17 Ağustos 2011 Çarşamba

MEYVE SOSLU ve DAMLA SAKIZLI TAVUK GÖĞSÜ

 
      Kızımın 5. yaş günü  için yaptıklarımdan  önce tatlılarla başlayalım dedim. Eskiden borcamlara döküp dilim dilim servis yaptığım sütlü tatlıları  uzun zamandır bu şekilde bardaklara ya da kuplara dökerek servis etmek çok hoşuma gidiyor doğrusu. Hem servis etmesi rahat hem de daha şık duruyorlar bence. Dilimlerken şekil bozulması riski de ortadan kalkıyor böylece.
       Yalancı tavuk göğsü denilse de bence özellikle üzerinde ki hafif mayhoş  meyve sosuyla gerçek bir lezzet...



MALZEMELER:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr. margarin
  • 2 adet damla sakızı
  • 1 paket meyve sosu ( dr.oetker )


YAPILIŞI:
  1. Un, şeker, nişasta, damla sakızı ve sütü derin bir tencereye koyun. Bir çırpma teli ile iyice karıştırıp çırpın.  Kaynayıp göz göz olana kadar karıştırarak pişirin.
  2. Kaynamaya başladığında altını kapatın, vanilyayı ve margarini ilave edin. Bir mikser yardımı ile en yüksek devirde margarin eriyene kadar çırpın.
  3. İster benim gibi kadehlere, ister cam bardak yada kuplara dökün.Soğuması için bekletin.
  4. Meyve sosunu paketin arkasında yazdığı gibi hazırlayın. Hafif ılındıktan sonra tavuk göğsünün üzerine dökün. Ben süslemek için üzerlerine pasta süsü döktüm biraz, siz istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Buzdolabında en az 2 saat bekletip soğuk servis yapın. Afiyet olsun.

          Bu tarifimi  gelibolu17 ve cafemis 'in düzenlemiş olduğu Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gönderiyorum. Davetleri içinde arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

14 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

selam canım,güzel tatlın için çok teşekkürler,ellerine ve yüreğine sağlık,şimdi yayınladım,gene beklerim ama :) Güzel kızınında yeni yaşı hayırlı olsun,ömrü bereketli olsun...sevgielr,selamlar :)

necla dedi ki...

canım bitane aldım ellerine sağlık harika görünüyor..daha nice güzel mutlu senelere iyiki doğurmuşsun bu şirineyi..çok öptüm..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok cezbedici bir tatlı olmuş canım.akşam yemekten sonra harika gider.ellerine sağlık.sevgiler.

cafemis dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,bu sıcaklar için de hafif bir tatlı olmuş,bu güzel tarifin 83.sırada yayında,katılımın için teşekkür ederim,kızının yaşı kutlu olsun,yaradan hayırlı yazılar yazsın yavrularımıza,sevgiler
http://cafemis.com
Not:Gülcanımla ben farklı siteleriz,rica etsem linklerimizi ayrı ayrı yazabilir misin,teşekkür ederim...

Unknown dedi ki...

Gerçekten çok şık görünüyorlar.
Bende böyle kuplarda çok seviyorum.
Ellerine sağlık canım..
Aldım bir tanesini :)))

Unknown dedi ki...

Şıkır şıkı bir tarif ellerine sağlık sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel görünüyor ya..
bir kup alayım
ellerine sağlık

mavii dedi ki...

kızınız yeni yaşı kutlu olsun sunumuz çok şık elinize saglık aklımız da olsun:)

zeymurancafe dedi ki...

canım harika gorunuyor gercekten kupta,ellerıne sağlık,sevgiler...

ASUMAN dedi ki...

Kızına sağlıklı,sizlerle uzun yıllar dilerim...Tatlın nefis görünüyor valla, oruç oruç mahvetti görüntü beni:))Ellerine sağlık...Ayrıca bugün yapmayı düşünüyorum...
SEVGİLER..

Noblesse dedi ki...

nefis bir görüntüsü var, ellerine sağlık ve miniğe uzun, sağlıklı ömürler.

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM MERHABALAR....UGRAYIP GECMIS OLSUN DEDIGIN ..HATIRIM SORDUGUN ICIN TESEKKUREDERIM...COK SUKUR DAHA IYIYIM....FAZLA OTURMUYORUM.O ZAMAN DAHADA AĞRIYOR...

ELLERINE SAGLIK..YINE NEFIS..

ıhlamurcum dedi ki...

Blogunuzun ismi ne hoş...
İki şekerli lafına da bayıldım, bende de 2 şeker var ama benimkiler kazık oldular. Olsun bizler yaşadığımız sürece onlar bizim evlatlarımız.
Ellerinize sağlık, şekerlere de öpücükler...

olsada yesek suzan dedi ki...

arkadaşlar hepinize tek tek teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.

ıhlamurcum, hoşgeldiniz mutfağıma beğenmenize sevindim her zaman beklerim sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...