17 Mayıs 2011 Salı

BARBİELİ PASTA

     Şükür kavuşturana... Kaç gündür blog güncellemeleri yüzünden giremedim bloguma birçoğunuz gibi...  İki gündür de evde olmadığımızdan, dün de ev toplamakla uğraşmaktan bugün ancak oturabildim ve blogumun açıldığını görünce çok sevindim. Barbieli pastada kalmıştık en son, fotoğrafını koymuştum ama tarifini yayınlamak elimde olmayan sebepler yüzünden bugüne kaldı. Bu arada yaptığınız güzel yorumlar için çok çok teşekkür ederim hepinize.
         Ben bu pastayı içinde bol taze çilek olduğu için çilekler bozulmadan çabuk bitsin diye küçük yaptım. Sizler eğer isterseniz malzemeleri arttırıp daha büyük bir pasta yapabilirsiniz. Ne zamandır denemek istediğim sevgili Müge'nin yoğurtlu pandispanya ve vanilyalı pastacı kreması tariflerini alarak yaptım bu pastayı. Yoğurtlu pandispanyaya bayıldım, harika oldu doğrusu bundan sonra sık sık kullanacağım bu tarifi belli oldu. Pastacı kremasını daha önceleri de yapmıştım ama bu sefer içine doğranmış çilekler ekledim, bu biraz kıvamını değiştirdi kremanın ama güzel oldu bence. Barbie bebeğin bacaklarını çıkarıp, pasta içine girecek kısımlarını streç film ile sardım. En sonunda da üzerini çilekli krem şantiyle kapladım ve süsledim pastamızı.  Hem tarifi bekleyen arkadaşlarım hem de kızı olanlar mutlaka bu pastadan yapın diyorum, çocuğunuzun ne kadar mutlu olacağını göreceksiniz. Bizim şeker kız Suay bütün gün ağzı kulaklarında gezdi çünkü :)  Aslında pastanın tüm yapım aşamalarını fotoğraflamıştım ama oğlum çok huysuzluk yaptı demiştim ya, pastayı yaparken ilk çektiğim fotolar oğlumun beni çekiştirmelerinden dolayı net çıkmadığı için koyamadım. En kısa zamanda tekrar yapıp istediğim gibi aşamalı olarak fotoğraflamak istiyorum bu pastayı. Bir haftadır yoktum ya kaptırdım kendimi yazmaya tarifime geçeyim artık değil mi :)

YOĞURTLU SADE PANDİSPANYA (24 cm'lik kalıp için)

Malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 4 türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 4 türk kahvesi fincanı un
  • 1 türk kahvesi fincanı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Pandispanya Yapılışı 
      
       1. Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
       2.  Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve  yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
       3. Toz malzemeleri  birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
       4. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. (Benim fırınım tam 1 saatte pişiriyor ve ben 55 dk. dan önce kapağını kesinlikle açmıyorum, siz fırınınızın performansına göre 45. dakikadan sonra kapağı çok az açarak kontrol edebilirsiniz)

VANİLYALI PASTACI KREMASI

Malzemeler
  • 1 buçuk Su Bardağı (600 ml.) Süt
  • 1 Çay Bardağı Toz Şeker
  •  yarım çay bardağı un
  • 1 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 15 adet çilek
Kremanın Yapılışı
  • Vanilya hariç tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca, (göz göz olunca) bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatın. Vanilyayı ekleyin ve karıştırın. Karışım ılınıncaya kadar ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın.
  • Krema soğuduktan sonra çilekleri küp küp doğrayın ve kremanın içine ekleyin.
PASTANIN YAPIMI: 

    1. Pandispanyayı soğuduktan sonra iki kat elde etmek için düzgünce ve eşit olmasına dikkat ederek ikiye kesin. Büyük, yuvarlak ve çukurca bir kap içini streç film ile kaplayın. Pandispanyanın bir katını kestiğiniz tarafı size bakacak şekilde( yani pandispanyanın iç kısmı ) kabın içine yerleştirin. Yaptığınız çilekli vanilyalı pastacı kremesını kabın şeklini alıp çukur şeklinde olan pandispanyanın içine dökün. Diğer pandispanyayı da üzerine kapatın, bu sefer pandispanyanın dışı size doğru bakacak. Streç film ile kaplayın ve buzdolabında 1 saat bekletin.

          2. Buzdolabından pastayı çıkarın ve bir servis tabağına ters çevirin. Üst resimde gördüğünüz gibi bebeği yerleştirmek için pastanın orta kısmını daire şeklinde ve bebeğin sığacağı büyüklükte (sadece üst pandispanya kısmını)  bir bıçak yardımı ile   kesin ve alın. Beline kadar streç film ile bebeği sarın ve kestiğiniz yere yerleştirin.

              3. Çilekli krem şantiyi paketinin üzerindeki tarife göre hazırlayın ve pandispanyanın üzerini tamamen krem şanti ile kaplayın. Bundan sonra pastayı istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben pasta süsleri serptim ve sıkma aparatı ile krem şantiyi şekilli sıktım. En son etek uçlarını damla çilolata ile süsledim. Süsledikten sonra 1 saat buzdolabında bekletin ve dilimleyerek servis yapın.

     Bu da pastamızın dilimlenmiş hali. AFİYET OLSUN.............

    8 yorum:

    İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

    Harika, o kadar özendim ki:)

    Reyhani dedi ki...

    bence pastanın yanındaki prenses daha bir tatlı :))ve daha bir güzel :)))Pastanın güzelliği sönmüş gibi

    sarımutfak-hande dedi ki...

    pastada yanındaki prensesde çok güzeller
    ellerine sağlık canım

    Unknown dedi ki...

    tam oradaki prensese göre olmuş ellerine sağlık

    canimçektipişirdim dedi ki...

    ellerine sağlık cnm çok güzel olmuş.kızının mutluluğu herhalinden belli.kızım olursa bende yaparım:)

    mutfagabuyrun dedi ki...

    canım benim nasılda mutlu olduğu belli.pastada ona yakışır olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    Mehlika Yıldırım dedi ki...

    böylelikle barbie li pastaların nasıl yapıldığını da öğrenmiş oldum, süper paylaşım teşekkürler canım ellerine sağlık =)

    Adsız dedi ki...

    tarif süper. gayet güzel ve anlaşılır şekilde anlatmışsın. ellerine sağlık ayrıca enfes görünüyor.
    ben de kızıma bu sene bu pastadan yapacaktım ama vazgeçtim daha çok küçük olduğu için aklının ereceği bi yaşa bıraktım bu işi. bi dahaki doğumgününe yapabilirim belki :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...