2 Mayıs 2011 Pazartesi

KAYMAKLI KAPUSKA

     
            Merhaba arkadaşlar :) Üç gündür fırsat bulamadım blogumla ilgilenmeye ama ne yapayım gece çocuklar uyuyunca yazayım dedim ama günün yorgunluğu olsa gerek zor geldi bana ve yattım uyudum. Eee 2 gün erken yattımya onun acısının çıkması lazım; şu an saat gece 2 buçuk ve ben bir yandan ayağımda oğlumu sallıyorum bir yandan yazımı yazmaya çalışıyorum. İnşallah ben yazımı bitirene kadar oğlum uyur :)

            Kapuska sever misiniz ve kaymaklı kapuskayı hiç duydunuz mu? İnternetten az önce baktım da kıymalı, etli, pirinçli kapuska tarifleri oldukça çok, kaymaklısına hiç rastlamadım. Oleyyy kapuska çeşitleri arasına kaymaklı kapuska tarifi  benden bir ilk olsun :) Bu tarifi de sevgili kayınvalidemden öğrendim. Ben kapuskayı zaten çok severdim ama kaymaklısını yedikten sonra başka türlü yiyemez oldum. Aslında kayınvalidem çiğ süt kaymağı kullanarak yapıyor ve lezzeti anlatamayacağım kadar güzel oluyor. Ben burada çiğ kaymak bulamayacağım için marketlerde satılan kaymakla yapıyorum. Bazılarınızın, "Kaymaklı amannn çok kalorili " dediğini duyar gibiyim, bir de yan tarafta diyet etkinlik banneri var; olsun be canlarım hergün kaymak yemiyoruz ya :)

MALZEMELER:
  • 1 adet küçük boy beyaz lahana
  • 1 adet büyük boy kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 su bardağı su
  • tuz
  • 200 gr. kaymak
YAPILIŞI:
  1.  Lahananın yapraklarını ayırın ve iyice yıkayın. Lahananın yaprakları küçük küçük doğrayın.
  2. Soğanları yemeklik doğrayın ve bir tencerede zeytinyağı ile yumuşayıncaya kadar kavurun. Salçayıda ilave edin ve 1-2 dakika daha salçalı soğanları  kavurun.
  3. Doğradığınız lahanaları salçalı soğanların üzerine ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ve 5 dakika ara sıra karıştırarak kavurun. Sıcak suyu  ekleyin, tuzunu atın. Tencerenin kapağını kapatın ve  kısık ateşte lahanalar yumuşayıncaya kadar 40-45 dakika pişirin.
  4. Altını kapatmadan önce kaymağı ilave edin, karıştırın ve 5 dakika daha pişirin. Pişince altını kapatın, sıcak servis yapın. Afiyet olsun.

          Yaşasın oğluşumda uyudu, benim de nasıl uykum var anlatamam. Uykulu uykulu tarifimde bir şeyleri gözen kaçırmamışımdır inşallah. Neyse yarın gözden geçirim artık, hatalarım varsa afola.... sevgiler......

    11 yorum:

    necla dedi ki...

    gerçekten bende ilk defa duydum başlığı okuyunca ne alaka dedim ama denemek lazım ilk fırsatta ellerine sağlık canım..
    ee yakışıklı uyudumu sonunda

    Aycan dedi ki...

    Bende önceden kapuskayı hiç sevmezdim ama annem artık zeytinyağlı yaptığından mükemmel oluyoe canım.Kaymaklısını ilk defa duydum ve şuan çok merak ediyorum.Güzel diyorsan, kesin çok güzeldir canım benim.

    Ellerine kollarına sağlık.Çokkkk öpüyorum seni.

    memolininannesi dedi ki...

    BEN BAYILIYORUM KAPUSKAYA YAAA..

    ınanılmaz sevıyorum bende mı bır fark var... bıde kaymaklı nasıl olur dusunemıyorum bıle elınıze saglık

    mutfagabuyrun dedi ki...

    kapuskayı çok severim canım ama kaymaklısını hiç denemedim.görüntüsü çok güzel.ellerine sağlık.öpüyorum.

    mutfaktaki acemi dedi ki...

    ben başlığı kıymalı kapuska olarak okudum. tarifi okurken baktım ki kaymaklıymış:) çok severim kapuskayı. ellerinize sağlık.

    Unknown dedi ki...

    Ahh o ayakta sallamalardan nasıl fenalık geldi bir bilsen..
    Her gece,her gece :((
    Kapuskayı eşim çok sever
    Ellerine sğalık canım
    Öpüyorum.

    Unknown dedi ki...

    kapuskaya bayılırım ama uzun zamndır yemedim eşim sevmiyor:(bunu yani kaymaklısını ilk defa duydum. aaahhh aaahhh yapsamda yesem kaymaklıda olur pirinçlide olur yeterki kabuska olsun:)))

    Duygu dedi ki...

    Kaymakli kapuskayi ben de ilk defa duydum ama cok degisik bir tarif cok hosuma gitti. Ellerine saglik...

    Unknown dedi ki...

    Kapuskayı gerçekten çok severim.Kışın yapıp afiyetle şöyle acılı acılı yeriz ama kaymaklısını bilmiyordum ama kaymak nereye girmiş de lezzet katmamış ki ellerinize sağlık

    SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

    Eline saglik canim.Kapuskayi cok severim de gercekten de kaymaklisini ilk duyuyorum.Kalorisini dusunmessek lezzetinin bol olduguna eminim.
    Sevgilerimle...

    Banu dedi ki...

    Kapuskayı çok sevirim ama bunu ilk duydum denemek lazım nefis görünüyor afiyet şeker olsun...

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...