6 Ekim 2011 Perşembe

KAME BİBERDE KISIR

NAR EKŞİLİ BİR GÜZEL...
     Kısır benim çok sevdiğim, her gün olsa yiyebileceğim, çok sık yaptığım ama bir türlü fotoğraflayamadığım ( her zaman olduğu gibi bir daha yaptığımda fotoğrafını çekerim tembelliğinden ) bu zamana kaldı. Aslında iyi de oldu bir bakıma çünkü kısırla  değişik bir sunum yapmak istiyordum, oldu. Aklıma bu kame biberler de kısır fikri gelince kalktım ve bol bol fotoğraf çektim. Sonradan resim seçmede zorlansam da insanın canı isteyince tembellik filan kalmıyormuş anladım:)

       Kame biberleri ( bazı yörelere kambe, kamber de denir ) eşim geçenlerde manavda görüp almış. Görünce çok sevindim çünkü pazarda hiç görmemiştim, eşimi gönderip dolaba koymak için üç kilo daha aldırdım. Her yerde olmayan bir biber sanırım çünkü pek karşılaşmıyorum. Ben bu biberle evlendikten sonra ( sekiz yıl önce ) tanıştım. Genelde koyu yeşil renkte gördüğüm ve benim kısır için kullandıklarımdan daha minik olan bu biberleri kayınvalidem biberin alt kısmını artı şeklinde kesip kızartır. Bir de üzerine domatesli,sarımsaklı sos ile amanın yemede yanında yat :) Oldukça kalın ve etli olan bu biberler gerçekten çok lezzetli olur.
      Eşimin aldığı kame biberlerin içinden büyük olanları seçtim ve üzerini kapak şeklinde kesip çekirdeklerini temizledikten sonra mikrodalga da 5 dakika pişirdim. Yaptığım kısırı kame biberlerin içine koyup, biberlerle beraber sıyıra sıyıra yemek çok keyifli ve güzel oldu gerçekten. 
        Kısırıma gelecek olursak herkesin kısır yapma tarzının farklı olduğunu düşünüyorum ve tabi ki her damak tadının farklılığı da var. Mesela kuru soğan ve salçayı kavurarak yapan da var, benim gibi çiğden kullananlar da. Bana bu şekilde yapmak daha kolay ve lezzetli geliyor doğrusu. Ama her şekline de hayır demem, afiyetle yerim. İçine istediğiniz gibi malzemeler  ekleyebilirsiniz. Mesela salatalık, kornişon turşu gibi doğranabilir. Bir de dereotu  evde var ise mutlaka kısıra koyarım. Bazen de içine havuç rendelerim süper olur. Kimyonsa kısırda her daim vazgeçilmezim. Hey gidi kısır partileri yaptığımız günler heyyy....
      
MALZEMELER:                                                                       
  • 4 çay bardağı ince bulgur
  • 2 yemek kaşığı domates salçası yada biber salçası var ise daha iyi olur
  • 1 adet limonun suyu
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 4-5 adet kıvırcık salata
  • 2 adet domates
  • 3-4 dal taze soğan
  • kuru nane, kimyon, pul biber, tuz
  • nar ekşisi ( isteğe göre üzerine döküp yemek için )
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle bulgurları kapağı olan bir kabın içine alın. Bulgurlara, üzerine çıkmayacak şekilde kaynar su dökün. Kapağını kapatın ve bulgurların şişmesi için 10-15 dakika bekleyin.
  2. Bulgurlar şişerken kıvırcık salatayı, taze soğanları  ve domatesleri yıkayın ve minik minik doğrayın.
  3. Bulgurlar şişip yumuşadıktan sonra salçayı, limon suyunu, zeytin yağını ve baharatlarını ekleyin ve karıştırın.
  4. Sonra üzerine doğradığınız yeşillikleri ve domatesleri de ilave edin, karıştırın.
  5. Kame biberlerin üst kısmını kapak şeklinde kesin. Çekirdekli kısmını çıkarın ve temizleyin. İster mikrodalgada 5 dakika, isterseniz de fırında yumuşayıncaya kadar pişirin.
  6. Kısırı biberlerin içine doldurun ve üzerine isteğe göre nar ekşisi ile servis edin. Afiyet olsun.

    34 yorum:

    sarımutfak-hande dedi ki...

    bu biberi ilk kez duydum çok güzelmiş
    değişik bir sunum olmuş
    ellerine sağlık canım

    Unknown dedi ki...

    Hani denir yaa "ağzım sulandı" şu an bu durumdayım.
    Sunumda,kısırında nefiss görünüyor canım..
    Can çektiriyor can..:))
    Ellerine sağlık.

    Aycan dedi ki...

    Çok güzel görünüyor canıııımmm, ellerine sağlık.

    anne eli gibi dedi ki...

    ellerine sağlık suzancım,çok güzel bir sunum olmuş,eminim lezzetide bir o kadar güzeldir..

    muko dedi ki...

    offfff offffffffff harika görünüyorr
    canım çok kısır isityor ama benim:)
    sunum süper olmuş eline sağlık canım
    sevgiler

    #mrv dedi ki...

    Aaa! :) Kısırı bu halde görünce çok şaşırdım açıkçası :) Normalde biz kısırı tabağa koyar bi güzel yerdik ama bu biberin içine koyma kısmı bayağı değişik olmuş hani :) Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar :)

    neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

    ne kadar hos ve güzel bir tarif olmsu harika bir sunum yalniz bu biberi bende daha önce hic duymadim

    canan dedi ki...

    bu biberi ilk defa gördüm ve dutdum güzel bir sunum kısırı çok severim ellerine sağlık harika bir görüntü olmuş

    fatosun mutfagından... dedi ki...

    ellerine sağlık canım..çok şık bir sunum olmuş..sevgiler

    NİRVANA dedi ki...

    of of olsada yesek şimdi gercekten nefis görünüyor...harika fikir...ellerine saglık...

    memolininannesi dedi ki...

    cok guzel ben sebzelere bayılıyorum zaten...
    bıberın kırmızısı yesılı sarısı farketmez kısır dersen ayrı bır hayranlık...
    ellerıne saglık

    mine dedi ki...

    nasıl güzel gözüküyorlar ellerine sağlık canım : )

    Nil dedi ki...

    okurken ağzımın sulandığını ve yutkunduğumu hissettim :)

    Hayatın Tatları dedi ki...

    yaniii yine olsada yesek dedirttin!!

    mavii dedi ki...

    off canım çekti ya bu ne böyle gerçekten kısır mı:D:D
    sunumu da harik aolmuş elerine saglık

    Nigar SARGIN dedi ki...

    Off suzancım harika,nefis,süper görünüyor.Ellerine sağlık nasıl canım çekti anlatamam:))

    Nigar SARGIN dedi ki...

    Canım bizde de kambe denir.Babannem içini oyup havuç dilimleri doldurur.Doldurduğu biberleri üstüste kavonoza dizer.Yağı,tuzu,sosu ekler bir güzel kaynatır kavonozları.Kışlık yağlı biberler hazır olur yemeye:))

    Unknown dedi ki...

    offf nefis ya görüntüde öyle ellerine sağlık canım

    Elifin Terazisi dedi ki...

    Bu adı ilk kez duyuyorum, çok güzel bir sunum olmuş ellerinize sağlık:)

    mutfagabuyrun dedi ki...

    ne güzel bir sunum olmuş canım.bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.öpüyorum seni.

    Limon çiçekleri dedi ki...

    Ne yalan söyleyeyim bende kısıra hiç hayır diyemeyenlerdenim:)Hele böyle bir sunuma hiç diyemem...

    Lezzet Karnavalı dedi ki...

    HMM NEFİS GÖRÜNÜYOR,NAR EKŞİSİ DE NE YAKIŞMIŞTIR:) ELİNE SAĞLIK!

    zeymurancafe dedi ki...

    eminim çok güzeldir canım ellerıne sağlık

    İkiz Annesi dedi ki...

    Kısıra bayılırım ben de bu haliyle ilk kez tanıştım ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor:)

    YeMeK vAkTi dedi ki...

    Bu biberi biliyorum ama adının came olduğunu ilk defa öğrendim teşekkürler:)Ellerine sağlık canım

    Baharcicegi dedi ki...

    Ilk defa gördüm came biberini kisirin sunumu cok hos olmus elinize saglik

    sare dedi ki...

    Merhaba, kısır çok iştah açıcı görünüyor ayrıca çok hoş bir sunum, ellerinize sağlık.

    Ahu Türkyaşar dedi ki...

    Olsa da yesek gerçekten :)

    pasta köşesi dedi ki...

    bloğunuzun hakkını veriyorsunuz aynı fikirdeyim olsada yesekk:)
    Sevgiler...

    ASLI dedi ki...

    NE KADAR $ik duruyor.

    Egeden Tarifler dedi ki...

    Kısırı çok severim, bu şekilde farklı bir sunum olmuş, elinize sağlık.

    PAPATYA PRENSES dedi ki...

    kısık lafını duyunca bile canım çeker benim,çok severim:)

    bu tarz sunumlarda pek cici oluyor. ellerinize sağlık..

    olsada yesek suzan dedi ki...

    bu güzel yorumlarınız için hepinize içten teşekkürlerimi sunuyorum arkadaşlar, çok mutlu ettiniz beni hepiniz sağolun :)

    Aysegül dedi ki...

    Tam bir kisir hasta olaraktan bayildim bu tarifine! sunumda harika.. en kisa zamanda misafirlerime yapicam insllah!!!

    Blogumda yazdigin o cok guzel yorumun icin tesekkur ederim! Allah razi olsun!!!

    SEvgilerime Aysegul

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...