28 Aralık 2012 Cuma

NOEL BABALI ÇÖREK


HO HO HOOOO.....ÇOCUKLAR BUNA BAYILACAK....

     Çocuklarınızın yaparken ve yerken çok hoşuna gidecek bir çörek. Benim şekerler pişer pişmez öyle bir saldırdılar ki şu anda sadece noel babanın  küçük bir parça sakalı kaldı geriye. 

      Çok uzun zaman önce yabancı bir site de gördüğüm bu noel baba şeklini aklımda kaldığı kadarıyla yapmaya çalıştım. Tarif olarak da daha önce yapmış olduğum örgülü çöreklerimin hamuru ile yarı ölçü olarak yaptım ve gayet lezzetli oldu. Bir daha ki sefere şekerlerime tek porsiyonluk küçük noel babalar yapmayı düşünüyorum. Sizler içinde fikir olsun hem. Hadi bakalım yeni yıl sofraları noel babalı çöreklerle şenlensin. Tarifi benden denemesi sizden....

MALZEMELER:

  • 125 gr. oda sıcaklığında margarin
  • yarım su bardağı yoğurt
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • bir tutam toz çeker
  • 2 buçuk su bardağı un
  • bir çay kaşığı salça 
  • bir çay kaşığı sıvı yağ
  • bir yumurta sarısı ( üzerine sürmek için )
  • 2 adet zeytin ( göz yapmak için )


YAPILIŞI:

  1. Hamuru yapmak için ( salça,sıvı yağ ve yumurta sarısı hariç ) oda sıcaklığında ki margarini, yoğurdu, karbonatı, tuzu, toz şekeri ve  unun yarısını  ekleyerek iyice yoğurun. Sonra kalan unu da ekleyip yoğurun ve  iyice yoğurup ele yapışmayacak ama yumuşak bir kıvama gelen hamuru 10 dakika  dinlendirmek için bekletin.
  2. Sonra yukarıda fotoğraflarını çektiğim gibi bir parça hamur koparıp, hafif unlanmış tezgahta merdane ile uzunlamasına ama alt tarafına daha geniş  şekil verip açın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin.
  3. Noel babanın sakallarını yapmak için de bir parça hamuru daha açın, mutfak makası ile fotoğraftak gibi kesin ve diğer hamurun üzerine yerleştirip kesilen parçaları tek tek elinizle kıvırın.
  4. Bıyıklarını ve elinizle top yaptığınız hamurla da burnunu yapıp, iki adet zeytini de gözleri olması için yerleştirin.
  5. Biraz el becerisi istiyor yapmak ama fotoğraflara bakarak şapkasını da eliniz ile hamura şekil vererek yapın. Şapkanın kalın kenarını yapmak için hamuru yukarı doğru ikiye kıvırın ve şapkanın ucuna ponpon için yuvarlak bir hamur yapıp ekleyin.
  6. Salça ve sıvı yağı çok az su da ekleyerek karıştırın ve fırça ile noel babanın şapkasına ve burnuna sürün.
  7. Yüzü hariç diğer açıkta kalan yerlerine de yumurta sarısını sürün.
  8. 200 derece fırında kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.


18 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık Suzancım,süper olmuş..Geçenlerde bende görmüştüm bu noel babayı,bayılmıştım..sevgiler..mutlu yıllar..

Arzu Sözen dedi ki...

Suzancım çok ciciş bir şey olmuş bu ellerine sağlık:)) bu arada iyi yıllar sevgilerle...

Unknown dedi ki...

Çok şirin. Bayıldım sevimliliğine..

Nesrin dedi ki...

Harika görünüyor, ellerinize sağlık:)

ihlamurcum dedi ki...

Bende bunun benzerini internette gördüm,ama henüz denemek kısmet olmadı.Harika...

pembe kalpler dedi ki...

Çok ilginç ve güzel bir çörek olmuş . 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Elinize sağlık. Sevgiler ...

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

canım yine harikalar çıkarmışsın fırınından çok güzel olmuş ellerine sağlıklı becerikli anne:)

maviye iz süren dedi ki...

Çok güzell eline sağlık:)

Saliş Butik Pasta dedi ki...

Mutlu yıllar

İlknur dedi ki...

Çok emek vermişsiniz ama değmiş. Harika görünüyor bayıldımmm.

Huzur ve mutluluk dolu nice yıllar dilerim.

Sevgilerimle

Gurme Şirine dedi ki...

çok şeker olmuş...
ellerine sağlık...


merhaba canım,
ben ahudemde yarışıyorum...
oyuna ihtiyacım var, benim blogumda bana oy ver butonuna tıklayarak
bana oy verirsen çok sevinirim...
şimdeden teşekkürler...

mutlu seneler...

çeşnici Handan dedi ki...

Çok şeker olmuş ellerine sağlık canım. Mutlu yıllar dilerim.

vişnap dedi ki...

Aman da aman ne şeker olmuş şapkasına kadar çok şeker çok güzel gel de beni ye diyor,bayıldım tebrikler vallahi canım.Senin şekerler bayram etmişlerdir.Ellerine sağlık ,sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Süpersin valla..:))
Öyle güzel olmuş ki,baktım kaldım..:))
Ellerine,emeğine sağlık canım..

PaSaSofraM dedi ki...

noel gecti bu tarifle baska ne yapsakki cok hosuma gitti :)

fistik ve pati dedi ki...

Görüntüsü çok güzel olmuş ellerine sağlık,muhtemelen tadıda bir o kadar güzeldir.Keşke yılbaşından önce görmüş olsaydım da yılbaşında yapardım :(

Hayatın Tatları dedi ki...

canım yaa harika olmuş bayıldım. nette görmüştüm ama hiç incelemedim burda sende görünce daha bir heveslendim akşam fırsat bulursam çocuklarımla yapayım çok hoşlarına gidecektir ...sevgiler :)

Fatosca Tadlar dedi ki...

çok güzel bayıldım ve hatta yemeye kıyamam diye düşündüm:))
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...