23 Mayıs 2014 Cuma

HAŞHAŞLI MİNNAK KURABİYELER


       Merhabalar hepinize, hayırlı cumalar... Ülkemizde yaşanan acılardan dolayı bir müddet paylaşımlarıma ara verdikten sonra yine kaldığımız yerden devam ediyoruz, çünkü her şeye rağmen hayat devam ediyor, her şey biz insanlar için ...

         Şimdi sizlere harika bir  tuzlu kurabiye tarifim var çok seveceksiniz eminim. Sevgili blogger arkadaşım Aylin'in- aylinleyemekvakti paylaştığı bu güzel kurabiyelerin tarifini aldığımdan beri o kadar çok yaptım ki ve yemeye doyamıyorum inanın bir numaralı tarifim oldu. Sizlerin de öyle olacak eminim. Dikkat bağımlılık yapar ona göre :) Hepinize sevgilerimle...


MALZEMELER:
  • 250 gr. margarin ( oda sıcaklığında yumuşamış olacak )
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı çörek otu
  • 1 yemek kaşığı haşhaş tohumu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4,5-5 su bardağı un
  • 1 yumurta sarısı üzerine sürmek için
YAPILIŞI:
  1. Yumurta sarısı hariç tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun. Ancak tüm hamur işlerinde olduğu gibi unu kontrollü olarak azar azar ekleyerek yoğurun.
  2. Hamurdan küçük küçük alıp fındıktan biraz büyük olacak şekilde yuvarlayarak şekil verin.
  3. Yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine aralıklarla dizin.
  4. Üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaş tohumu serpin. 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Afiyet osun...

7 yorum:

Bak Bu Harika dedi ki...

bayıldım be bu tek lokmalık şeylere

Unknown dedi ki...

Hashas kurabiyelere cok guzel bir tat katiyor. Super olmus canim. Ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik csnim cok güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

ayyy harika görünüyor işte yemek bloglarına bu saatte girmeyi hiç sevmiyorum :( :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

canim nefis gorunuyorlar, ellerine saglik. bende de senden bir tarif var, haberin olsun. sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bu tarifinizi misafirlerime yaptım ba-yıl-di-lar üstüne bide tarif istediler.cokta bereketli bir tarif üstelik.şekil olarak ben hamurdan parçalar alp rulo yapıp verev olarak kesip pişirdim teşekkürler...Elif

Adsız dedi ki...

tarifte neden tuz yok bende yaptım olculere de bırebır uydum ama tadı olmadı

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...