4 Ekim 2011 Salı

BARBİELİ PASTA ( ŞEKER HAMURLU )

 HER KÜÇÜK KIZIN RÜYASI :)
       Aslında başka bir tarif yayımlamak için oturmuştum bilgisayarın başına ama gelen yoğun istek ve ısrarlara dayanamayıp :) nasıl yaptın diye soranlara, ilk kez şeker hamurlu bir pasta yaptığımı çaktırmamak için meslek sırrı veremem deyip :) hemen tarifi anlatmama rağmen illa ki yazılı tarif isteyenlere, kızımın 5. yaş günü için yaptığım  pastamın tarifini  nihayet veriyorum. Bu sene kızım için, kızımın istediği barbieli pastayı ben yapacağım dedim ve iyi ki de ben yapmışım. Çünkü pastamız çok büyük övgüler topladı. Eşimin  ve gören herkesin hazır değil mi bu demesi ne denli başarılı bir pasta olduğunun en büyük göstergesioldu benim için.
        Şimdi nereden başlasam, nasıl anlatsam pastanın yapımını bilmiyorum. Geçen gün bir arkadaşıma uzun uzun  anlattım, " Suzan sen en iyisi bunun bir videosunu çek, blogunda yayınla benim gibiler için başka türlü anlamayacağım galiba " dedi. Çok güldüm ama inşallah ilerde o da olur dedim.
        Üç saatte ortaya çıkan pastamızın aslında yapımı çok basit ve pratik. Pastayı en sona bıraktığım, bir sürü hazırlıkla uğraştığım ve açıkçası böylesi daha işime geldiğinden hazır pasta tabanı kullanarak yaptım( basitliği ve pratikliği ondan ). Kekleri kat kat dizip pasta kreması ve krem şanti ile kaplamak yarım saat sürmedi. Yalnız eteğini yapmak bizi çok uğraştırdı. Bizi diyorum  çünkü Çiğdem'im ile beraber şeker hamurunu tekrar tekrar açtık.  Niye bu kadar uzun sürdü diyecekseniz  efendim, Çiğdem' in deyimiyle benim mükemmeliyetçi olmam yüzünden bir de bu tekrarlar sonucu şeker hamurunun biraz sertleşmesi ve tabi ki iki de bir mutfağa gelip bizim de " çıkıınnn mutfaktannnn " nidalarımızla mutfağı şenlendirdiğimiz iki şekerim sayesinde zamanın uzamaması mümkün mü?. Ama sonuç olarak ortaya çok başarılı bir pasta çıktı. Bu yüzden mutluyuz :),  gururluyuz :)

MALZEMELER:
  • 3 paket hazır pasta tabanı ( bir paketi kakaolu olacak )
  • 1 su bardağı süt 
  • 2 yemek kaşığı toz şeker  ( süt ve şeker karıştırılacak kekleri ıslatmak için )
  • 1 paket orman meyveli pasta kreması
  • 2 paket çilekli krem şanti
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • Şeker hamuru ( pembe ve beyaz renklerde )
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle krem şanti ve pasta kremasını ayrı ayrı üzerlerindeki tarife göre süt ekleyerek çırpın ve hazırlayın.
  2. Elimizdeki üç paket, ikiye bölündüğü için altı adet pasta tabanını tek tek, biraz şekerli sütle ıslatın.
  3. İlk iki keki arasına krem şanti ve biraz damla çikolata serpip üstüste koyduktan sonra diğer kekleri yanlarından  keserek biraz küçültün , yukarı doğru aralarına pasta kreması, krem şanti ve tabi ki her kata damla çikolata koyarak tamamlayın ( Yukarıdaki resimde ki gibi görünecek ). Bittikten sonra dışını da krem şanti ile ince bir şekilde kaplayın. Pastamızın etek kısmının altı hazır oldu bile.
  4. Pastanın en üst kısmından bıçak ile bastırmadan keserek çok küçük bir yuvarlak açın ( Bebeği içine oturtmak için ).
  5. Pembe şeker hamurunu mısır nişastası serperek ( yapışmaması için ) merdane ile genişçe bir yuvarlak şeklinde açın. Yalnız çok ince açmayın. Şekilli merdaneniz var ise açtığınız hamurun üzerinden geçirin yok ise düz de olabilir. Bir oklava yardımı ile şeker hamurunu yaptığınız pastanın üzerine dikkatlice yanları dökümlü olacak şekilde yerleştirin. Elinizle hamuru yanlara doğru hafifçe çekin ve eteğe gelişi güzel pileler yapın. Fazla uzun hamuru bıçak ile düzgünce kesin. Bebeğin bacaklarını çıkartın, şeker hamuruyla üst kısmına elbise şekli vererek kaplayın. Hamura da küçük bir delik açıp bebeği yerleştirin. Güzel görünmesi için beyaz şeker hamuru ile bebeğin beline hamuru ince uzun kesin ve kemer yapın. 
    Artık bundan sonrası tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. İstediğiniz gibi pastanızı süsleyebilirsiniz. Ben çiçek kalıbımla minik çiçekler yapıp eteği süsledim. Ayrıca bebeğe taç, kolye ve bileziği de şeker hamurundan yaptık.
          Bu da merak edenler için pastamızın dilimlenmiş hali. Çok sevdim ben bu şeker hamuru ile uğraşmayı çok zevkli gerçekten. Hele ki böyle övgüler alınca insanın göğsü kabarmıyor değil. Bu iş ile ilgilenen arkadaşlarımı çok tebrik ediyorum doğrusu çok emek isteyen bir iş olduğunu anladım. Çünkü ben bu pasta ile saatlerce uğraştım ki onlar harikalar yaratıyorlar. 
           Tekrar tekrar okudum gözden kaçırdığım bir şey var mı diye ama inşallah anlaşılır bir şekilde yazabilmişimdir. Tarifi bekleyenleri memnun edebildiysem ne mutlu bana :) İki şekerli mutfağımda şeker hamurlu pasta denemelerim devam edecek inşallah. Sevgiler....

    31 yorum:

    muko dedi ki...

    eline koluna sağlık çok güzel anlatmışsın canım
    pasta zaten harika ona diyecek söz yok süperrrrr
    bende yeğenim doğum günü için düşünüyorum ancak daha önce hiç şeker hamuru ile denemelerim olmadı,ilk denemede yapalabilirmiyim yoksa önceden denesem mi sence?

    olsada yesek suzan dedi ki...

    muko; canım bir gün önceden yap benim gibi, olmazsa tekrar açarsın normal hamur gibi düşün, açıp şekil vereceksin sadece ama yaparsın bence becerikli hatunsun sende çünkü , çok sağol canım güzel yorumun için...

    canan dedi ki...

    çok güzel görünüyor ellerine sağlık bende kızm için denerim inşalah

    eslemce dedi ki...

    Harika bu ya.Çorluda oturuyorum demiştin diyilmi?
    kızımın 3. yaş gününe bundan yaparmısın lütfen lütfen lütfeeeeen...daha çok var ama,ozamana kadar iletişim kuralım en azından:)

    SeneminYemekleri dedi ki...

    Suzancım taktir ettim canım seni.çocuklarında çok şanslı allah uzun versin hepinize sağlıkla inşallah.

    caferengigül dedi ki...

    Ellerinize sağlık.Ne diyelim ki bu zamanda çocuk olmak varmış:)

    olsada yesek suzan dedi ki...

    canan; sağol canım...

    eslemce; tabi ki seve seve yaparım canım ne demek istediğin zaman görüşürüz ve tanışırız çok sağol...

    senem; senemcim sağol canım çocuklardan fırsat bulsam neler neler yapacağımda işte ancak bu kadar ....

    caferengigül; çok sağol evet bence de...

    Krnc dedi ki...

    Ben pasta için bu kadar uğraşamam sanırım,sabrınızdan dolayı tebrik ediyorum sizi:)
    Harika olmuş elinize sağlık:)

    Unknown dedi ki...

    Canım muhteşem güzel bir pasta olmuş.
    Ben yapmayı beceremediğim gibi sevmiyorumda..
    Sıkılıyorum çok..
    Hakikaten sabır işi ve uğraştırıyor.
    Çok,çok güzel..
    Öpüyorum.

    NİRVANA dedi ki...

    Yaa işte şimdi cocuk olmak vardı...Bu pastayı bende isterdim kesin :)) ellerine saglık canım...

    marifet ellerimizde dedi ki...

    evet bencede ıyıkı sen yaptınn hem saglıklı hem nefıs olmuss ellerıne emeklerıne saglık canım..

    Sevil Şahin dedi ki...

    tatlım ellerine sağlık kuzuna nice yıllar sağlıklı ve mutluluklar dilerim. Biliyormusun bende kızıma 5. yaş gününde yapmıştım bu pastadan ve dediğin gibi ilk deneyimim olmuştu. İnsanın yavrusu isteyince akan sular duruyor yapıyoruz :)
    sevgilerimle

    gulce dedi ki...

    vallaa cıddenn olsada yesekk oldumm benn sımdıı:)) evladınnınn da yenı yasıı hayırlı olsuunn ınsallahh..

    Nigar SARGIN dedi ki...

    Ellerine,emeğine sağlık çok güzel bir pasta.Ben çocukluğumdada,şimdide böyle pastaları yemeye kıyamıyorum:))

    eldivenlerim dedi ki...

    çok şirin bir pasta olmuş, ellerine sağlık arkadaşım. kızının yeni yaşı hayırlı uğurlu olsun, nice mutlu senelere....

    canimçektipişirdim dedi ki...

    cnm ya çok güzel olmuş çok da güzel anlatmıssın insanın çocuk olası geliyor:))

    canimçektipişirdim dedi ki...

    cnm ya çok güzel olmuş çok da güzel anlatmıssın insanın çocuk olası geliyor:))

    Unknown dedi ki...

    aaaa bende yorum bırakmıştım sabah çıkmamış nedense tühhh birsürüde şey yazmıştım. neyse özetliyeyim şekerim.
    birkere pastan çok başarılı olmuş benden bravoo:)
    artık senide görmek isteriz bu platformdada.
    sevgiler...

    Unknown dedi ki...

    kızımda doğum gününde böyle bir pata istiyor ellerine sağlık çok hoş olmuş,nice yaşlara
    sevgiler canım

    mine dedi ki...

    harika gözüküyor ellerine sağlık ben bu kadar detayla uğraşabilmek gerçekten ayrı bir yetenek diye düşünüyorum :)

    olsada yesek suzan dedi ki...

    hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar çok mutlu ettiniz beni güzel yorumlarınızla....

    Unknown dedi ki...

    o zamnda hayranlıkla bakmıştım şimdide ellerine sağlık çok güzel ve anlatımın için çok teşekkür ederim:)

    essu dedi ki...

    ben hala barbie hayranıyım :) ya ben bu pastayı yemeye kıyamamki♥ benim dogum günümede az kaldı :) bende böle pasta isterim olmassada resmini cıktı alır kendi pastama yapıstırırım kikikiki

    çeşnici Handan dedi ki...

    Çok güzel olmuş ilk deneme için harika bir sonuç ortaya çıkmış ellerine sağlık canım. Anlatım da gayet başarılı.

    #mrv dedi ki...

    Biz buna her küçük kızın rüyası demeyelim lütfen :D 22 yaşındayım bende doğum günüme böyle bir pasta isterim hani :D Çok çok çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) Kızınız böyle bir anneye sahip olduğu için bence çok şanslı :)

    Hayatın Tatları dedi ki...

    BEN BU PASTAYI NASIL GÖRMEDİM YAA. SÜPER OLMUŞ BİR DAHAKİ ŞEKER HAMURU DENEMEMİ KESİNLİKLE BÖYLE YAPAMALIYIM :) ELLERİNE SAĞLIK

    el emeğim göznurum dedi ki...

    cok güzel canım ellerine sağlık bayıldım doğrusu yiyenlere afiyet olsun

    Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

    Seneler su gibi akip geciyor mükemmel olmus kuzum.

    Unknown dedi ki...

    Merhaba. Blogunuzu yeni keşfettim. Ben de bu şekilde bir pasta yapmak istiyorum kardeşimin doğumgünü için. Siz pastanın etek kısmını kaplamak için yaklaşık kaç gram şeker hamuru kullanmıştınız hatırlıyormusunuz acaba? Bu konuda hiçbir fikrim yok. Elimde yaklaşık 600gr pembe şeker hamurum var ama yetmeyeğinden korkuyorumda:)

    olsada yesek suzan dedi ki...

    Merhaba Sümeyye Hanımcım benim pastam büyüktü sizinki eğer küçük olacaksa yeter ama en az bir kilo olsaydı elinizdeki hamur daha iyi olurdu çünkü pasta kaplamak için şeker hamurunun çok ince olmaması lazım yardımcı olabildimse ne mutlu sevgiler :)

    Adsız dedi ki...

    merhaba bende bu pastanızdan yapmak istiyorum
    birşey sormak istiyorum barbie bebeğin sadece üst kısmınımı kullandınız yoksa bacaklarıylamı içine soktunuz. cevap verirseniz denemek istiyorum

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...