7 Şubat 2012 Salı

HAŞHAŞ EZMELİ AÇMA


          Merhaba herkese, biliyorum arayı fazla açıyorum ama bu son bir haftam oldukça yoğun geçti ve böyle de devam edeceğe benziyor. Neler mi yaptım, arkadaşım Eylem' in yakışıklı oğlu Çağın sünnet oldu , onun için sünnet pastası ve mevlüt kurabiyeleri, arada sipariş aldığım pastalar ve dün benim doğum günüm için hazırlık yaptım.  Ama terzi kendi söküğünü dikemezmiş misali ( aslında eşim şeker hamurlu istemediği için ) kendime normal meyveli bir pasta yaptım. Hepsini inşallah paylaşacağım sizlerle. Bu hafta sonu da küçük şekerim  canım oğlumun doğum günü var kısmetse onun için hazırlıklara başlayacağım. Yani anlayacağınız bu aralar fena halde mutfakta yaşıyorum. Olsun şikayetçi değilim halimden Allah sağlık versin yeter ki değil mi....
          Bu gün sizlerle daha önce   domatesli-biberlisini yaptığım açmaları bu sefer haşhaş ezmeli olarak yaptım. Eşim işe giderken götürmek istediği için son zamanlarda çok yapar oldum bu açmalardan. Her çeşidini yapıyorum, sizlerde peynirli, zeytinli istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

          Bu tarifimi sevgili Elif arkadaşımın http://tombultarifler.blogspot.com/ ev sahipliği yaptığı çay, kahve bahane etkinliğine gönderiyorum ve daveti için teşekkür ediyorum.

 
MALZEMELER:
  • 1 buçuk su bardağı ılık süt
  • 1 paket toz maya ( ınstant)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • 4-4 buçuk su bardağı un
  • 3-4 yemek kaşığı haşhaş ezmesi 
  •  1 adet yumurta sarısı ( üzerine sürmek için )
YAPILIŞI: 

 1. Geniş bir hamur yoğurma kabının içine ılık sütü dökün ve mayayı da ilave edip elinizle maya iyice eriyip pütür kalmayacak şekilde karıştırın. Burada dikkat etmeniz gereken şey sütün ılık olması , asla kaynar olmamalı mayayı keser ve istediğimiz kabarıklığı sağlayamayız. 
 2. Tuzu, şekeri, sıvı yağı ve azar azar unu da  ekleyin. Hamurun çok yumuşak, hafif ele yapışacak şekilde olması lazım.
     3. Hamurdan iki küçük parça koparın, elinizle ince uzun şekil verin, iki hamuru  yanyana getirip arasına haşhaş emesinden sürüp burun ve uçlarından birleştirin. Diğer hamurları da bu şekilde yapın ve yağlanmış fırın tepsine şişme payını da bırakıp aralıklarla dizin. Şekil verirken hamurun elinize yapışmaması için elinizi sıvı yağ ile yağlayın.
     4. Hamurun mayalanması için tepside 1-1,5 saat kadar bekletin.
     5. Mayalanan açma hamurlarını üzerine yumurta sarısını sürün ve 200 derece fırında 20-25 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

    22 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Canim ellerine emeklerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

    MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

    ellerine sağlık canım hazır gibi olmuş çok güzel kabarmış nefis
    sevgiler:)

    Noblesse dedi ki...

    çayla mis gibi ne güzel olur, ellerine sağlık.

    SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

    Eline emeğine sağlık canım.nefis olduğuna eminim.
    Sevgiler...

    fatosun mutfagından... dedi ki...

    kolaylıklar diliyorum canım..açmalar enfes görünüyor..ellerine sağlık sevgiler

    Unknown dedi ki...

    canım ellerine sağlık katılımın için teşekkür ederim tarifin yayında.sevgiler

    gelibolu17 dedi ki...

    ellerine sağlık canım çok güzel görünüyo açmalar,olsada yesek hakkatten :) selamlar

    mutfagabuyrun dedi ki...

    offf.olsada yesem şimdi çayın yanında.harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    bırtutamkekik dedi ki...

    mmmm...
    miss miss..
    aldım suzan,cım bi tanesini..
    ellerine sağlık canım..
    muhabbetle..
    :)

    kalpkurabiye dedi ki...

    gelde olsada yesek deme şimdi:)
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    NİRVANA dedi ki...

    canımcım ellerine saglık bende cok severim hashası...renkli pastayada bayıldım bu arada sevgiler...

    Unknown dedi ki...

    PUFİDİK PUFİDİK NE GÜZEL OLMUŞTUR ELLERİNE SAĞLIK

    Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

    suzancım nasılsın
    :)
    mmmmmm mis canım
    bu ne güzel açmalar
    ellerine sağlık canım
    çocuklar iyilerdir
    mutlu kal canım.

    Unknown dedi ki...

    Canım maşallah sana..:))
    bol bol siparişer gelsin inşallahda bizde burda çeşit çeşit o güzel pastalarından görelim..
    Açmalar harika görünüyorlar..
    Ellerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

    canan dedi ki...

    harika görünüyor ellerine sağlık

    ihlamurcum dedi ki...

    Süper bir tarif, sabah sabah açınca açmalara bittim.Elinize sağlık

    Unknown dedi ki...

    ellerıne saglık acmaya bayılıyorum yaw ama bıdefa yaptım sonra denemedım daha ama tuttum bu tarıfı caldım senden haberın olsun:)) tam blogunun ısmını sımdı soyluyorum oyyy olsada beraber yesek suzan:)

    Tarif diyarı dedi ki...

    Açmalar harika görünüyor ellerinize sağlık

    sarımutfak-hande dedi ki...

    süper görünüyorlar ellerine sağlık canım

    zeymurancafe dedi ki...

    cok guzel olmus canım yumuşacık ellerıne sağlık,sevgıler

    vişnap dedi ki...

    Suzancım açmaların harika görünüyorlar haşhaşıda çok severim denenecekler listesine aldım bile Sevgilerimle canım...

    Sevalss dedi ki...

    tariflerinz çok güzel ve anlayabilceğimz dilden anlatyrsunuzz çok teşekürler..:)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...