19 Kasım 2013 Salı

BROKOLİ SALATASI



        Harika bir salata tarifim var sizlere çay soframda yapmış olduğum ikramlardan en beğenileni diyebilirim. Sevgili Yemek Vakti Aylin'imin blogunda görüp bunu mutlaka yapmalıyım deyip, biraz eklemeler ve değişiklikler yaparak uyguladığım salata harika oldu. Ben kendi yaptığım gibi yazacağım tarifi ama siz mutlaka Aylin'in tarifine de göz atın buraya tıklayıp , süper bir salata yapmış teşekkür ediyorum, ellerine sağlık arkadaşımın.


         Ben büyük kek kalıbı kullandım kalıp olarak, Aylinden farklı olarak kırmızı pancar ve biraz da patates kullandım; hardal ve mayonez hiç katmadım. Ayrıca o şekilde fotoğrafını çekemedim ama  dilimlemeden önce benim tarifim de öyle üzerine sarımsaklı yoğurt döktüm  tahmin edebileceğiniz gibi süper oldu. Brokoli hiç sevmeyenler bile beğendi bu salatayı. Mutlaka deneyin derim buyurun tarife, sevgiler hepinize...

MALZEMELER:
  1. yarım kilodan biraz fazla brokoli
  2. 1 buçuk su bardağı tel şehriye
  3. 4 adet havuç
  4. 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  5. 5-6 adet kırmızı pancar
  6. 3 adet patates
  7. 4-5 diş sarımsak
  8. tuz
  9. 4 su bardağı yoğurt
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle brokoli, patates, pancar ve tel şehriyeleri ayrı ayrı bol suda haşlayın ve sularını süzün.
  2. Havucu rendeleyip sıvıyağ ile bir tavada yumuşayıncaya kadar kavurun.
  3. Sarımsakları ezip yoğurda damak tadınıza göre tuz da ekleyip karıştırın.
  4. Brokolileri çatalla iyice ezip 2-3 kaşık sarımsaklı yoğurt ile karıştırın.
  5. Tel şehriyeleri de 2-3 yemek kaşığı sarımsaklı yoğurt ile karıştırın.
  6. Havuçları da 2 yemek kaşığı sarımsaklı yoğurt ile karıştırın.
  7. Kırmızı pancarları rendeleyin ve çatalla ezdiğiniz patatesle karıştırın.
  8. İstediğiniz bir kalıba streç film ile kaplayıp önce brokolili karışımı, sonra havuçlu sonra şehriyeli ve en sonda pancarlı karışımı her kattan sonra üzerini düzleştirerek dökün.
  9. Streç film ile üzerini örtüp 3-4 saat yada daha iyi olması için 1 gece dolapta bekletip kalıbı ters çevirerek salatayı çıkarın.
  10. Kalan sarımsaklı yoğurdu da salatanın üzerine döküp dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun.

3 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık.bayılıyorum pasta görünümlü salatalara.. sevgiler.

Unknown dedi ki...

çocuklara sebze sevdirmenin ve yedirmenin en güzel yolu ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

Brokoli haslanmiyormu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...