27 Nisan 2012 Cuma

YALANCI TRUFFLE ve 23 NİSAN' ın ARDINDAN...



23 NİSAN KUTLU OLDU BİZE :)
      Çocukluğumdan beri 23 Nisan'ın yeri ve önemi farklıdır bende. Haftalarca önceden hazırlıklara başlanılması, mutlaka şiir okumak gibi bir görevimin olması, o gün en güzel kıyafetlerin giyilmesi, içimde ki sevinç, coşku, heyecanı çocukken olduğu gibi her 23 Nisan'da hissederim içimde... Hepsi artık bir yana bu 23 Nisan kızımın bir ilki olduğu ( tabi bizim için de kızımızla beraber bir ilk olduğu  için ) bambaşkaydı benim için... Kızımın heyecanı, günler öncesinden bekleyişi, gözlerinin içindeki ışıltı, onu seyrederken ki duyduğum gurur ve daha bir çok şey hangi birini anlatayım ki size... Tarifi imkansız bir duygu :)  Anne-baba olmak ne güzel şey şükürler olsun Allah'ıma. Ben daha fazla duygusala bağlamadan kızımın 23 Nisan fotoğraflarından bir kaçını paylaşmak istiyorum sizinle.



     Şunların güzelliğine bir bakın..."Katibim"i oynadılar bizimkiler. Kızlar şemsiyelerini döndüre döndüre " katibime kolalı da gömlek ne güzel yaraşır derken ", yakışıklı katiplerde kızların attığı mendilleri topladılar yerden. Hepimiz ağzımız kulaklarımızda izledik onları büyük bir gururla. Oyunlarını bitirdikten sonra hep beraber "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun" diye bağırdılar miniklerimiz. Mutluluk, gurur ve minnet... ATAM  sen ne büyüksün...



       Bu mutlu günümüzü sizinle paylaştıktan sonra gelelim tarifimize... Yine oğlumun doğum günü için yaptığım, içine aklıma ne gelirse koyup yaptığım bir tarif. Pasta yaptığım zaman artan kek parçalarıyla hep yaptığım, oldukça basit bir tarif aslında. O yüzden madde madde yazmadan anlatacağım sizlere. 
      Küçük kare borcamda mikrodalgada 7 dakika da pişen ıslak kek tarifimi ıslatmak için malzeme ayırmadan ve yarım su bardağı daha un ekleyerek yapıp pişirdim. Yani kakaolu bir kek yapmış oldum. Bu keki soğuduktan sonra elimle parçalayıp, iyice ufalayıp bir buçuk su bardağı süt ile yoğurdum. Yumuşacık ama elimizle minik top yapınca birbirinden ayrılmayan bir hamur olması lazım. İçine biraz irice kırdığım ceviz içi, hindistan cevizi ve tarçın koydum. Hepsi tamamen göz kararı...Sonra minik minik top şeklinde elimle yuvarlayıp dışını hindistan cevizi ve renkli pasta süsüne buladım. Her birine renkli çubuklar batırıp servis tabağına dizdim. İşte bu kadar...
       Aslında benim aklımda bunları çikolataya bulayıp sonra uzun çubuklara takıp cake pops şeklinde yapmaktı ama o zaman hem vakitsizlikten hem de yorgunluktan zor geldi bana ve bu kolay şekilde yaptım. Sizler için fikir olabilir yine de ben de bir dahaki sefer öyle yapacağım inşallah. Hepinize hayırlı cumalar diliyorum, sevgiler....

16 yorum:

sibel özmen dedi ki...

Allah nazardan saklasın kızınızı çok şık ve gösterişli ayrıca truffle çok güzel görünüyor birtanesini aldım ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

maşallah canım.ALLAH nazardan saklasın.öpüyorum.

bırtutamkekik dedi ki...

RABBİM SAKLASIN NAZARLARDAN SUZANCIMM..
MAŞALLAHH KUZUCUĞUNA..
PEK ŞİRİNE OLMUŞŞ BU ŞEKERR:))
TRUFLARIN MUHTEŞEMM..
TATTIM UCUNDAN..
ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
MUHABBETLE.
HAYIRLI CUMALAR...

NaLaN dedi ki...

merhba; bende blogger cafe listesinden geldim:) bana da beklerim: http://mildaylahayat.blogspot.com/
sevgilerr:)

Bal Yanağın Hikayesi dedi ki...

ay bu çocuklar ne kadar tatlı böyle yaa maaşallah

Blogger Cafe'den geliyorum bende beklerim.Sevgiler.

renkler dedi ki...

Hey gidi günler hey:) ilkokul birinci sınıfta katibim oyununu oynamıştık tonton sınıf arkadaşım Cem ile:) Bir elimde şemsiye ve mendil, diğerinde küçük bir çanta ve yelpaze, sonra da Cemin koluna girmek zorunda kalınca elimdekilerin hepsi bir tarafa eğrilmişti:) Herkes bize o kadar gülmüştü ki. Çünkü küçük birer kadın ve erkek olmuştuk:) Dudağımda annemin kırmızı ruju ile ne havalıydım ama. Beni eskiye döndürdün. Sağol.

Unknown dedi ki...

suzancığım maşallah diyorum kızına. maşallah pembeler de ne yakışmış. işte bu kareler bir annenin en mutlu olduğu anın resmidir. sevgiler

muko dedi ki...

maşallah tatlı kuzuyaa rabbim nazardan korusun inş çok tatlı olmuş çokkk

bu gösterileri daha çok yaşıyacaksın ama her defasında ilk kez sahneye çıkıyormuş gibi heyecanla izleniyor,çok güzel duygular bunlar

trufflarda harika görünüyor eline sağlık

sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim sozanım
maşallah barikallah çok güzel bi tanem
ellerine sağlık truf mmmm missss
:)
benimkinlerde istiyor çikilotalar bana bakıyor yapsın ayşe diyor:)

Unknown dedi ki...

bloğumda bir ödülün vaarrrr

Unknown dedi ki...

ay ben bu guzellıgı yerım cok seker olmus maasallah:)) prenses gıbı olmus bu ya yerım kızını:) yaptıgını degıl:))

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım yaaa çok tatlı maşallah:) Nice böyle mutlu gülüşleri olsun inşallah...

pınarpare dedi ki...

truffle a bayılırım:)keyifli bir 23 Nisan olmuş:)nice keyifli günlere canım:))

Unknown dedi ki...

Çok cimcime belli :)) blogger anneyim canım, takipteyim,beklerim bloguma :))

Unknown dedi ki...

çok tatlı maaşallah.nasılda güzel olmuş

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Maşallah ne tatylı Allah bana da böyle şeker bir kız versin ya rabbimmmmmm:)Benim de bir oğlum var...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...