15 Ağustos 2011 Pazartesi

KIZIMIN 5. YAŞGÜNÜ

        Herkese merhaba. Bir göründüm bir kayboldum değil mi? Ama bu kayboluşumun sebebi canım kızımın doğum günü  için hazırlık yapıyor olmamdı. Tatlı bir telaşım vardı yani. Bir hafta önceden başladım hazırlıklara, önce oturdum ne ikramlar yapılacak listesi, alınacaklar listesi ve sonra günlük plan listesi yaptım yani anlayacağınız çok düzenli ve çok yoğun çalıştım.  Ankara'dan da arkadaşlarımız gelip bizde kalacakları için hiç bir şeyi son güne bırakmak istemedim. Bu sene pasta dahil her şeyi kendim yapıp, daha özenli bir doğum günü yapmak istedim kızıma. Bir de Ramazan Ayı olunca hem iftar sofrası yerini tutsun önden tuzlularla doyulsun, arkadan güzel muhabbetlerle tatlılara geçilsin diye tatlılar tuzlular diye iki bölüme ayırdım ikramları.
       Gündüzden balonlar şişirildi ve masa hazırlandı. Kızım winxli parti seti istedi ama bütün Çorlu'yu gezip bulamayınca, açıkçası internetteki setler de bana pahalı gelince miki fareli parti setine Suay'ı ikna ettim. Sonra " iyi ki bunu almışız anne" dedi ama "seneye winxli alırız anne tamam mı?" demeyi de unutmadı :) Eee söz verdik artık seneye kısmet olursa dediği alınacak. 
         Tuzluları masaya hazırladım. Mutfakta oruçlu olanlar için rahat rahat oruçlarını açsınlar diye küçük bir masa kuruldu ve çorbalar içildi. Daha sonra pasta kesildi ve  çocuklar masada  oturup yediler.
Oğluşum pasta yerken...
MASAMIZDAKİ İKRAMLAR:

 ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI

 ŞİŞTE KÖFTE PATATES


 PATLICANLI YAĞLI BÖREK

Sarmalardan bir tane bile kalmadı. Şişte köfte patatesleri  mikrodalgada ısıtıp sıcak servis yaptım. Mini kumpirler üzerlerine ketçap mayonezle tam kumpir oldular.
Gelelim tatlılara...

         Hazırlarken beni benden alan, günler öncesinden kafamda tasarladığım tatlılar bölümümüz. İnanın benim için en zor kısmı seçim yapmak oldu çünkü deli gibi tatlı sever biri olarak hangi tatlıları yapsam diye düşünürken çok zorlandım. Sonunda pasta, kurabiye, sütlü tatlı ve şerbetli tatlılardan bir çeşit olsun diye bunlara karar verdim. Herkes tarafından çok beğenildi ve afiyetle yenildi.
    

        Pastamız günün yıldızı elbet. Bu sene pastayı ben yapacağım dedim eşime. Ne gerek var uğraşma alırım ben pasta dese  de eşim, kızıma özel yapacağım dedim ve kızımın çok istediği barbieli pastayı şeker hamuruyla kaplayarak yaptık. Yaptık diyorum çünkü canım Çiğdem' imle bir iki başarısız denemeden sonra bebeğin eteğini yapabildik sonunda.Sonuç olarak ortaya herkesin hazır sandığı ve bizim yaptığımızı öğrenince şaşırdığı harika pastamız ortaya çıktı.

ÇİLEK GLAZÜRLÜ MUFFINLER
Pembe pembe muffınler hayal etmiştim yapmak için, markette alışveriş yaparken dr.oetkerin çilek glazürlü muffin kutusunu görünce işte bu dedim ve gerçekten çok güzel oldular. Kalıpları ve süsleme şekerleri de içinde olunca çok  pratik oldu benim için.
İsmi biraz uzun oldu ama damla sakızının verdiği aroma çok güzel olduğu için damla sakızı da kattım. Görüntüsü ve tadı herkesten tam puan aldı.

SÜNGER TATLISI
Bir de şerbetli tatlımız olsun dedim ve Çiğdem'in yaptığı tatlımız görüntüsü ve adı gibi yumuşacık ve hafif oluşuyla çok beğenildi, çünkü bir yiyen bir daha yedi.

ŞEKER HAMURLU KURABİYELER
       Şeker hamurlu kurabiyeleri üç gün önceden yaptım. Süslemesi, tek tek paketlemesi ve Çiğdem'in kaplayıp süslediği saksıya yerleştirmesi hepsi çok zevkliydi benim için. Ben daha yemedim biliyor musunuz çünkü yemeye kıyamıyorum.

        Bu kadar hazırlıktan sonra keyfini çıkararak sevdiklerimizle  mutluluğumuzu paylaşmak çok güzeldi. Hem ileride çocuklarıma güzel bir hatıra olacağı içinde çok mutluyum.
        Bu mutlu günümüzde bizi yalnız bırakmayıp,bizimle olan dostlarımıza geldikleri için çok ama çok teşekkür ediyorum.
      Bu tatlı telaşımda ve koşuşturmam içinde benimle yorulan, fikirler veren, açıklarımı kapatıp yardımlarını esirgemeyen can dostum Çiğdem 'ime çok ama çok teşekkür ediyorum. 
     Sonuç olarak bu kadar yorulmaya değdi mi, evet  kızımın "anne bu doğum günümü hiç unutmayacağım" sözü ve mutluluğu her şeye değer.
     

" Canım kızım beş yıl önce bir güneş gibi doğdun dünyama, hayatıma bambaşka bir renk, canıma can kattın meleğim varlığınla. Hayatın sana her zaman güzellikler ve mutluluklar getirmesini, hayırlı bir evlat ve hayırlı bir insan olmanı dilerim. İnşallah şimdi ki gibi çok sevdiğin ve çok sevildiğin bir hayatın olur. Gülen yüzün solmasın bebeğim iyi ki doğmuşsun iyi ki doğurmuşum seni Allahı'ma şükürler olsun. Mutlu yıllar her şeyim..."
 

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ben nereye bakacağımı şaşırdım inan..
Herşey birbirinden güzel görünüyor.
Tatlılar,tuzlular masa..
Pastanın güzelliğine söyleyecek söz bulamıyorum.O eteğin kıvrımlarına bittim.)))
Ellerine,emeğine sağlık.

Allah kızına uzun ömür nasip etsin inşallah..
Doğum günü kutlu olsun.

Öpüyorum onu kocamaaan.

Adsız dedi ki...

canım benim herşey çok güzeldi istediğimiz gibi...unutulmayacak bi doğum günü oldu gerçekten...teşekkürlerin için teşekkür ediyorum bende..öpüldünüz hepiniz...çiğdemmmm

mutfagabuyrun dedi ki...

prensese uzun sağlıklı ve mutlu seneler diliyorum canım.menü harikaymış.afiyet şeker olsun.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ayrıca tarif ara olayı da süper olmuş:)))çiğdemmm

bahar006 dedi ki...

Kızınıza uzun ve sağlıklı bir ömür dilerim. Ne güzel hazırlanmışsınız, ellerinize sağlık:)

hanımanne dedi ki...

Off offf çok güzel görünüyor hepsi, insan rejimini bozar bunları görünce afiyet olsun:) güzel bir gün geçirmişsiniz kızınızın doğum günü kutlu olsun şansı bol olsun sevgiler...

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

hepsi çok güzel eminim lezzetlidirlerde. Nice 5 senelere inşallah.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

onca emeği okudukça sankı ben yoruldum, ancak en sondakı o cumle ıle yanı kızının mınık prenesın soyledıgı cumle ıle benım dahı gozlerım doldu senın sevıncını tahmın dahı edemem emegıne ellerıne sağlık, prensese de nıce guzel yıllar dılerım =)

Noblesse dedi ki...

bu nasıl muhteşem bir sofra, valla çocuk olsam bu güzelliklerden hangisine yanaşacağımı şaşırırdım, uzun ve mutlu yıllar

pembe kekik dedi ki...

Nice sağlıklı mutlu yıllara.Neler yapmışsınız öyle,başım döndü bakarken.Hepsi birbirinden güzel.Muhteşem bir sofra.Ellerinize sağlık.Çocuklar için tüm yorgunluklara değer.Önemli olan onların mutluluğu.

Unknown dedi ki...

suay adıyla yaşasın.herşey gönlünce olması dileğiyle:)

bu aradsa bu ne hazırlık ayın 10 da benim oğlumun 2 yaş günüydü bir hazır pasta ve üç kişiydik:))
sana imrendim helal olsun.herşey ne güzel görünüyor öyle ellrine sağlık

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel çok özenle hazırlanmış bir masa ondanda öte harika bir pasta ellerine sağlık canım
ALLAH yavrucuğuna hayırlı sağlıklı güzel uzuuun ömürler versin öpüyorum
gül yanaklardan sevgiler:)

Özgen dedi ki...

Canım yeni yaşı ktlu olsun kızının çok uğraşmışsn ama herşey çok güzel olmuş ellerine sağık sevgiler...

olsada yesek suzan dedi ki...

Güzel dilekleriniz için hepinize çok çok teşekkür ediyorum arkadaşlar sağolun hepiniz...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Güzel prenses çok şanslı böyle bir annesi olduğu için.
Masa,dekorlar,lezzetler hepsi birbirinden güzel ve özel.
Herşey özenle ve itinayla hazırlanmış.Tebrik ediyor,ailece ve tüm sevdiklerinizle bir arada nice mutlu yıllar diliyorum.
Herşey mükemmel ama ben tatlı reyonunda kaldım.Hele pasta süperr.
Sevgilerimle...

nesrin dedi ki...

Cok güzel olmus hersey, Allah uzun ömürler versin kiziniza. Sevgiler...

Moda Kurabiyeleri dedi ki...

Herşey birbirinden güzel =)

TATESAL dedi ki...

herşey mükemmel görünüyor,ellerine sağlık canım...minik prensesin doğum günü kutlu olsun,daha nice yıllara sağlıkla huzurla başarıyla ulaşsın,sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

güzel kızının doğum gününü kutluyorum.. nice senelere
sevgilerimle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...