24 Mayıs 2011 Salı

CEVİZLİ MUHALLEBİLİ KADAYIF

       Merhabalar herkese, tariflerimde biraz arayı açtım sanırım. Yaz gelsin diye beklerken sonunda yazı getirmeyi başardık ve evlerde duramaz olduk ondan :)
            Güzel ve hafif olduğunu düşündüğüm bir tatlı tarifim var bu gün sizlere. Anneciğimin Giresun'dan getirmiş olduğu son kalan kadayıfımla yaptım bu tatlımı. Muhallebisi bildiğimiz muhallebilerden farklı çünkü piştikten sonra toz  krem şanti  katıyorum ve mikserle çırpıyorum. Bu muhallebiyi çoğu pastalarımda da kullanırım hatta. Bilenler ve benim yapanlar vardır elbet  ama bilmeyenlere denemelerini öneririm bakalım beğenecek misiniz ?

MALZEMELER:
  • 250 gr. tel kadayıf
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı kırılmış ceviz
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
Muhallebisi için:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
YAPILIŞI:
        1. Geniş ve derin bir tava yada tencedere tereyağını eritin. Kadayıf ve şekeri ekleyin ve kadayıfların rengi koyulaşana kadar sürekli karıştırın. Kadayıfların rengi değiştikten sonra altını kapatın, kırılmış cevizleri ekleyin ve karıştırın.
       2. Muhallebiyi yapmak çin süt, şeker, un ve vanilyayı bir tencereye alın. Orta ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin.  Ocaktan alarak soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra toz krem şantiyi ilave edin ve mikser ile 5 dakika çırpın.
        3. Borcama ( ben kare büyük boy borcam kullandım) cevizli kadayıfların yarısını elinizle bastırarak yayın. Üzerine muhallebiyi dökün. Muhallebinin üzerine kalan kadayıfı dökün. Soğuması için buzdolabında 1-2 saat bekletin. Soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.


    NOT: 1.Son derece hafif bir tatlı olmasına rağmen içindeki tereyağı istemeyenler kullanmayabilir. Sıvıyağ kullanabilirsiniz yada hiç yağ katmadan kadayıfları yağsız kavurabilirsiniz.
                 2.Muhallebiye isterseniz damla sakızıda katabilirsiniz, damla sakızlı muhallebili de güzel oluyor.
                 3.Ceviz yerine fındıkda kullanabilirsiniz yada hiç bir şey eklemeyip üzerine dövülmüş yeşil fıstık dökebilirsiniz.

    18 yorum:

    Noblesse dedi ki...

    ben tereyağlı isterim,nefis, ellerine sağlık.

    MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

    çok nefis görünüyor canım keşke şimdi bir dilim olsa ellerine sağlık selamlar

    canimçektipişirdim dedi ki...

    cnm ne güzel olmuştur giresun kadayıfıyla,ellerine sağlık..bende bu kremayı çok kullanıyorum krem şanti toz halinde katılınca kıvamı daha güzel oluyor..

    Unknown dedi ki...

    Tek kelimeyle nefisssss.... Sevgilerimle,

    İkiz Annesi dedi ki...

    Çok severim bu tatlıyı uzun zamandır yapmıyordum:)
    Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor:)

    kalpkurabiye dedi ki...

    ellerinize sağlık olsun:)
    hiç yapmadığım bir tatlı desem abartmıyorumdur inanın:)
    bende yapayım artık değil mi:)

    mine dedi ki...

    görüntü kalıptan çıkmış gibi ve tek kelimeyle nefis ...
    ellerine sağlık

    necla dedi ki...

    canım ellerine sağlık gerçekten çok güzel ve hafif olur afiyet olsun sizlere şu muhallebiyide deniycem inşallah anneme gidince merak ettim

    Aycan dedi ki...

    Canım ben çok severim muhallebili kadayıfı.Ellerine kollarına sağlık.

    Sevgilerimle;

    Elifin Terazisi dedi ki...

    Hep yapmayı isteyip, ertelediğim bir tarif, nefis görünüyor afiyet olsun:)

    Unknown dedi ki...

    Çok sevdiğim bir tatlı..
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    behlulksn dedi ki...

    suzan hanım haklısınız yaz geldi anca geceden geceye yayın zor yapılıyor epeydir gezinememiştim siteleri çok severim bu tatlıyı inş en kısa zamanda denerim ellerinize sağlık sevgiler

    canan dedi ki...

    tarif için çok teşekkür ederim bende yaptım süper oldu çocuklar çok beğendiler

    olsada yesek suzan dedi ki...

    canan, deneyip beğenmenize çok sevindim çok mutlu ettiniz beni teşekkür ederim...

    zeytintanesi dedi ki...

    Bu da güzel. Ellerinize sağlık. Bende ki tarifte krem şanti yerine krema kullanıloyur. Değişik olmuş bu da.

    Adsız dedi ki...

    Tarif cok pratik inanilmaz guzel oldu tesekkurler

    duygu dedi ki...

    SUZAN HANIMCIM kullandığınız kadayıf yaş kadayıf mı acaba. onu belirtmemişsiniz. eger cevap veririseniz ben de yapacagım. İKİ ŞEKERİNİZ ÇOK TATLILAR MAŞAALLAH.ALLAH SİZE BAĞIŞLASIN. DİDİMDEN SEVGİLERLE.....

    olsada yesek suzan dedi ki...

    Duygu Hanımcım amin,çok sağolun, yaş kadayıf değil bildiğimiz kuru tel kadayıf.Ellerinize sağlık şimdiden, Didim'e de benden kocaman sevgiler...

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...