6 Ocak 2014 Pazartesi

PANCARLI ARPA ŞEHRİYE SALATASI


       En sevdiğim salatalardandır şehriye salatası. Kırmızı pancari da çok sevdiğimden çok yakıştırırım bu salataya. Eğer kırmızı pancar koymak istemezseniz havuç kırmızı lahana gibi  başka sebzeler ekleyip de  bol limonlu yapabilirsiniz harika olur. Yapımı da oldukça pratik olan bu salatanın buyurun bakalım tarifine...

MALZEMELER:
  • 1 paket arpa şehriye
  • 1 kutu konserve mısır
  • 4-5 adet haşlanmış  kırmızı pancar
  • 7-8 adet kornişon turşu
  • yarım demet dereotu
  • 1 adet limonun suyu
  • 4-5 yemek kaşığı zeytin yağı
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle geniş bir tencerede 1-2 kaşık sıvı yağ ile şehriyenin birazını rengi koyulaşana kadar kavurun, kalan şehriyeyi de ekleyip üzerini 2 parmak geçecek kadar sıcak su katıp orta ısı da şehriyeler suyu çekene kadar kapağını kapatıp pişirin. Piştikten sonra ılınması için bekletin.
  2.  Kırmızı pancarı ve kornişon turşuyu minik küpler şeklinde doğrayın.
  3. Kırmızı pancarı, turşuyu, mısırı, kıyılmış dereotunu şehriyelere ekleyin.
  4. Limon suyunu, zeytin yağını ve damak tadınıza göre tuzu ekleyip hepsini karıştırın. Ben tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra pancarları kattıp çok fazla karıştırmadım pancarın rengi şehriyeye çok geçmesin diye. Ama tamamen rengi alsın isterseniz fazla karıştırırsanız  olur. Afiyet olsun.

8 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Görüntü harika ellerine sağlık canım.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Canım pancar salatalara cok yakışıyor,
harika görünüyor, ellerine sağlık Suzancım:))

Özgen dedi ki...

Eline sağlık benim de en sevdiğimsalatalardan biridir bu salata sevgiler...

İlknur dedi ki...

şehriyeli salatalara bayılıyorum eminim pancarlısıda harikadır.
ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık ama bişey sormak istiyorum.pancar renk vermıyor mu sehriyelere?merak ettim.

Noblesse dedi ki...

nefis görünüyor, ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

ooyy,,harika buu..renkk cümbüşü mübarekk.ellerine sağlık suzancım..
öperim canım

sinem elik ertan dedi ki...

Böyle salatalara bayılıyorum yanına yemek bile gerekmez ellerinize sağlık :) http://ufakmutfakta.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...