13 Aralık 2012 Perşembe

İKİ ŞEKERİMDEN TARÇINLI KEK


İKİ ŞEKERLİ TARÇINLI KEK :)
       Kızım geçen hafta sonu, "Anne kek yapalım mı ne olur", oğlum da "Mütfen mütfen", yani lütfen deyince tamam dediğimde evde kopan kıyameti, birbirlerine sarılıp attıkları sevinç çığlıklarını görmenizi isterdim. Beni izleyenler bilirler şekerlerim kurabiye ve kek yapmaya bayılırlar, bende  onları mutfağa sokmaya bayılırım her ne kadar çok dağılıp bana çok iş çıksa da... Ama kızımın okulu, dersler, okumalar derken arayı açmışız, özlemişiz mutfakta beraber vakit geçirip eğlenmeyi.
       Biz de ne yaptık hemen, malzemeler hazırlandı, önlükler takıldı, sandalyeler tezgaha çekilip üzerine çıkıldı ve tarçınlı kek yapılmaya başlandı. Biz çok eğlendik gerçekten, hadi bakalım buyurun iki şekerli tarçınlı kekimizin tarifine...


MALZEMELER:
  • 2 adet yumurta
  • 1 buçuk su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 buçuk su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
YAPILIŞI:

 

1.  Yumurta ve toz şekeri, mikser yardımı ile iyice çırpın. ( Ben fotoğraf makinesini alıp gelene kadar yumurtayı kırmış bile kızım, oğluşumla şekeri ekliyor, küçük şeflerim benim... )


Onlar poz vermeye ben de fotoğraf çekmeye bayılıyorum...


2.  Yumurta- şeker karışımına sıvı yağı ekleyin ve çırpmaya devam edin. ( Çok mutlu oğlum yağı o eklediği için... Onlar mutlu ben mutlu ....)


3.  Sütü de ilave ederek çırpmaya devam edin.( Oğlum nasıl da bakıyor öyle değil mi ? )


 

4.   Unu , kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek karışıma ilave edip çırpmaya devam edin.


5. Son olarak tarçını da ekleyip karıştırın. ( Ben ben bennn.... Tamam işte sende oğlum mikser. Bu da mikseri aldım sırıtışı... )


6. Yağlanmış ve unlanmış kalıba, kek karışımını dökün. 170 derece fırında 35-40 dakika pişirin. Siz kendi fırınınıza göre kekin pişip pişmediğini anlamak için, keke bir kürdan batırın eğer kürdan temiz geri çıkarsa kek pişmiş demektir. Kürdan temiz çıkmaz ise pişirmeye devam edip başka bir kürdan ile tekrar temiz çıkana kadar deneyin.


Kek fırına gitti, kalan kek hamurları illa ki parmaklanır şekerlerim tarafından....Küçükken ben de çok yapardım bunu, hatta hala yapmayı çok severim :)


Buyurun bakalım iki şekerim elinden tarçınlı kekimiz hazır. Afiyet olsun.....


17 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Bu kadar becerikli sevimli ve güzel kek yapan şefler görmemiştim:) Ellerine sağlık. Kocaman öpüyorum küçük şefleri.

Asiye VURAN dedi ki...

merhaba kek harika fakat ben ufaklıkları yemek istiyorum kekten biraz yesem bıkarım ama ufaklıklardan bıkmam Allah bağışlasın bahtlarını açık eylesin Allahım sevgiler

Unknown dedi ki...

Yerim ben o sirinleri cok tatlila rellerine emklerine saglik afiyetler
osun canim hepinize

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Bu kek artık tadından yenmez yani. :-)
Miniklerin ellerine saglık tabii annesininde.

Sevgiler.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

mutfağınızda böyle güzel marifetli şefler olduktan sonra ohhhhhh sizin işiniz çok kolay valla:))Allah bağışlasın ikisi de dünya tatlısı..O güzel ellerin yaptığı kek nefisss olmuştur..Sevgiler..

birincisin dedi ki...

Çok şekerler Allah bağışlasın.Kekten daha tatlı oldukları kesin:)Ellerine sağlık.Sevgiler:)

fatmazade dedi ki...

Çok tatlılar masallah ellerine saglık;)

Müge'nin Listesi dedi ki...

ay masallah yavrulara bakmakdan tarıfe bakamdım yarın kekı denerken artık:P

vişnap dedi ki...

Oyyy oyyyy maşaAllah kuzulara.Canım şekerlerinin şeker yanaklarından öperim .Kim bilir ne tatlı ne lezzetli olmuştur kekleri .Ellerine sağlık olsun Afiyetle yesinler.Sevgiler canımmmm..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Amaninn bu iki sekerin yaptigi kek hemde nasil yenir ama arasinda o iki sekerde yenir:))) resimlere bayildim, masallah

olsada yesek suzan dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar güzel yorumlarınız için, Allah hepimizin yavrularını korusun acılarını göstermesin inşallah,sevgilerimle :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

bir dilim isterim küçük ustaların ellerinden şifa olur...
ne muhabbet teyzeleride geldi:)

yemekbiraşk dedi ki...

öncelikle maşaAllah diyorum, mutfağa çok da yakışmışlar:) bu kek tadından yenmez bal şekerdir..
sevgilerimle..
seval

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

maşallah maşallah...o eller yapar da nasıl yenmez o kek, o minik ellere sağlık...

barni'nin mutfağı dedi ki...

Allah bağışlasın çocuklarınız çok tatlılar :)eminim onların elinin değdiği her şey çok lezzetli oluyordur..

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm harika olmuş tıpki yapan şekerler gibi çok güzel :))

LeylaK dedi ki...

Hay yarabbim maşallah :) Ellerine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...