25 Şubat 2011 Cuma

ŞEKER HAMURLU KURABİYELERİM



        Sonunda yaptım işte şeker hamurlu kurabiyelerden.Şeker hamuru yapmanın hep zor olduğunu düşünmüştüm.Şeker hamurlu tüm tarifleri okudum tek tek. Sonunda marsmallow eritilip, pudra şekeri ile hamur haline getirilen tariflerden birini seçtim. Rengarenk ne güzeller diye iç çekerek hep ve sonunda bende yaptım.Kurabiyelerin tarifini HÜNERLİ BAYANLAR' dan aldım.İlk denemem olmasına rağmen şeker hamurlarım iyi oldu.Ama şekillerim biraz basit oldu çünkü bendeki kalıplar çok çeşitli değil.Küçük olan kalp gibi diğer şekilleri kendim keserek yaptım.En kısa zamanda yeni kalıplar alıp değişik şekiller ve renklerde kurabiyeler yapmak istiyorum.Şeker hamurlarıyla uğraşmayı çok sevdim ama daha çok denemeler yapmam lazım.Sonraki hedefim ise şeker hamurlu pastalar olacak.Blogumda hepsini paylaşacağım bakalım neler çıkacak ortaya...


        Şeker hamurlu kurabiyelerimi  şıklık olsun diye bide böyle fotoğrafladım.Bildiğiniz gibi artık bu kurabiyeler mevlütlerde,nişan-söz gibi davetlerde, yılbaşı kutlamarında, doğum günleri gibi partilerde günün anlamına göre özel olarak yapılarak  gelen misafirlere dağıtılıyor. Son zamanlarda çok moda ve bence çok değişik ve şıkta oluyor.Ben bundan sonraki tüm davet ve ve özellikle çocuklarımın doğum günlerinde yapmayı planlıyorum.Sizlere de tavsiye ederim.

        Bu arada benim şekerler bayıldılar bu kurabiyelere, fotoğraf çekmek için zor kurtardım kurabiyeleri ellerinden :) Şimdilik sadece kurabiye tarifini veriyorum.Marsmallowdan şeker hamuru yapmayı, kendimi biraz daha geliştirdiğimde detaylarıyla yazmak ve yapım aşamalarını fotoğraflamak istiyorum inşallah. Tabi şekerlerden fırsat bulursam :) Yeni tariflerle buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın....

 
MALZEMELER:
  • 250 gr.margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı kakao(tepeleme)
  • Yarım su bardağı mısır nişastası
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • bir paket vanilya
  • 4 su bardağı un
  • bir çimdik tuz
YAPILIŞI:
  1. Yağı eritin ve ılıtın. 
  2. Yoğurma kabına pudra şekeri ve kakaoyu alıp, ılıttığınız yağı ilave edin. 
  3. 3 bardak unu,nişastayı,karbonat ve tuzu eleyip, bu karışıma katın.Yumurta, zencefil, vanilya ve tarçını da ilave edip, yoğurun. 
  4. Kalan 1 bardak unu da azar azar ilave ederek yoğurmaya devam edin. Ne çok yumuşak,nede çok sert bir hamur elde etmiş olduk. 
  5. Hamuru streç filme sarıp, yarım saat buzdolabında dinlendirin. 
  6. Hamuru yarım cm. kalınlığında açıp, istediğiniz kalıplarla kesin
  7. 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.      
      NOT: Hamuru açarken üzerine yağlı kağıt koyup da açarsanız, kurabiyelerinizin üzerleri    pürüzsüz ve düzgün görünür.
     
      Piştikten ve soğuduktan sonra üzerini şeker hamurluyla süsleyin.           
   
          
           AFİYET OLSUN        

           

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...