14 Ekim 2011 Cuma

NAZAR BONCUKLU PASTAM ( MİKRODALGA KEKİ İLE )

      Kızımın doğum günü için yaptığım barbili pastadan sonra şeker hamurlu başka bir pasta yapmak için sabırsızlanan ben on gün önce  Ankara'dan dönen eşim için yaptığım ikinci denemem olan pastamı gururla sunarım.
      Kusursuz bir pasta olmadı elbet ama benim gibi acemi biri için de hiç fena sayılmaz diye düşünüyorum. Akşam şekerlerim uyuduktan sonra ve fırınım da bozuk olduğundan mikrodalgada pişirdim pastanın kekini. Sürekli yaptığım ıslak kek tarifini pandispanya gibi olması için biraz değiştirip yapıyorum ve ıslak kekte olduğu gibi 7 dakikada pişiriyorum.

      Pastamın dışındaki şeker hamurunu aylar önce yapmış olduğum şeker hamurlu kurabiyelerim gibi marsmallow eriterek yaptım. Marsmallowdan şeker hamuru yapımını detaylı yazmayı istiyordum ama Leyla arkadaşım  püf noktalarıyla ve fotoğraflayarak o kadar güzel anlatmış ki...  Öğrenmek isteyenler Leyla'nın Kahve Dükkanı'nı ziyaret edebilirler. Yalnız ben farklı olarak marsmallowları benmari usulü değil de mikrodalga da erittim. İki defa 30 saniye de ve arada karıştırarak erittim. Mikrodalgası olanlar bu şekilde kolaylıkla yapabilirler. Bir de beyaz marsmallowlara çay kaşığının ucu ile mavi renk gıda boyası ekledim. 
      Bu arada hızımı alamadım bu pastada bir kaç gün sonra şeker hamurlu bir pasta daha yaptım, onu da inşallah bir sonraki posttumda paylaşacağım sizlerle şimdilik hoşçakalın...

MALZEMELER:
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • yarım su bardağı süt ( keki ıslatmak için )
  • 1 paket krem şanti
  • 2 adet muz
YAPILIŞI:
  1. Yumurtayı ve toz şekeri şekerler eriyene kadar iyice çırpın.
  2. Süt ve sıvı yağı da ekleyin ve karıştırın.
  3. Unu, kabartma tozu ve vanilyayı ayrı bir kapta karıştırın ve eleyerek sıvı karışıma ilave edin ve karıştırın.
  4. Yağlanmış ve unlanmış yuvarlak borcama kek hamurunu dökün. 800 watta 7 dakika pişirin.
  5. Krem şantiyi üzerinde ki tarife göre hazırlayın. 
  6. Kek soğuduktan sonra ikiye kesin ve  iki katı da biraz sütle ıslatın. Arasına krem şantiyi ve muz dilimlerini koyun.
  7. Pastanın dışını şeker hamuru ya da sadece krem şanti ile kaplayıp istediğiniz gibi süsleyin.

    30 yorum:

    pasta köşesi dedi ki...

    Eline sağlık canım gayet başarılı :)
    Sevgiler...

    birincisin dedi ki...

    Hiçte acemi işi gibi durmuyor.Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..Sevgiler..

    olsada yesek suzan dedi ki...

    pasta köşesi; eh işte seninkiler kadar olmasada yapmaya çalışıyorum bir şeyler çok teşekkürler...

    birincisin; çok teşekkür ediyorum güzel yorumuna ...

    mutfagabuyrun dedi ki...

    ayyy harika canım.bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

    Hayatın Tatları dedi ki...

    kesinlikle süper olmuş. Gayette şık bir pasta. ama marsmallow sadece pembe ve beyaz var. nasıl mavi yaptın şekerim, gıda boyasıylamı?

    eslemce dedi ki...

    Süper olmuş ya.Sen ne taraflarda oturuyordun? seni bulmam lazım artık benim:):)

    Nigar SARGIN dedi ki...

    Gayet başarılısın canım.Bende denemek istiyorum bakalım ne zamana kısmet olucak.Ellerine ,emeğine sağlık harika olmuş.

    olsada yesek suzan dedi ki...

    sevda; teşekkürler canım sana da hayırlı cumalar diliyorum...

    hayatın tatları; evet gıda boyasıyla yaptım, gecenin bir yarısı yazınca onu atlamışım sanırım sağol canım hemen ekledim çok teşekkürler...

    eslemce; canım nerede oturduğumu mesaj atarım sana sağol canım...

    baharatın kızı; çok teşekkür ederim...

    Unknown dedi ki...

    ellerine sağlık çok güzel gözüküyor

    LEVENT dedi ki...

    ÇOOOK GÜZEL ABLACIĞIM NE ACEMİSİ GAYET PROFOSYONEL OLMUŞ.....

    Unknown dedi ki...

    Canım sen bu pasta olayını bitirdin..
    Şu güzelliğe bir bak ama yaa..:))
    Hiç böyle becerilerim yok..
    Ellerine,emeğine sağlık canım benim..

    caferengigül dedi ki...

    Elinize sağlık, çok şık olmuş.

    kalpkurabiye dedi ki...

    bence hiç acemice değil:)
    çok güzel görünüyor:)
    emeklerine sağlık canım..

    mine dedi ki...

    ne kadar hoş gözüküyor bayılırım nazar boncuğu temasına ellerine sağlık

    ASLI dedi ki...

    Ma$aallah.Nazar degmesin pastana :)

    minikkasif dedi ki...

    canım şimdi kekimi fırına attım. tabi benimki şeker hamursuz eşimin canı çekti bende yaptımm. sayende mikro dalgayı kullanmaya başladım :)

    susamcorekotuFeriha dedi ki...

    öncelikle aman nazar değmesin pastana çok güzel olmuş çoook, mikrodalgada ben de deneyeceğim:) sevgiler

    anne eli gibi dedi ki...

    sanada ,pastanada nazr değmesin,maşallah canım,ellerine sağlık.

    ihlamurcum dedi ki...

    Elinize sağlık, bu sabah bende ilk amatör şeker hamurlu pastamı yaptım. Biraz kaplama işi zormuş, galiba şeker hamurunu ince açmışım, yerleştirirken kopmalar oldu. Acaba hazır şeker hamuru kullandığım için olabilir mi?

    Gönülünce dedi ki...

    Ahhh olsada yesek detirtecek kadar güzel bir pasta olmuş...Ellerinize sağlık...

    Sevgiler...

    Unknown dedi ki...

    benim bazen yazdığım yorumlar kaydolmuyor nedense:(
    tebrikler suzancım. devamını bekliyorum:)

    olsada yesek suzan dedi ki...

    minik kaşif; çok sevindim yaptığına inşallah beğenmişsindir. teşekkürler...

    susam çörekotu;çok teşekkürler inşallah mennun kalırsın...

    anne eli gibi; çok teşekkürler reyhancım...

    ıhlamurcum; şeker hamuru farketmez tamamen ince açmandan kaynaklanmış,bende bu pastayı biraz ince açmışım ama ikinci pastayı kalın açtım daha kolay oldu ve kalın açınca pastanın üzerinde pürüzler kalmıyor, yapa yapa anlıyor insan pastanı merak ettim bende sevgiler..

    gönülünce; çok teşekkür ederim...

    nilayın sihirli elleri; neden acaba bende anlamadım sorunu, çok teşekkürler nilaycım senin eline su dökemem asla ...

    *mehtap dedi ki...

    80.izleyicim olarak beni mutlu ettiğiniz için teşekkür ederim.Böyle lezzetli ve güzel isimli bir blogla tanıştığıma sevindim.sevgiler..

    neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

    Tek kelime ile muhtesem.. harika süper bayildim ellerine saglik canim...

    Oglak Kizlari dedi ki...

    Elinize sağlık.
    pek güzel.

    Çiğdem

    marifet ellerimizde dedi ki...

    SUZAN TÜ TÜT TÜÜÜÜ MAŞALLAHH HARIKA OLMUSSS...

    çeşnici Handan dedi ki...

    Bu konuda bence uzman oldun artık gayet başarılı olmuş ellerine sağlık canım.

    sarımutfak-hande dedi ki...

    harikasın sarı şekerim çok güzel olmuş pastan maviş maviş ellerine sağlık

    1 Recette 1 Minute dedi ki...

    Your cake looks delicious!
    Thanks for following my blog,
    have a nice day:D

    Unknown dedi ki...

    erllerınıze saglık cok guzel olmus benı cesaretlendırdınız bende benzerını yapıp sıtemde yayınladım beklerım..http://findukhobi.blogspot.com/2012/01/seker-hamurlu-nazar-boncuklu-pasta.html

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...