18 Mayıs 2012 Cuma

PEYNİRLİ KUŞ YUVASI BÖREĞİ

CANIM BLOGUMU ÇOK ÖZLEDİM :)
     Evet bu başlığı atarak başlamak istedim çünkü gerçekten çok özledim blogumu ve sizleri... İhmal ettim seni ama hep aklımdaydın canım blogum :) Zamanında ve ara vermek, yazamamak ne kötü ama affettireceğim kendimi sana...
       Hayatımın en yoğun, en yorgun, en duygusal, en mutlu, en hüzünlü, en telaşlı en en ennn ; bu enler bitmeyecek yani hem ruhsal hemde duygusal olarak en karışık zamanlarını yaşadım şu yazamadığım zaman zarfında. O kadar çok şey var ki hangi birinden başlasam anlatmaya  karar veremedim. Hepsini nasılsa zamanla paylaşırım sizinle ancak benim için en önemlisi ve üzerimde geçen seneden beri bir yük olan ama her şu zaman yapayım diye niyetlendiğimde hep bir şey olup bir türlü yapamadığım mevlidimi geçen hafta Allah'ın izniyle yaptım. Nasıl bir yük kalktı üzerimden ve rahatladım anlatamam. Allah kabul ederse bu mevlidin hazırlıklarıyla uğraşmam iki şekerimle bir de yalnız olunca epey yordu beni ki daha neler neler... A'dan z' ye ev temizliği, kızımın okulu için koşturmacalar ( anneler günü gösterisi, anneler günü pikniği ), oğlumun yaramazlıkları( hepsi biliyorum tatlı ama yorucu telaşlar), can dostlarımız Çiğdem-Ercan'ın tayinlerinin çıkması sonucu yaşadığım derin üzüntü :( ,yine can dostlarımız Özlem-Hüseyin'in kızları ÖZÜM' ün dünyaya gelmesinin mutluluğu, bir de  kızımın bunca telaşımın arasında su çiçeği geçirmesi yani yaz yaz bitmez bu post :)) Bundandır işte zaman ayıramam sana canım blogum affettin mi beni ?
      Fazla uzatmadan son zamanlarda ki benden haber vereyim dedim size, daha blogger dostlarıma ziyarete gideceğim o yüzden hemen çok özlediğim tarif yazmaya geçiyorum. Oğlumun doğum günü için yaptığım ve son zamanlarda favorim olan peynirli kuş yuvası böreği. Canım dostum Çiğdem'in kayınvalidesinden, benim de kendisinden öğrendiğim;  içine peynir yerine patates, ıspanak yada istediğiniz her şeyi koyabileceğiniz lezzetli ve görünümü oldukça güzel bir börek. Buyrun bakalım tarifime...


MALZEMELER:
  • 5 adet yufka
  • 200 gr. peynir
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • domates 
  • 1 adet yumurta ( üzerine sürmek için )
YAPILIŞI:
  1. Öncelikle peynire biraz karabiber ve çok az sıvı yağ ( isteğe göre pul biber de ) ekleyebilirsiniz.
  2. Yufkaları üçgen şeklinde 6 eşit parçaya kesin. Yani bir yufkadan altı üçgen çıkacak.
  3. Kestiğiniz yufkalardan birini serin, sıvı yağ,yoğurt ve yumurtayı iyice çırpın ve yufkanın her yerini kaplayacak şekilde sürün.
  4. Üzerine bir yufka daha koyun (yani iki adet üçgen yufka olacak).Koyduğunuz ikinci yufkanın üzerine yoğurtlu karışım sürülmeyecek.
  5. Üçgenin geniş tarafından başlayarak ortaya kadar rulo sarın. Ortaya gelince sardığınız rulonun iki uçunu içe doğru birleştirin.Yani yuvarlak şekil oluşturun. Üçgenin açıkta kalan ucunu da birleştirdiğiniz ruloların üzerinden geçirip içine doğru katlayarak çanak şekli verin.
  6. Diğer kestiğiniz üçgen yufkaları da yanı şekilde sarın.
  7. Yaptığınız çanakları yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  8. Yoğurtlu karışımınız arttı ise onu da peynirle karıştırıp çanakların yani kuş yuvalarının içine doldurun. Her bir kuş yuvasının ortasına bir dilim domates kesip koyun.
  9. Yumurta sarısını da iyice çırpın ve böreklerin kenarlarına sürün.
  10. 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin . Afiyet olsun.

19 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık sevgiler.

Hatice dedi ki...

Gerçekten bayağı koşuşturmalı bi zaman geçirmişsiniz. Acısı tatlısı biz bu hayatı çekiyoruz. Kızınızada geçmiş olsun. Börek çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık.

Yagmur İpar dedi ki...

canım değişik bir tarif. Eline sağlık. :)

Noblesse dedi ki...

hoşgeldin Suzancım, açma börek olmadığına sevindim yapamam çünkü, ellerine sağlık, nefis görünüyor.

Mutfak dili dedi ki...

Canim eline saglik olsun.
Cok harika goruntusu var.
Uzerinden buyuk yuk kalkmis gozun aydin..
Sevgiler iyi gunler..

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

hmmm cok lezziz görünüyor cok
ellerine saglik canim...

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.

bir kase lezzet dedi ki...

CANIM ARKADAŞIM İLK GÖZ AĞRIM BEN GELDİM...
ELLERİNE SAĞLIK ALDIM TABAĞI:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok değişik olmuş ellerine sağlık.

birtutamkekik dedi ki...

nerelerdesinn suzancımm:)
özlettin kendini..
ellerine sağlık bu güzel lezzet için..
cici hafta sonları...

ilhan dedi ki...

Kızınıza çok geçmiş olsun. Hakikaten kuş yuvasına benziyor. Yufkayla olması da süper avantaj. Ellerinize sağlık.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerine saglik canim cok güzel görünüyor afiyetler olsun .Hayirli aksamlar diliyorum.

anne eli gibi dedi ki...

affeder affeder,sen merak etme:)
allah kolaylık versin canım.
börek nefis görünğyor eline sağlık..
mevlüdünüde allah kabul etsin..

Yemek Tarifleri dedi ki...

yemek tarifleri sitemizde başlattıgımız yemek yarışmamıza katılımınızı bekliyoruz. toplam ödül 200 lira olarak belirlendi. detaylar http://www.yemekgurmesi.com/yemek-yarismasi.html sayfamızda, katılarak destek vermenizi bekliyoruz. Bu ilk yarışmamız ama her ay düzenli olarak yarışmamız devam edecektir

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIMMMM ARKIDISIMM NASILSIN...GELINIM NASIL:))))))))))))

MASALLAH YINE DOKTURMUSSUN....

evatolyesi dedi ki...

Görüntü çok güzel ellerinize sağlık ve çokk geçmiş olsun...

Şeker Tadında dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR
ELLERİNİZE SAĞLIK

ihlamurcum dedi ki...

Evet , gerçekten kendinizi özlettiniz.Uğrayıpta eli boş dönmek...ama bence yazın.Paylaşmak insanın ruhuna iyi geliyor.
Bu nasıl güzel tarif böyle, umarım doğru anlamışımdır,deneyip sonucu yazarım.
Kendinizi özletmeyin,sevgilerle

vişnap dedi ki...

Canım nerelerdesin gel artık bak bir sürü özleyenlerin seni bekliyor.Ben de çok özledim sevgilerimle hoşçakal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...