29 Ağustos 2011 Pazartesi

KÖRİLİ TAVUK VE ERİŞTE

         İşte size çok pratik bir yemek ve bence tavuğun en güzel hali çünkü ben körili tavuk çok severim. Ailecek iftar soframızda   yaptığım bu yemek kurtarıcı yemeklerimden biri. Yanında pilav yada makarna ile başka hiç bir şey  olmadan doyulacak bir yemek. Ben yanına eşim isteği üzerine erişte yaptım. Siz de yanına istediğinizi yapabilirsiniz.
       Erişteyi pilav gibi pişirdiğimi daha önce  ıspanak yatağında peynirli erişte yaptığımda vermiştim. Tarif için tık tık...
           Gelelim körili tavuğun tarifine...

MALZEMELER:
  • 2 parça tavuk bonfile
  • 2 adet orta boy kuru soğan
  • 2 adet kırmızı biber
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 çay kaşığı köri
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. Soğanları ince uzun şekilde ( piyazlık ) doğrayın. Kırmızı biberleri de ince uzun doğrayın.
  2. Sıvıyağı bir tavaya alın ve soğanları ve kırmızı biberleri ilave edip 6-7 dakika ara sıra karıştırarak kavurun.
  3. Tavuk bonfileleri de ince uzun kesin ve tavaya ilave edin.
  4. Tavukları da tavaya ilave edin ve ara sıra karıştırarak tavuklar iyice pişene kadar kavurun.
  5. Tavuklar pişince köriyi ve damak tadınıza göre tuzunu ekleyin ve karıştırıp altını kapatın. Afiyet olsun.
                 

12 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK...GUZEL MELEKLERINLE MUTLU BAYRAMLAR DILERIM..SEVGILER.....

Unknown dedi ki...

Bende çok severim canım körili tavuğu..
Tanında erişteyle nefiss olur.
Ellerine sağlık.
İyi bayramlar canım..

Krnc dedi ki...

Ellerinize sağlık,ben de dün baharatçıdan körü almıştım tavukta kullanmak için:)
Erişteye de bayılırım,mis gibi kokusu vardır ohh :)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

ELINIZE SAGLIK HAYIRLI BAYRAMLAR

Noblesse dedi ki...

köriyi çok severim, bu tarif tam bana göre, teşekkürler ve ellerine sağlık.

ASLI dedi ki...

SÖYLE OTURUP KACIRDIGIM TÜM TARIFLERI ALMAM LAZIM :)

hanife dedi ki...

Hayırlı bayramlar dilerim bayramı bayram gibi geçirmen dileğiyle

yeşim dedi ki...

Güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir Ramazan Bayramı diliyorum.sevgilerimle...

fatosun mutfagından... dedi ki...

..HUZURLU,MUTLU NİCE BAYRAMLARA..SEVGİLER

Oglak Kizlari dedi ki...

Merhaba Suzan,

Biz dede çok sevilir bu tavuk. Ama galiba senin tarif daha hoş. En kısa zamanda denenecektir.

Ellerine sağlık.

Ağzı sulanmış anne Çiğdem

gelibolu17 dedi ki...

http://gelibolu17.blogspot.com sunar:)

"Çay,Kahve Bahane"
'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

İşte bende bu yüzden "çay kahve bahane" koydum etkinliğimizin ismini :)

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :)

Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17 ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

etkinliğimiz diyorum çünkü ben daha öncekiler gibi bu etkinliğide yalnız başıma yapamıyacağımın bilincindeyim,o yüzden bu etkinlikler hepimizindir...Şimdiden herkese çok teşekkürler :)

SeneminYemekleri dedi ki...

Gelmezmiyim şekerim ne demek.Çok güzel bir blog daha geziyorum erişteyi gördüm bir yorum bırakayım dedim. Rahmetli annem bu şekilde çok yapardı daha dün aynısını yaptım :)) Neyse pişti olmadık allahtan başka zaman eklerim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...