17 Aralık 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BRÜKSEL LAHANASI




        Epeydir eklemeyi düşündüğüm bir tarif, aslında fotoğraflarını çekeli çok oldu. Bu şekilde biz çok seviyoruz brüksel lahanasını. Özellikle et yemeklerinin yanında ya da soğuk olarak değişik tarif arayanlar için harika bence. Ben her iki şekilde de çok severek kullanıyorum. İsterseniz salçasız ve üzerine limon suyu ile de güzel oluyor. Tarafımdan şiddetle tavsiye edilir bir tarif yani. Deneyin bakalım siz de bizim gibi çok severek yersiniz ve alışırsınız belki. Küçük şekerim hasta ve çok mızmız, bu yüzden hemen kaçıyorum, tarifimle sizleri baş başa bırakıyorum. Sevgilerimle...


MALZEMELER:
  • yarım kilo ( 500 gr.) brüksel lahanası
  • 2 adet orta bot kuru soğan
  • 2 adet havuç
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı salça
  • su
  • tuz

YAPILIŞI:
  1. Brüksel lahanalarının kök kısımlarını bir bıçak yardımı ile keserek ayırın ve bol su ile iyice yıkayın.
  2. Soğanların kabuklarını soyun ve yemeklik şekilde doğrayın.
  3. Havuçları da soyacak yardımı ile soyup, daire şeklinde doğrayın.
  4. Bir tencereye zeytin yağını ve soğanları ekleyip kavurmaya başlayın.
  5. Soğanlar hafif pembeleşince havuçları ekleyin. 3-4 dakikada havuçlar kavrulduktan sonra salçayı ekleyip karıştırın.
  6. Brüksel lahanalarını, damak tadınıza göre tuzu ve lahanaların üstünü bir parmak geçecek kadar su ekleyip, tencerenin kapağını kapatın. Kısık ateşte lahanalar yumuşayana kadar pişirin. 
  7. Ilık ya da soğuk olarak servis edin, afiyet olsun.

7 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

çok güzel görünüyor...
canım ellerine sağlık...

nevininyemekleri dedi ki...

bizdede sık yapılan bir yemektir.Ellerinize sağlık.Çok güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım ben pek sevemedim ama.
sevgiler

Unknown dedi ki...

Nasıl da şirin gözüküyorlar :)
Çok nefis olduğu her halinden belli.
Ellerine sağlık canım.
Muhabbetle..

vişnap dedi ki...

Çok sevdiğimizdir hep yaparız da bu kış hala yapmadığımı fark ettim en kısa zamanda yapmam lazım .Canım ellerine sağlık olsun sunumda şahane görünüyor.Sevgilerimle...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Banu dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor. sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...