28 Kasım 2011 Pazartesi

NARLI ve KEDİDİLLİ MUHALLEBİ


ŞİMDİ NAR ZAMANI...
       Akşam çayı masamda ki tarifleri yayımlamak için ilk önce saçaklı poğaça tarifini hazırlamıştım ancak gelen mesajlar ve yorumlarda ki istekler üzerine  narlı tatlımı paylaşacağım önce sizlerle.
           Benim gibi nar sevenleri nara doyuracak, mis gibi nar kokulu ve tamamen doğal nar suyundan yapılan hafif bir tatlı. İzmir'den getirdiğim narlarla şöyle güzel narlı bir tatlı yapmak istiyordum kaç gündür ve sonunda kedidillerini ekleyerek çok sevdiğim bu hafif tatlıyı yaptım. Ben genelde kedidili bisküvi kullanmadan, kek kalıbının  içine önce nar peltesini koyup sonra üzerine muhallebiyi döküp, soğuduktan sonra ters çevirip yaparım bu tatlıyı. Böyle pasta görünümü çok hoşuma gider. Tabi nar yerine başka meyvelerin sularını kullanarak  da yapabilirsiniz. Mesela portakal suyu ile çok güzel oluyor benden söylemesi....

          Nar suyu için nar tanelerini tek tek çıkarıp suyunu sıkmak gerçekten zahmetli ve uzun bir iş. Ama benim gibi mutfakta annesine yardım etme aşkı içinde olan bir kızınız varsa yaşadınız demek :) Mutfak şekerimin sayesinde narları hemen taneleyip suyunu sıktık tatlımız için. Bu günlerde bana yardımcı olmak için pek bir hevesli kızım aman nazar değmesin" maşallah".

          Kırmızı aşkına; narlarımda oldukça kırmızı çıktılar ve ortaya bu güzel renkli tatlı çıktı. Tarifimiz için buyrun efendim....
     
          Bu arada tarifimi Özlem'in(yeşil mutfaktan tarifler )  ev sahipliğini yapmış olduğu etkinliğe yolluyorum....

MALZEMELER:
  • 1 paket kedidili bisküvi
  • 1 su bardağı nar suyu
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
Muhallebi için;
  • 1 litre süt
  • 1 buçuk kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı  buğday nişastası
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 50 gr. margarin
  • 1 paket vanilya
Nar Peltesi için;
  • 1 buçuk su bardağı nar suyu
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle  bir su bardağı nar suyuna bir yemek kaşığı toz şeker ekleyin ve iyice karıştırın. Kedidili bisküvileri şekerli nar suyuna  batırıp yan yana borcama dizin. Yalnız kedidili bisküvileri çok fazla bekletmeyin hemen batırıp çıkarın yoksa dağılabilir. 
  2. Muhallebiyi yapmak için bir tencereye sütü, unu, nişastayı ve şekeri koyun ve koyulaşıncaya kadar karıştırın. Kıvamını aldıktan sonra margarini ve vanilyayı ekleyin, altını kapatın ve margarin eriyene kadar karıştırın. Muhallebiyi kedidili bisküvilerin üzerine dökün.
  3. Nar suyunu, nişastayı ve şekeri orta ısıda koyulaşana kadar karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca hemen altını kapatın.Karıştırarak biraz soğutun ve muhallebinin üzerine dökün. 
  4. Buzdolabında bekletin ve üzerini nar taneleri ile süsleyip dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

30 yorum:

u.aydin dedi ki...

Suzancigim o bicirigino minnacık ellerinden ne olsa yenir hayatım ne tatlı şey o öyle.ellerinize sağlık.harika bir tarif.barlar da çok leziz olmuştur afiyetolsun.iyi haftalar.

zeymurancafe dedi ki...

hakkaten olsa da yesek harıka olmus canım nar sosu da ne guzel yakısıyor ellerıne sağlık

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

görüntü harika, doğal oluşu da çok sağlıklı.minik hanımın elleride değdiyse tadı da harikadır zaten:) ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

ayyy bu prensesin elleri değerde bu pasta harika olmazmı canım.maşallah.ALLAH nazarlardan korusun.ellerinize sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

ben portakal sulu denemiştim.gerçekten çok güzel oluyor.ellerine saglık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

kizimiz hem guzel hem marifetli, nazar degmesin masallah ona :) tatli super gorunuyor, hafif bir kis tatlisi. ikinizin de ellerine saglik, sevgiler :)

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuş canım çok faydalı olduğu için narı bol bol tüketmeli
ellerine sağlık
mutlu bir hafta dilerim
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

yok yok bu sefer söyleyeceğim artık."Olsa da yesek Suzan.." Allahım nasıl güzel bir kırmızı o öyle :))

bırtutamkekik dedi ki...

muhhteşemmm olmuşş:)
ellerinize sağlık...
kaptımm ve kaçıyorum ben bu dilimi..:))
mutlu haftalar:)

kalpkurabiye dedi ki...

pıtırcık mutfağa geçmiş ahh bide kolları sıvamış maşallah:)
bu aralar pek sık görür olduk bu tarz muhallebileri nefis görünüyor canım ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

İnsanı baştan çıkartan bir kırmızı bu..:))
Nasıl güzel görünüyor yaa..:)
Ellerine sağlık canım

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık bayılırım nara bu tarifi deneyeceğim..

Unknown dedi ki...

BU NASIL GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ SUZAAAN ELLERİNE SAĞLIK OLSADA YESEM DOLMALARIN ÜSTÜNE:)

Unknown dedi ki...

Tatlı mı daha güzel yoksa küçük mutfak şekerin mi diye bakmadan edemiyor insan. O ne beceriklilik maşallah. Bak bende de iki tane kız var ama daha seninki kadar yardımcı olamıyorlar annesi.Tatlıyı da not ettim. elleriniz kollarınız dert görmesin emi . Sevgilerimle...

FATMA ÇELİK dedi ki...

Pek severim böyle mayhoş tatları
elinize sağlık

Noblesse dedi ki...

pasta nefis görünüyor, lezzeti de mükemmeldir eminim çünkü mutfakta taptatlı bir yardımcı var:))

NİRVANA dedi ki...

Kızına maşallah canım benim cok tatlı...kendisi gibi bir tatlıya yardım etmiş ellerinize saglık...

pasta köşesi dedi ki...

Enfes bir görüntü lezzeti arttıranda yardımcı bence :)

canan dedi ki...

çok güzel bir görüntüsü var ellerine sağlık canım

Nigar SARGIN dedi ki...

Kırmızı kırmızı ne kadar canlı olmuş.Ellerine sağlık cnm.Sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

bayıldım ben bu tarife suzan'cım hazır evde acaba reçelmi yapsam ne yapsam diye kararsız kalıp beklettiğim narlarıma layık bir tarif,tarifini aldım bile ellerine sağlık canım..

ihlamurcum dedi ki...

Güzel kızınızla yapılan herşey güzel olur, nar fikri harika. Elinize sağlık

caferengigül dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

İkiz Annesi dedi ki...

O minik elleri öperemisin benim yerime 41 kere maşallah.
Tatlı harika görünüyor canım ellerine sağlık.
Bu arada oyumu sana verdim umarım şansın bol olur:)

Unknown dedi ki...

suzancım tüm yemeklerin harika gözüküyor sanırım miniklerin elleri değdiği için :)) ellerinize sağlık hepinizin

Hayatın Tatları dedi ki...

bayıldım narlı tatlıya. hemen not aldım. bu arada yukarda poğaçalara yumurta süren tombik elleri yerim ben. allahtan benim kızımda pek heveslide kıskanmadım :))

özlem dedi ki...

arkadaşım etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

tatlı falan bahane,ben senin o şirineyi yerim :) çok tatlı maşallah,,,sevgiler,teşekkürler...

fatma dedi ki...

katı meyva sıkacağının markasını öğrenebilirmiyim?:)

olsada yesek suzan dedi ki...

fatma; sinbo markası hem katı meyve sıkacağı hem blendır, hem de doğrama karıştırma yapıyor bir sürü aparatı var,magic bullet ın türk versiyonu hala varmı bilmiyorum; ben 6 sene önce almıştım...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...