8 Ağustos 2012 Çarşamba

KIRMIZI BİBERLİ EKMEK (ACILI )

       
       Geçen akşam sahur için ne yapsam diye düşünürken aklıma geldi "biberli ekmek yapayım mı? " dedim eşime, tabi yanıtı hemen "yap yap" oldu. Karı-koca bu boğaz düşkünlüğümüz ne olacak bilmem :) Bizden artan kırmızı biberli ekmekler de ertesi gün şekerlerim tarafından lüpletildi:) 
     Geçen sene Adanalı canım arkadaşım Ümmühan yapmıştı, On' da görmüştüm ilk ve çok beğenmiştim. Sonra araştırdım ki Hatay yöresine ait bir tarif. İçine ceviz katanlar, peynir katanlar da var. Ama ben en çok bu şekilde seviyorum ve yapıyorum. Sahurda da yanında domates ve çay ile çok güzel gitti doğrusu. Eğer acı sevmiyorsanız acısız da yapabilirsiniz. Fotoğraflar gece çekimi olduğu için pek güzel olmadı ama bir daha yaptığımda daha güzelini çekerim artık malum sahur telaşı... Buyrun bakalım tarifime, hepinize sevgiler...


MALZEMELER:

 Hamur için;
pişmeden önceki hali...
  • 4 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 paket instant maya
  • 2 su bardağı ılık su
  • 100 gr margarin
Biberli karışım için ;
    • 1 adet büyük boy soğan
    • yarım çay bardağı zeytinyağı
    • 1 adet büyük kırmızı biber
    • 1 yemek kaşığı domates salçası
    • 1 yemek kaşığı acı biber salçası
    • 2 yemek kaşığı susam
    • kimyon,nane,tuz
    YAPILIŞI:
    1. Hamur için margarin hariç diğer tüm malzemeleri karıştırın ve yumuşak kıvamlı bir hamur yapın. Hamurun üzerini örtün ve mayalanması için bekletin.
    2. Biberli harcı hazırlamak için bir tavaya zeytinyağını koyun, yemeklik doğranmış soğanları ekleyin ve karıştırarak kavurun.
    3. Kırmızı biberin çekirdeklerini çıkarıp temizleyin ve rondo ya da blendır da iyice ezin.
    4. Kavrulan soğanlara ezilen kırmızı biberi, domates ve biber salçalarını, tuzu, baharatları da ekleyin,. en son susamı da ekleyin ve altını kapatın.
    5. Mayalanan hamurun içine margarini ekleyin ve güzelce yoğurun. Bir yarım saat daha hamuru bekletin( hamur tekrar kabaracak).
    6. Fırın tepsisini yağlayın ve kabaran hamuru tepsiye güzelce yayın.
    7. Hamurun üzerine biberli harcı yayın. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Piştikten sonra dilimleyip servis yapın . Afiyet olsun.

      14 yorum:

      Gurme Şirine dedi ki...

      ooof ooof diyorum...
      süper...
      yanına dam miis gibi demli çay isterim...
      ellerine sağlık canım...
      sevgiler...

      Burcu Kayhan dedi ki...

      Nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.Sevgiler:)

      Özgen dedi ki...

      Nefis olmuş arkadaşım ellerine sağlık sevgiler...

      Nurşen Aksoy dedi ki...

      Suzancım ellerine sağlık..Bir Adanalı olarak süper diyorum..fazla söze gerek yokk..nefis olmuş.

      mine dedi ki...

      pasta gibi gözüküyor ellerine sağlık bayıldım

      vişnap dedi ki...

      Suzancım valla gece çekimi buysa gündüz çekiminden Rabbim bizleri korumuş derim.Harika nefis görünüyor ellerine sağlık olsun Haa aklımdayken senin şekerlerini de ben yirim hüppp diye benim için öp onları annesi .Canım sevgiler..

      olsada yesek suzan dedi ki...

      gurme şirine; valla bizde öyle yaptık yanında çayla ohhh :) teşekkürler canım...

      cafe kanelo; çok teşekkürler canım::)

      özgen; sağol canım :)

      nurşen aksoy; ayyy çok mutlu oldum teşekkürler :)


      mine; gerçekten mi bende kadar beğenmedim fotoğrafları çok teşekkür ederim :)

      vişnap; çok sağol canım öptüm senin için şekerleri bende de sevgiler öpüyorum :)

      mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

      Ellerine sağlık nefis gözüküyor.

      Nil dedi ki...

      bir hataylı olarak, biberli ekmek olmazsa olmazımızdır. ve kimse hayır diyemez. evde nadir yapılır. genelde harcı hazırlanıp fırına yollanır.
      sizin de ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor.

      Arzu Sözen dedi ki...

      suzancım ellerine sağlık nefisss.. olmuş:)

      Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

      CANIM SUZANIM NE KADAR GÜZEL LEZZETLER HAZIRLAMIŞSIN..
      BEN YOĞUNLUKTAN SANA GELEMEDİM ÇOK LEZZETLER KAÇIRMIŞIM.
      ELLERİNE SAĞLIK GÖNÜL DOSTUM 10 NUMARA OLMUŞ.
      SOFRAN BEREKETLİ HUZURUN HEP GÜZEL OLSUN.
      KÜÇÜKLERİME SELAMLAR AYŞE TEYZELERİ ÖPTÜ ONLARI...

      Keçece dedi ki...

      41 kere maşallah çocuklarınız çok şirin.
      Yaptıklarınıza diyecek lafım bile mükemmel gözüküyorlar.
      Yeni tarif hocam olursunuz artık :))


      Bu arada benim ( kecece.blogspot.com) bloguma hoşgeldiniz.

      Bursadan Sevgilerimle..

      olsada yesek suzan dedi ki...

      seyyah gül; teşekkürler :)

      nihan-küçük mucizem; çok sevindim bu güzel yorumuna , bir hataylı olarak beğendiğin için çok teşekkür ederim çok mutlu oldum :)

      herdem lezzet-arzu, çok teşkkürler :)

      bir kase lezzet; çok sağol canım gönüllerimiz bir merak etme çok teşekkürler canım :)

      keçece; çok sağol canım hoşbuldum ve çok mutlu oldum :)

      LeylaK dedi ki...

      Aman aman çok güzellll, bir arkadaşım yapardı ne yerdik ... Hiç iyi olmadı bunu görmem :)

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...