24 Eylül 2011 Cumartesi

PATATESLİ KOL BÖREĞİ

      Geçenlerde canım nasıl çekti  bu böreği anlatamam, uzun zamandır da yapmamıştım ondan olsa gerek. Patatesli böreği her yaptığımda ve yediğimde beni çocukluğuma götürür, çünkü annem ben çocukken çok yapardı. Yanında ayranla oh mis gibi yerdim...
      Tabi benim gibi hazıra kaçmaz, kendi elleriyle açardı annem yufkasını, lezzeti eşsizdir o yüzden. Ama unutamadığım ve her yaptığımda beni alıp o günlere götüren yağda kavrulup karamelize olan soğanların salça katıldıktan sonra, haşlanmış patates ile buluştuğunda ki o kokusu. Annemin böreği gibi el açması olmasa da böreğim iki şekerimin hafızalarında yer eder umarım. Özlemişim bu böreği, daha sık yapmalıyım ve vakit ayırıp el açması yapmalıyım bende.

MALZEMELER:
  • 4 adet yufka
  • 6-7 adet orta boy patates
  • 2 adet kuru soğan
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı biber ya da domates salçası
  • 1 su bardağı su, yarım su bardağı sıvı yağ( yufkaların üzerine sürmek için )
  • karabiber, kimyon ve tuz.
YAPILIŞI:
  1. Patatesleri haşlayın, rendeleyin yada sıcakken ezin.
  2. Soğanları minik minik yemeklik doğrayın ve 4 yemek kaşığı sıvı yağda, orta ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Soğanların rengi değişmeye başlayınca,  salçasını ekleyin ve 1-2 dakika salça ile kavurun.
  3. Kavrulmuş soğanlara ezilmiş patatesleri, karabiberi, kimyonu ve tuzu ekleyip karıştırın. Hiç bekletmeden ateşi kapatın ve ocaktan alın.
  4. Bir kasede sıvı yağ ve suyu iyice karıştırıp hazırlayın.
  5. Yufkayı ikiye bölün, geniş tarafı size bakacak şekilde tezgaha serin. Bir fırça yardımı ile, üzerine yağlı su karışımından sürün. Patatesli harcı bir kaşık yardımı ile ufak ufak serpiştirin. Geniş tarafından başlayarak rulo yapın.
  6. Hafifçe yağladığınız fırın tepsisine  ilk önce bir ruloyu  gül şeklinde, diğerlerini de onun çevresini saracak şekilde yerleştirin.
  7. Kalan yağlı suyu da böreğin üzerine sürün.
  8. 200 derece de ısıtılmış fırında, 30-35 dk. üzeri  turuncu renk olana kadar pişirin. Afiyet olsun.

23 yorum:

vintageduygular dedi ki...

Yanda dünya güzeli cocuklarinizin resimleri gördüm,Masallah.Allah saglikli mutlu uzun bir ömür versin. Bu böregi yarin kahvaltiya yapmayi düsünüyorum,cok güzel duruyor.Ellerinize saglik ;)

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerine sağlık, gece gece yapılmaz ki ama.İyi geceler:)

Noblesse dedi ki...

ne nefis görünüyor, el açması yapamam ama hazır yufkayla deneyebilirim, ellerine sağlık.

merve dedi ki...

açmasını annem yapınca bayılabayıla yiyorum.ben hazır yufkadan yapabiliyorum.görüntüsü kadar lezzetlide oluyor..afiyet olsun..

canan dedi ki...

ellerine sağlık çok harika görünüyor

ASLI dedi ki...

Suziii ne yapmi$sin yine...
acayip görünüyor...Aliyorum tarifi.Gurbette güzel yufka bulursam deneyecegim :))

Kuzununannesi dedi ki...

Merhaba ben geldim;) yorum yapmadan gecmeyeceğim youm enerji veriyor çünkü değil mı ;)) patatesli böreğe bayilirm hele el açması olunca icine nar eksisi döküp yemeyee of of of ;)) ellerine Saglik

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Börek nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

halime dedi ki...

mmmm kokusu buraya geldiiii:)))
ellerine sağlık.

lezzetli tatlar dedi ki...

off diyorum en bayıldığım türden...ellerinize sağlık

NİRVANA dedi ki...

Bayılıyorum patatesli böreklere...ellerine saglık canım...sevgiler...

Unknown dedi ki...

Haklısın el açmasının lezzeeti bamşa ama yufkayla gayet güzel oluyor.
Zaten görüntüsünden belli..
Ellerine sağlık canım
Şekerlerine afiyetler olsun.

Asiye VURAN dedi ki...

elinize sağlık her yapılan özellikle çocukları için yapan anne mükemmel yapar böreğinizde güzel görünüyor sevgiler

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Canim kol böregi daha önce hic denemedim, eminim tadi güzeldir.. denemek lazim ellerine saglik canim

anne eli gibi dedi ki...

SABAH SABAH OLSADA YESEK DEDİRTTİN BANA :))
ŞİMDİ KAHVALTIDA OLSA NE GÜZEL OLURDU,BİZ AİLECEK BAYILIRIZ PATATESLİ BÖREĞE,ELLERİNE SAĞLIK CANIM,ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR..

Unknown dedi ki...

off şahane gözüküyor çok severim patatesli böreği ellerinize sağlık bende yeni açtığım sayfama beklerim :))

marifet ellerimizde dedi ki...

AY SUZANNN BU YENMEZZZZ YANINDA YATILIR....HELE PATATESLI YAAA DAHA NEFISS...ELLERINE SAGLIK CANIM...

Unknown dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK. ŞİMDİ DEMEZMİYİM EE OLSADA YESEK SUZAAAN:)))

peynir hösmelimi dedi ki...

Gercektende bazi tatlar vardir her yediginizde size gecmisi hatirlatir:((
Ellerinize saglik.Harika olmus.
Sevgiler.

minikkasif dedi ki...

canım ellerine sağlık en yakın zamanda deneyeceğim :) tariflerin mükemmel oluyo

Grace Happy dedi ki...

mukemmel bı rtadı vardır emınım kı := ellerınıze saglık


Blogumuzdakı cekılıse beklerız:)


http://waysofgrace.blogspot.com/2011/09/gracein-sizleri-havalara-ucuracak.html

essu dedi ki...

canım hosgelmissin :) kol böregini ve yemek yemeği cok seviyorum :) olsa simdi yanımda, yerim suzan'cım :P yerim yerimm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...