9 Nisan 2013 Salı

KUMPİR SALATA


          Oğlumun 4. doğum günü için yaptığım  ve son günlerde favorim olan, bol bol yaptığım bir salata. Kumpir gibi üstünde her şey olduğu için bu adı verdim ben. Siz de zevkinize ve damak tadınıza göre üzerine istediklerinizi koyabilirsiniz. Hatta sarımsaklı yoğurt kullanmayıp üzerine ketçap ve mayonezle de ikram edebilirsiniz. Ama kesinlikle bol yapın çünkü yiyen bir daha istiyor :)


          Dediğim gibi ben her seferinde oldukça fazla ve göz kararı yaptığım için size bu sefer tam tarifli bir ölçü veremeyeceğim . Zaten adı kumpir salata da olduğu için istediğiniz malzemeden istediğiniz kadar kullanarak yapabilirsiniz bu salatayı.

MALZEMELER:
  •  patates ( 5- 6 adet )
  •  havuç ( 2-3 adet )
  • dereotu
  • yoğurt
  • sarımsak
  • közlenmiş kırmızı biber
  • kornişon turşu
  • kırmızı pancar turşusu
  • mısır
YAPILIŞI:
  1. Patatesleri haşlayın ve haşlandıktan sonra iyice ezin.
  2. Patateslerin üçte biri kadar havucu rendeleyin ve bir tavada bir yemek kaşığı sıvı yağ kullanarak havuçlar yumuşayana kadar kavurun.
  3. Kavrulmuş havuçları, ezilmiş patateslerle beraber; ince kıyılmış dere otunu ve damak tadınıza göre tuzu da ekleyip karıştırın.
  4. Kenarları yüksek bir borcam ya da tepsiye bu karışımı eşit şekilde yayarak yerleştirin.
  5. Sarımsaklı yoğurt hazırlayın ve havuçlu patateslerin üzerine yayın.
  6. Közlenmiş kırmızı biber, kornişon turşu, kırmızı pancar turşusunu minik minik doğrayın. Mısırlarla beraber hepsini,suyunu iyice süzdükten sonra sıra sıra halinde yoğurdun üzerine dökün. 
  7. 1-2 saat buz dolabında beklettikten sonra dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun...


22 yorum:

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Oldukça farklı olmuş canım. Eline sağlık. :)) Deneyeceğim. Sevgiler...

*mehtap dedi ki...

Harika görüntü, eline sağlık.

Igne oyam dedi ki...

ellerinize sağlık bayılırım bu lezzete cocuklarımda cok sever banada beklerim sevgiler

Unknown dedi ki...

Renklere bayildim - muhtesem gorunuyor canim. Tarifini mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

Canım benim toplantıda fazla konuşamadık çok memnun oldum seni tanıdığıma.Salatan nefis ellerine sağlık,sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

kumpir salatanı çok beğendim...
ellerine sağlık...

anne eli gibi dedi ki...

benimde en sık yaptığım salatalardan biridir hatta kitapta da onun tarifini vermiştim ama hiç yoğurtla denememiştim,eminim yakışmıştır eline sağlık canım nefis görünüyor..

mutfagabuyrun dedi ki...

ne kadar şık bir salata olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Süper bi fikir olmuş bende deneyeceğim ellerine sağlık.

Mutfak Sevgisi dedi ki...

Güzel bir salata olmuş ellerinize sağlık bloğunuzu beğendim takibe aldım. Banada beklerim güzel paylaşımlar dileğiyle..

kalpkurabiye dedi ki...

gökkuşağı gibi şapşahane:)
ellerine sağlık canımm:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik cok nefis görünüyor.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Suzancım kumpir salatan harika gözüküyor.
Olsa da yesek diyorum.
Ellerine sağlık, iki şekerine de bayıldım, çok şirinler:)))

Unknown dedi ki...

Harika bir görüntüsü olmuş,ellerinize sağlık..Mutlaka deneyeceğim.

Sizi de blogumda görmek isterim;
http://sema-semanngunlugu.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

paylaştığınız salata için çok teşekkür ederim bende yaptım sizin sayenizde misafirlerim çok beğendi ellerinize sağlık:)

NİRVANA dedi ki...

bunu deneyeceğim kesin cok güzel görünüyor...

sarımutfak-hande dedi ki...

RENK RENK BAHAR SALATASI OLMUŞ
ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,sizi izlemeye aldım bende sizi beklerim
www.kendimceseyler.blogspot.com

zeynep dedi ki...

patatesli harcı ortalama ölçülü olsaydı keşke.
tepsiye yapışmıyormu kolayca dilimli servis edebiliyormuyuz?

olsada yesek suzan dedi ki...

Zeynep Hanımcım yapılış kısmında belirtmiştim patateslerin üçte biri kadar havuç diye mesela 6 adet patates kullanacaksanız 2 adet havuç yeterli olur.

olsada yesek suzan dedi ki...

Ayrıca Zeynep Hanım borcama patatesler kesinlikle yapışmıyor ama siz yine de garanti olsun isterseniz borcamı hafif yağlayıp öyle patesli harcı dökebilirsiniz. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Merhaba salata harika görünüyor.geceden yapsak ertesi güne salatanın tadında bozulma olurmu tesekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...