler bilirler. Bilmeyenler için ise işte tarifim deneyin ve bu lezzetten mahrum kalmayın derim. Sevgiler.....
MALZEMELER:

  • 2 su bardağı ince (köftelik) bulgur
  • 1 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı irmik
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 adet yumurta
  • Tuz, kimyon,karabiber,pul biber
  • 2 su bardağı su ( bulguru ıslatmak için )
Domates Sosu için:
  • 4-5 adet domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 6-7 diş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı yada sıvı yağ
  • tuz
  • maydanoz ( üzeri için )

YAPILIŞI:
  1. Bulguru kapaklı bir kaba koyun ve üzerine 2 su bardağı sıcak su ekleyip, kapağını kapatıp şişmesi için 15 dakika kadar bekletin.  
  2. Bulgurlar şişince geri kalan köfte malzemelerini ekleyerek iyice yoğurun. Yoğurma işlemi köftelerin suda dağılmaması için çok önemli olduğu için hamur kıvamını alana kadar iyice yoğurun.
  3.  Kıvama gelen hamurunuzdan  küçük parçalar kopararak ( elinize yapışmaması elinizi yağlayabilir ya da su ile ıslatabilirsiniz )  elinizde yuvarlayıp minik toplar yapın.Topların ortalarına parmağınızla çok derin olmayan bir çukur açın.
  4. Tüm hamura aynı işlemi uyguladıktan sonra hazırladığınız köfteleri 5-6 dakika ( köfteler su yüzüne çıkana kadar ) kaynar suya atın ve süzün.
  5. Domatesleri ve sarımsağı birlikte rondodan geçirin.Bir tavaya zeytinyağı, damak tadınıza göre tuz, salça ve sarımsaklı domatesleri orta ateşte koyulaşıp domatesler  yumuşayıncaya kadar pişirin.
  6. Pişen domates sosunu fellah köftelerinin üzerine dökün ve dağılmamalarına dikkat edip karıştırın.
  7. Son olarak üzerine ince kıyılmış maydanoz serperek servis yapın. Afiyet olsun.

35 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Hımmm bayılırım.Bu arada yemekleriniz kadar güzelmişsiniz Suzan Hanım.sizi gördüğüm için mutluyum :))
Sağlıcakla kalın.

olsada yesek suzan dedi ki...

içimden geldiği gibi, çok teşekkür ederim o sizin bakışlarınızın güzelliği, sevgiler...

Limon çiçekleri dedi ki...

Çok severim bende bu köfteyi.Kızım hergün olsa yer..Sizide gördüğümüze çok memnun olduk.Maaşallah pek zarif ve güzelmişsiniz..

u.aydin dedi ki...

suzancigim cok guzel bir tarif.bencesende cok guzel uygulamissin .mutlaka deneyip sana soyleyecegim.ellerine saglik hayatim.sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bende çok severim:) görüntü de harika ellerine sağlık...

el emeğim göznurum dedi ki...

ellerine sağlık canım bayılırım fellah köftesine arkadaşımda cok güzel yapar

Senanın annesi dedi ki...

Harika görünüyor, tek fotoğraf bile herşeyi anlatmaya yetiyor.
Sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

yapmayalı uzun zaman oldu çok guzel gorunuyor canım ellerıne sağlık,sevgiler..

olsada yesek suzan dedi ki...

limon çiçekleri; çok teşekkür ederim o sizin zarifliğiniz gerçekten, aynen her gün olsa bende yerim sağolun....

u.aydın; sonucu bekliyorum canım çok teşekkür ederim...

şehrinaz; çok teşekkür ederim...

el emeğim göz nurum; evet bayılanacak bir lezzet gerçekten çok teşekkür ederim...

sena'nın annesi;beğenmenize sevindim çok teşekkürler..

zeymuran; bende uzun zamandır yapmıyordum çok teşekkür ederim canım...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Bayılırız ailece bizde bu tada.
Sevgiyle kal.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

benim de ablam 90'lı yıllarda Mersin'de oturuyordu
biz de ilk kez orada tadmıştık bu harika lezzeti
zaman zaman yaparım ben de
çok severek yeriz :)

ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim canım.biz üstünede sarımsaklı yoğurtda döküyoruz.öylede güzel oluyor.ellerine sağlık.hayırlı cumalar canım.

gelibolu17 dedi ki...

Ellerine sağlık canım,pek güzel görünüyor,dün bende görümcemde yedim fellah köftesi,onunkide çok lezzetliydi,eminim seninkide öyledir,,,sevgiler,selamlar,afiyet olsun :)

ASLI dedi ki...

yapcam bunu suzi :)

Nil dedi ki...

ellerine sağlık. ben de kızımın d.gününe yapmıştım. en son tabakta bir kaç tane kalmıştı. ben bayılıyorum fellah köftesine.

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Bizde buna sarmısaklı köfte deniyor canım.. Ellerine sağlık..

bırtutamkekik dedi ki...

olsada yesekk be gülüm..
harika görünüyor gerçektende..
ellerine sağlık...
sevgilerimle..:)

Noblesse dedi ki...

annem çok yapardı ama ben bilmiyorum, öğrendiğime sevindim, ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

yaa ben bu tarifi bir kaç sene önce tv de görmüş yapmıştım ama yumurtayı es geçmişim bir de artık neyi unuttuysam hepsi daıldı sulu bir pilav kıvamında oldu:)
bunu denemeli:) ohalde

Unknown dedi ki...

Tebrikler tebrikler ne söyleyebilirim annelik ve güzel lezzetler BRAVO

Tümay Öztürk dedi ki...

Off süper duruyor bence! Ellerine sağlık canım nefis!

Aycan dedi ki...

Ayyyy ben severim ama fellah köftesininiii..Ellerine sağlık canım.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ben de çok severim ,sarımsaklı yoğurtlada güzel olur,ellerine sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine saglik tadini en cok merak edipde hala yapmadigim bi yemek cesidi en yakin zamanda denicem insallah sevgiyle kalin

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımmm..
bayılırım ben bu köfteye hıımm nefiss:))
"olsa da yesek" :d

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Fotoğrafta çok güzel çıkmış.Ben çok severim.

bittermutfakta dedi ki...

Fellah köftesine bayılırım.Vallahi nefis görünüyor..Ellerinize sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

offf bayılırım. ben birde üzerine sarımsaklı yoğurt döküyorum.
birde ayrıca bizde bunu ekşili ve sulu yaparlar. yani eşim tarafında adanalıdır kendileri:)

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık suzan'cım,nefis görünüyor,fotoyuda gayet güzel çekmişsin.

NİRVANA dedi ki...

Canım harika görünüyor cok özledim bu köfteyi...sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bir kaç haftadır aklımda olan bir tarif. İnşAllah bir gün fellah köftesine de yapılma sırası gelecek.Çok da güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

aslı dedi ki...

Çoook severim, uzun zamandır da yapmıyordum. Şimdi aklıma düşürdünüz.
Harika görünüyor, ellerinize sağlık olsun.
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Kardeşim yapar bu köfteden ve bende bayıla bayıla yerim..
Ellerine sağlık canım
Nefiss görünüyor.

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben de Malatya lıyım ve bu lezzetlere bayılırımmmm.. Elinize sağlık.

Bulgursevdalısı anne çiğdem

LaMa dedi ki...

cok sevip de yapmaya usendigim tatlardan bu. olsa da yesek! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...