21 Kasım 2011 Pazartesi

KEKİKLİ BİFTEK, HAVUÇLU PİLAV VE PRATİK ( SÜTLÜ ) PATATES PÜRESİ

İki şekerli mutfağımdan hepinize merhaba, 
          Başlıktan da anlayacağınız üzere uzun bir post sizleri bekliyor, bu gün üç tarif bir arada... Geçen haftadan bu yana inanırmısınız bu tarifleri yazmak için uğraştım ama  şekerlerim sağ olsun her seferinde tamamlayamadan kalkmak zorunda kaldım. Derken hafta sonu geldi, cumartesi misafirlerim vardı onlar için hazırlık yaptım. Pazar günü de güzel bir doğum gününe katıldık yani yoğunluktan anca bu güne kaldı tariflerimi yazmayı tamamlamak. Resimleri en kısa zamanda düzenleyip sizlerle bu iki güzel günü paylaşacağım inşallah.
       Tariflerime gelirsek, üçü bir arada hem pratik hem de lezzetli bir akşam yemeği  benim  için. Bifteği kekiksiz düşünemiyorum ben. Pilavda da renk ve tat olarak havucu çok severim. Pratik patates püremi de canım arkadaşım Necmiye' den gördüğümden ve beğendiğimden beri onun gibi yapıyorum. Patatesleri süt ile haşlamanın, haşlanmış patatese süt katmaktan ne farkı var diye düşünebilirsiniz . Ama deneyin bence ve mutlaka farkı göreceksiniz derim. Sevgiler....


KEKİKLİ BİFTEK
MALZEMELER:
  • 4 parça dana biftek
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • bol kekik
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Bifteklere önlü arkalı bol kekik  ve biraz da tuz serpin
  2. Bir tavaya sıvı yağı koyun ve ve iyice yağ kızdıktan sonra biftekleri orta ısıda çevirerek kızartın.
  3. Piştikten sonra ister dilimleyerek ister dilimlemeden sıcak olarak servis edin.
HAVUÇLU PİLAV
MALZEMELER: 
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 buçuk su bardağı pirinç 
  • 3 su bardağı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  •  tuz
YAPILIŞI:
  1. Havuçların dışını iyice kazıyın ve  minik küpler şeklinde doğrayın.
  2. Pilav yapacağınız tencereye sıvı yağı ve havuçları koyun, tencerenin kapağını kapatın ve ara sıra karıştırarak havuçlar  yumuşayıncaya kadar ( 5 dakika kadar ) pişirin.
  3. Havuçlar pişince yıkayıp suyunu süzdüğünüz pirinçleri ve tereyağı ya da margarini ekleyin, 3-4 dakika kadar pirinçleri ara sıra karıştırarak kavurun.
  4. Damak tadınıza göre tuzu ve sıcak suyu ekleyip tencerenin  kapağı kapalı şekilde pirinçler suyunu çekene kadar pişirin.
  5. Suyunu çeken pilavı karıştırıp, 10 dakika dinlendikten sonra servis yapın. Afiyet olsun.

SÜTLÜ PATATES PÜRESİ
MALZEMELER:
  • 4 adet orta boy patates
  • 1 buçuk su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Patatesleri  soyun ve  istediğiniz şekilde dilimleyin..
  2. Sütü bir tencereye koyun ve patatesleri de ekleyip orta ateşte patatesleri ara sıra karıştırarak haşlayın. Biraz dibi tutabilir ama  çok fazla tutmamasına özen gösterin.
  3. Çok az süt kalıp patatesler piştiği zaman altını kapatın, tuz ve tereyağını ekleyin ve patatesleri çatalla ezin ya da blendırdan geçirin.
  4. İsteğinize göre patateslere sıcakken rendelenmiş kaşar peyniri de ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

    24 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Tabağınla alıp kaçma istiyorum.
    Benim olmalu bu pilav,püre ve o biftek..
    benime ete olan sevgimi ahh bir bilsen..:))
    Şu anda yutkunarak bakıyorum bu tabağa..
    Canıııııım iki şekerininde,senide en kocamanından öpüyorum.
    Ellerine sağlık.

    Unknown dedi ki...

    harika bir sunum, kim bilsin ne lezzetlidir canim ellerin dert görmezsin

    Şirince Tatlar dedi ki...

    canımm ne güzel bir tabak olmuş o öyle çok iştah açıcı, ellerine sağlık:)

    olsada yesek suzan dedi ki...

    hayat cafe; canım çok teşekkür ederim güzel yorumun için benden de öpücükler , sevgiler...

    mutfaktan mis kokular; çok teşekkür ederim...

    şirince tatlar; çok sağol canım....

    Adsız dedi ki...

    Nefis bir görüntü, ellerinize saglik.

    Unknown dedi ki...

    mmmmmm nefis görünüyor. eline sağlık canım

    Unknown dedi ki...

    mmmmmm nefis görünüyor. eline sağlık canım

    anne eli gibi dedi ki...

    e daha ne olsun suzan'cım ellerine sağlık,karnım zil çalıyordu zaten,şimdi daha kötü oldu:)
    sevgiler canım.

    Nigar SARGIN dedi ki...

    Mesai bitmedi,karnım acıktı evde yemeğim yok alıvereyim şu tabağı ben:))) Ellerine sağlık cnm;)Nefis görünüyor.

    u.aydin dedi ki...

    cok nefis gorunuyorlar.ideal bir ana menu bence ellerine saglik.sevgiler.

    kalpkurabiye dedi ki...

    görüntüler pek bir iştah açıcı:)
    ellerine sağlık canım:)
    herşey harika:))

    Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

    Hııım bir şey daha öğrenmiş oldum. Patatesi sütle kaynatıp püre yapayım, bakalım nasıl olacak? Fikir için teşekkürler.

    Noblesse dedi ki...

    nefis bir görüntü yine, ellerine sağlık.

    reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

    gerçekden arkadaşların dediği gibi tabaktakiler nefis görünüyor:) bende püreyi bu şekilde yapıyorum daha lezzetli oluyor ellerine sağlık...

    ASLI dedi ki...

    Etler ne güzel kizarmi$ öyle..Eline saglik

    birincisin dedi ki...

    çok iştah açıcı bir tabak bana göre de..:)patatesi sütle pişirmeyi mutlaka deniyicem..ellerinize sağlık..sevgiler:)

    SeneminYemekleri dedi ki...

    Facbooktada beyenmiştim ama bloga ancak girebildim ellerine sağlık canım

    bittermutfakta dedi ki...

    Etin yanında bol tereyağlı ve sütlü püreye herzaman hayranlığım olmuştur:)ellerinize sağlık çok lezzetli bi tabak olmuş
    sevgiler

    CANBOGAZDAN dedi ki...

    iste boyle once gozu doymali insanin tabaga baktiginda bence. Ellerine saglik canim, sevgiler..

    Tümay Öztürk dedi ki...

    Canım ellerine sağlık. Bu iki şekerli mutfaktan çok şekerli lezzetler çıkıyor belli. BEn de zaman zaman patatesleri sütte haşlarım. Sanki daha güzel olur bence.

    Adsız dedi ki...

    nefis görünüyor ellerine saglik :)

    PAPATYA PRENSES dedi ki...

    Hepsi birbirinden nefis görünüyor canım. Ellerine emeklerine sağlık..

    NİLAY (nilmoon) dedi ki...

    neffis bir tabak,harika bir sunum..gece gece canım çekti vallaha..

    blogunuzu yeni keşfettim, çok sevdim..takipteyim :))

    NİRVANA dedi ki...

    bende oyle yapıyorum püreyi gercekten hem cok pratik hemde lezzeti farklı oluyor...eline saglık...

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...