30 Eylül 2014 Salı

İKİ RENKLİ ( ÇARKIFELEK ) KURABİYE


    Merhabalar, sonbaharın gelmesi ve havaların soğumasıyla bende nasibimi aldım, bir haftadır hastayım bir türlü atlatamadım aman sizler dikkatli olun. 
      Daha önce yaptığım tırtıl kurabiyenin hamurunun yarısıyla da bu kurabiyeleri yapmıştım.  Aslında çoğu kurabiye tarifiyle yapabileceğiniz bir şekil bu kurabiyenin şekli... Arşivdeki fotoğraflarıma bakarken bunu da sizlerle paylaşayım istedim. İster tırtıl ister böyle iki renkli şekilde yapmak isteyenler buyursunlar tarifime...
    
Tırtıl kurabiye tarifime de bu linkten http://olsadayeseksuzan.blogspot.com/2014/05/suslu-tirtil-kurabiye.html ulaşabilirsiniz...


MALZEMELER:

  • 150 gr. margarin ( oda sıcaklığında )
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 buçuk su bardağı mısır nişastası
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • 2 yemek kaşığı kakao
YAPILIŞI:
  1. Un hariç tüm malzemeleri karıştırıp unu kontrollü olarak azar azar ekleyerek yoğurun.
  2. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur olacak.
  3. Hamuru ikiye ayırın. Birine kakao ekleyip iyice yoğurun.
  4. Merdane ile sade hamuru ve kakaolu hamuru 1 santim kalınlığında ayrı ayrı açın. 
  5. Sade hamurun üzerine kakaolu hamuru koyun ve rulo şekilde sarıp bıçakla dilimleyin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin
  6. 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Afiyet olsun...


1 yorum:

Igne oyam dedi ki...

cok gecmiş olsun canım benimde cocuklar grip ellerine sağlık cok nefis görünüyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...