10 Mart 2014 Pazartesi

İNCİRLİ TATLI


        Aynı gün içinde ikinci tarifimi yazıp paylaşıyorum, bu benim için çok zor bir şeydi ama oldu bir maşallah deyin de devamı gelsin... Bu tatlının fotoğraflarını çektiğimden beri öyle sabırsızlandım ki paylaşmak için ondan olsa gerek.
        İncirli tatlı Kıbrıs'ta iken canım arkadaşım Kadriye' nin çok yaptığı ve çok severek yediğimiz, bana hep o günleri hatırlatan bir lezzettir aslında. Daha önce eklemeliydim dediğim tariflerden de birisi... Uzun zamandır yemiyordum bu tatlıyı, ta ki geçen haftalarda sınıf annelerimiz ile yaptığımız günde Sevim Ablam yapana kadar... Hemen tarifini aldım, evde incirim de vardı aklıma da düşünce  bende yaptım ve fotoğraflarını çektim bu harika tatlının. Yanında bir de kahve varsa mis misss hadi buyurun tarifine...


MALZEMELER:

  • 3 adet yumurta 
  • 10 adet kuru incir ( minik minik doğranmış )
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı kırılmış ceviz içi
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
ŞERBETİ İÇİN:
  • 1 su bardağı su
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nescafe
KREMASI İÇİN:
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 litre süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 poşet krem şanti
  • hindistan cevizi ( üzeri için )


YAPILIŞI:
  1. Öncelikle yumurtaları toz şeker ile mikser yardımı ile iyice çırpın.
  2. Sonra diğer malzemeleri içine katıp karıştırın ve yağlanmış bir borcama döküp 180 derece fırında 35-40 dakika pişirin.
  3. Şerbet için su, toz şeker ve nescafeyi şeker eriyene kadar karıştırın. Fırından çıkan kekin üzerine şerbeti dökün. Ilınması ve şerbetini çekmesi için bekletin.
  4. Muhallebiyi yapmak için vanilya ve krem şanti hariç diğer malzemeleri bir tencerede karıştırıp kısık ateş de koyulaşana kadar pişirin.
  5. Altını kapattıktan sonra vanilyayı ve toz krem şantiyi katıp çırpın. Kekin üzerine kremayı döküp en üstüne de bol hindistan cevizi serpin. Hindistan cevizinin üzerine benim gibi kakao ile de şekil verip kullanabilirsiniz.
  6. Buzdolabında beklettikten sonra dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun...

8 yorum:

muko dedi ki...

merhaba
off offf harika müthişş güzel görünüyorr,elinize sağlıkkkk çokkk güzel fotoğraflar

sevgilerrrr

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten çok güzel görünüyor... işin içine incir girdi mi zaten bir başka lezzetli oluyor tatlılar

Sevgiler
Sevilay

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Kesinlikle nefis bir tatlı çok da güzel yapıp resimlemişsin..ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Maşallah :)
Bende çok severim bu lezzeti görüntüsüde çok hoş elllerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Nefis gorunuyor canim... Ellerine saglik...
Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık Suzancığım..
harika görüüyor bu tatlın şifa olsun..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Bu tatlıyı önce ev halkı sonra konu komşu en sonda işyerimdeki arkadaşlarıma yapmıştım.Herkes müptelası oldu.:) En çok istek alan tatlı oldu.
Sizinde ellerinize sağlık.
Sevgilerimle
Şeniz
http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

sen yap kuzum lezzetlin yemeğe gelsin inciri çok severim mmm:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...