25 Şubat 2014 Salı

KURU KAYISILI VE UZUMLU TRUFFLE


       Geçen haftalarda o kadar çok pasta yaptım ki kalan pandispanya parçalarını da hiç bir zaman atmadığımdan bu sefer de kuru meyveli truffle yapayım dedim. Yapımı oldukça basit ve hem iki şekerim böyle süslü süslü görünce yemeyi hem de ben böyle  kahve yanında yemeyi çok seviyoruz... Sizde artan ya da bayatlayan kekleri atmayın bu şekilde mutlaka değerlendirin...


       Ölçüsüz tarif vermeyi pek sevmiyorum ama elinizde ki az ya da çok kek ile göz kararı kolayca yapılabilir olduğundan ölçü vermeyeceğim. Zira bende hiç ölçü ile yapmadım... 
          Kekleri elinizle ya da bir mutfak robotu ile ufalayın. İçine az az süt ekleyerek( dikkat edin sütü fazla kaçırmayın cıvık olur toparlanamaz ) karıştırın ve elinizle şekil verebileceğiniz bir hamur yapın. Kekiniz sade ise içine kakao da katabilirsiniz, ben bir yemek kaşığı kadar kakao ekledim. Kuru kayısıları bıçakla minik minik küp şeklinde doğrayıp hamura katın. Kuru üzümleri, iri çekilmiş cevizi, bir yemek kaşığı kadar hindistan cevizi ve tarçın da ekleyip karıştırın ve elinizle yuvarlak şekil verip hindistan cevizine ve pasta süsüne bulayıp servis edin . Afiyet olsun...

NOT: Kek yerine petibör bisküvi ile de aynı şekilde bisküvili truffleler yapabilirsiniz...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...