6 Mayıs 2013 Pazartesi

ÇİLEKLİ ŞARLOT PASTA



          Hepinize merhabalar, ne zaman bitecek bu soğuklar derken yaz geldi bile. Bizde bu güzel havaları görünce evde duramıyoruz pek. Kışın evde durmaktan sıkılan iki şekerimiz ile bulduğumuz ilk fırsatlarda ve tatil günlerinde piknik yapmaya gidiyoruz. Hem çocuklar enerjilerini atıyor hem de hep beraber açık havanın tadını çıkarıyoruz. 
       Her ne kadar tarif yazmakta geciksem de bana yazdığınız tüm mesajları okuyorum ve ne kadar mutlu oluyorum anlatamam, iyi bir şeyler yapıyorum ve size yardımcı olabiliyorum diye :) Öyle sorular sorup, öyle şeyler yazıyorsunuz ki ne kadar dikkatli takipçilerim var diye seviniyorum açıkçası. Aklıma gelmişken bunları belirtmeden geçmek istemedim. İyi ki varsınız, hepinize teşekkürler :)



       Arkadaşlarım için hazırladığım bu soframda ki çilekli şarlot pastamı daha önce de  Şarlotum olarak muzlu yapmıştım. Şarlot, her türlü meyve ile değişik soslarla yapabileceğiniz pratik, hafif ve süper lezzetli bir pasta. 
 Masamda ki diğer ikramlar ise;


Tıklayıp hepsinin tariflerine ulaşabilirsiniz. Sevgiler ...


MALZEMELER:
  • 1 paket bebe bisküvisi ( 400 gr.)
  • 1 kutu krem şanti ( iki poşet )
  • 1,5 su bardağı süt ( krem şanti için )
  • 14-15 adet çilek 
  • 1 çay bardağı çilekli damla çikolata
Üzeri için;
  • 1 paket creme ole çilek aromalı
  • çilekli damla çikolata
  • 5-6 adet çilek ( kenarları için )
YAPILIŞI:
  1. Genişçe bir kap içerisinde krem şantiyi sütle beraber çırpın.
  2. Bebe bisküvilerini ortadan ikiye kırın, krem şantinin içine ekleyin.
  3. Çilekleri küp küp doğrayıp  şantiye ekleyin ve karıştırın. 
  4. Kelepçeli bir kalıba ( 28 cm'lik ) yaptığımız krem şantili karışımı dökün ve kaşık yardımı ile bastırarap üzeri düz olacak şekilde yayın.
  5. Creme oleyi paketin üzerinde ki süt miktarının yarısını kullanarak, tarifine göre yapın. 
  6. Kalıptaki şarlotun üzerine creme oleyi dökün. 
  7. Buzdolabında iyice soğuması için 4-5 saat bekletin.
  8. Şarlot iyice soğuduktan sonra kalıba uygun bir servis tabağına koyun, bir spatula ve ya bıçak ile kalıbın kenarından bir tur geçin ki kalıptan kolay ayrılsın. Kelepçeyi açın ve  uzunlamasına dilimlediğiniz çilekleri pastanın yanlarına elinizle hafifçe bastırarak dizin. Üzerine damla çikolataları serpin ve  dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.



15 yorum:

ihlamurcum dedi ki...

Çok enteresan bende bugün çikolatalı şarlot yaptım, facebook'ta paylaştım.Tarif mi ,daha sonra .Elinize sağlık,Suzan'cım.Sizinki de çok çok şık .

anne eli gibi dedi ki...

şarlot harika görünüyor hemde çilekli,eline sağlık canım,öpüyorum..

Unknown dedi ki...

offf nefis nefis

ellerine saglik :-)

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

suzancım harika olmuş ellerine sağlık,döktürmüşssün yine maşallah iştahım kabardı:)

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyor canim... Ellerine saglik...

NİRVANA dedi ki...

Off of süper olmuş caniiimm ellerine saglik....

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok güzel olmus elinize saglik,ben bu krem ole yerine ne kullanabilirim acaba,arastirmadan size sordum kusura bakmayin,hep karsima cikiyor aslinda...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Nefis görünüyor ellerinize sağlık..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Kuzum geldim aldim çilekler çikincca mutfaklarda bayram etti Mmmmmm:)

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor banada beklerim sevgiler
http://meltemakgul.blogspot.com/

mutfagabuyrun dedi ki...

pasta çok güzel görünüyor canım.eminim lezzetide harikadır.ellerine sağlık.sevgiler.

olsada yesek suzan dedi ki...

Hepinize teşekkür ediyorum arkadaşlar güzel yorumlarınız için sağolun iyi ki varsınız :)

Bir Terazi Kızı ; creme ole yerine meyve sosu, çikolata sosu ya da sadece çileği rondodan geçirip dökebilirsin artık hepsi damak tadına va hayal gücüne kalmış canım sevgiler :)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok şık olmuş pastanız...
sevgiler..

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Bir türlü yapamadım. Eline sağlık canım. Nefis olmuş. :)

maviye iz süren dedi ki...

Ellerine sağlık,harika gözüküyor ve çilekli olması ayrı bir güzel:)
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...